emo Ben jij een player?

More
11 months 1 week ago #1

Ben jij een player?

Speel jij weleens gezellig een bordspel, kaartspel of ben je juist een ervaren speler? Ben jij tussen de 20 en 30 jaar oud? Dan zijn wij op zoek naar jou!

Wij zijn benieuwd naar jouw meningen en ervaringen om de eerste stappen te zetten richting het ontwikkelen van een uitdagend en gaaf gezelschapsspel. Kom jij onze conceptteam versterken? Dan zorgen wij voor gezelligheid, hapjes, drankjes. Na afloop krijg je ook nog eens een passend cadeau als dank voor jouw deelname. WIN WIN WIN!!

Neem contact op met Igor Bozic om je deelname te bevestigen. Dit kan via mail: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. of bel gewoon ff joh! 088 066 1222

See you on the twisted side of life!

Please Inloggen or Create an account to join the conversation.

More
11 months 1 week ago #2

Even kort voorstellen wie ik ben. Mijn naam is Igor, ik ben 30 jaar oud en ik ben nu bezig met mijn afstuderen. Mijn opdracht is het ontwerpen van een innovatief spel. En dit is natuurlijk onmogelijk zonder input van de eindgebruikers. Jullie dus! : )

Mijn opleiding Human Technology aan De Haagse Hogeschool heeft mij alles geleerd over de User Experience en hoe ik het best bruikbare informatie kan verzamelen. Nu bij mijn stage bedrijf Twisted Stranger leer ik ook daadwerkelijk ontwerpen en echte producten uitbrengen. Ik en mijn team van Twisted Stranger gaat aan de slag met jouw meningen en ervaringen. Dit wil dus zeggen dat jouw inbreng daadwerkelijk gebruikt gaat worden voor een spel die je dan ook in winkels terug kan vinden!

Hopelijk zie ik jullie binnenkort

More
11 months 1 week ago #3

Toch even uit nieuwsgierigheid: Waarom tussen de 20 en 30 jaar oud?

More
11 months 1 week ago #4

Jeroen, ik deel je nieuwsgierigheid.
Een snelle blik op de website van Twisted Stranger leert dat ze daar aan "leerzame bordspellen" doen. Owjee...
Ben ook nog benieuwd wie of wat kwalificeert om een player te zijn. En of je dat zou willen zijn...

Igor, succes met je zoektocht!

More
11 months 1 week ago #5

Jeroen wrote:

Maatschappelijke trend waarschijnlijk. Personen boven een bepaalde leeftijd komen niet in aanmerking voor de leukere zaken.:whistle:

Oftewel: +1 voor deze vraag.

Alsof ouderen geen ervaring met games hebben (en dan denk ik niet aan de Nederlandse markt uit onze tienerjaren).

More
11 months 6 days ago #6

Ten eerste sorry voor een late reply, had gehoopt een notificatie te krijgen in mijn mail. Maar kennelijk niks gehad.
Jeroen wrote:

GabiGames wrote:
Jeroen, ik deel je nieuwsgierigheid.
Carel wrote:
Oftewel: +1 voor deze vraag.

Dit is een hele goede vraag! Mijn originele post was ook gericht om nieuwsgierigheid te prikkelen en jullie niet te overladen met informatie. Het bepalen van een doelgroep was een bewuste keuze en dit heeft veel invloed op het ontwerp en richting van het spel. Reden waarom juist tussen 20-30 jaar is omdat dit een heel interessant en gevarieerd doelgroep blijkt te zijn. Je moet denken dat je hier al gauw te maken hebt met mensen die hun opleiding afronden, baan krijgen, kinderen krijgen, leningen sluiten, verhuizen, verder weg van hun vriendenkring wonen, etc. Allemaal factoren die invloed kunnen hebben op wat voor spel iemand wil of kan spelen. Dus je kan al gauw denken dat door bijvoorbeeld drukte het gezelschapsspel geen 6uur moet duren... of misschien juist wel?(als onderzoeker moet ik hier wel voorzichtig zijn met mijn uitspraak, omdat het om een aanname gaat)

Wat mij betreft hoeft het niet heel strikt te zijn wat betreft de leeftijden. Het is een indicatie. Als je 32-35 bent is het geen ramp. Maar veel ouder en dan gaan de resultaten zich steeds verder vertekenen. Bij interesse om mee te doen is leeftijd geen reden om mij niet te mailen en dan kunnen we altijd even bespreken of het wel of niet handig is. Na mijn eerste reeks onderzoeken en het bepalen van de richting, ga ik toch de meer ervaren spelers nodig hebben.
GabiGames wrote:
Een snelle blik op de website van Twisted Stranger leert dat ze daar aan "leerzame bordspellen" doen. Owjee...
Ben ook nog benieuwd wie of wat kwalificeert om een player te zijn. En of je dat zou willen zijn...

Titel heeft gewerkt ;). Was een speels manier om aandacht te krijgen. Je hoeft niet bang te zijn dat het iets wordt wat mensen niet willen. Want als wij van tevoren bepalen wat het wordt, dan heeft mijn onderzoek geen nut. Wij willen juist daarom goed nagaan wat het doelgroep wil. Wat het doelgroep leuk vindt en wat niet. Kortom, jullie feedback is zowel belangrijk als invloedrijk.
Carel wrote:
Alsof ouderen geen ervaring met games hebben (en dan denk ik niet aan de Nederlandse markt uit onze tienerjaren).
Naar mijn mening ben je nooit te oud om spellen te spelen. En ervaring komt zeker met de jaren, dus dit is zeker niet het geval. Het gaat hier puur om bepaling van de richting. Tijdens het daadwerkelijke testfase/play-testing open ik de doelgroep. Want dan gaat het niet meer om richting/visie van het spel, maar meer om de gameplay (wat begrijpbaar en leuk voor iedereen moet zijn)

Ik stel jullie vragen erg op prijs, ik denk dat dit onduidelijkheden bij de rest weghaalt. Aarzel niet om vragen te stellen. En hopelijk is er interesse om ook mee te doen.

Last Edit: 11 months 6 days ago by Igor. Reason: foutje

More
11 months 5 days ago #7

Beste Igor,

Bedankt voor je oproep op onze website.
De spelgroep bestaat uit mensen van 20-50 jaar, maar dus ook 20-30 inderdaad.

Het zijn een hoop zeer ervaren bordspelers, enkelen zijn zelf ook spelauteur, en anderen zeer ervaren in het playtesten. We spelen altijd de nieuwste van de nieuwste (ook zware) bordspellen, onderschat de 40-ers niet!

Het bestuur ondersteunt dit initiatief omdat we staan voor het promoten van het bordspel, we zijn een ANBI instelling en hebben vaker beginnende ontwerpers over de vloer, geven demo's van spellen bij andere instanties/clubs, enz.

We willen jouw idee graag ondersteunen dus ik hoop dat er mensen zijn die zich hiervoor namens ons willen aanmelden.

More
11 months 4 days ago #8

Hai Igor,
Mijn indruk is dat een doorslaggevender element is wát iemand leuk vindt om te doen en in welke mate het soort 'gezelschap' er voor iemand toe doet. Er zijn zoveel soorten spellen en spelmechanismen, werkelijk voor elk wat wils. Als je maar bereid bent je erin te verdiepen en je te laten voorlichten. Een beetje de leeftijdsfase, en meer hoeveel andere dingen je nog leuk vindt of moet doen, hebben invloed op speltijd en spelkeuze, maar is denk ik van (veel) minder groot belang. Ik heb me van de week nog verbaasd over de hoeveelheid en diversiteit in spellen die diverse jonge werkende ouders spelen die ik ken, als ze spellen spelen als hobby hebben.

Last Edit: 11 months 3 days ago by GabiGames. Reason: weggevallen tekst terugzetten

More
11 months 13 hours ago #9

Hoi Igor,

Interessant topic.
Qua leeftijd val ik duidelijk niet in jouw deelgroep :-)
Maar zou het zeker leuk vinden om te lezen wat hier uit gaat komen.

Ik weet niet of je ooit bij Phoenix langs bent geweest maar anders zou je bv zaterdag in Leiden langs kunnen komen op de speldag in Leiden (van 12:00 - 24:00h) of op een van de spelavonden. Dan kan je zien wat onze spellen zijn en wie er allemaal mee spelen. (ook qua leeftijden)

Een mail notificatie krijg je alleen als je "Check this box to be notified of replies to this topic." aanvinkt bij het schrijven van een post op het forum. Als je dat gedaan hebt en nog geen mail krijgt dan gaat het helaas mijn kennis te boven ;-)

More
10 months 4 weeks ago #10

Igor wrote:

Jeroen wrote:
Wat mij betreft hoeft het niet heel strikt te zijn wat betreft de leeftijden. Het is een indicatie. Als je 32-35 bent is het geen ramp
Pfiew! Ik heb namelijk zeker interesse, en ben 32 jaar oud. :woohoo:
Ik ben afgestudeerd in Wiskunde (probeer er nu in te promoveren), en leef nog behoorlijk studentikoos. Ik denk dus nog afgezien van mijn geboortedatum nog aan alle eigenschappen te voldoen die je verlangt van deelnemers.

Afgezien van mijn interesse, ik zie dat je Hogeschool hebt gedaan. Heb je dan wel interesse in input van academici die volgens mij op een heel andere manier van denken zitten? Ik heb namelijk het idee van academici dat zij heel theoretisch denken, en van HBO-ers dat zij heel praktijkgericht denken. Ik kan mij voorstellen dat je liever werkt met praktijkmensen, maar ik kan mij ook voorstellen dat je juist een mix wilt van prijktijkgerichte denkers en theoretische denkers, omdat die elkaar goed kunnen aanvullen.

Last Edit: 10 months 4 weeks ago by Johannes.

More
10 months 4 weeks ago #11

Johannes wrote:

Heb je dan wel interesse in input van academici die volgens mij op een heel andere manier van denken zitten?

Ha Johannes,

Ik heb idd interesse in input vanuit zoveel mogelijk invalshoeken, dus ook die van jou. Dus perfect! Ik heb jouw al gemaild voor een afspraak. Hopelijk zie ik je dan gauw.

Last Edit: 10 months 4 weeks ago by Igor. Reason: toevoegen van quote

More
10 months 4 weeks ago #12

Judith wrote:

Maar zou het zeker leuk vinden om te lezen wat hier uit gaat komen.
Ik zal jullie op de hoogte houden;)
Judith wrote:
Ik weet niet of je ooit bij Phoenix langs bent geweest maar anders zou je bv zaterdag in Leiden langs kunnen komen op de speldag in Leiden (van 12:00 - 24:00h) of op een van de spelavonden. Dan kan je zien wat onze spellen zijn en wie er allemaal mee spelen. (ook qua leeftijden)
Dat klinkt als een uitnodiging :), ik kan dan wel tussen de 12:00 en 18:00. Is dit een goed moment om te komen kijken? Lekker druk? Kan ik gelijk even rondkijken en wat vragen stellen.

More
10 months 4 weeks ago #13

Op een speldag is het altijd wel lekker druk. Dus als je graag mensen vragen wil stellen en verder info wil inwinnen, is dit een geode gelegenheid. Er komen toch al snel zo'n 30-40 mensen een speldag. Dus je bent welkom.

Time to create page: 0.198 seconds
24.png