emo Napret spellenweekend 2016

More
2 years 3 weeks ago #1

Het spelweekend ligt alweer achter ons - zo snel vliegt de tijd als je lekker bezig bent.
Leuke foto's, spelberichten en anekdotes kun je zoals altijd op dit forum kwijt.
Ook mag het recept van Jacqueline's zondagse soep hier zeker niet ontbreken.

Nogmaals hulde aan de organisatie die dit spelweekend goed heeft georganiseerd.
Bart, Brigitte, David, Jacqueline en Marius - dank jullie wel!

Attachments:
Last Edit: 2 years 3 weeks ago by Rob010.

Please Inloggen or Create an account to join the conversation.

More
2 years 2 weeks ago #2

Wat mij betreft weer een zeer geslaagd weekend :)
Zelfs het weer werkte mee B)
Twee nieuwe favorieten, Through the Ages en Food Chain.
Gelukkig mag ik morgen al weer spelen.

Het recept voor de soep volgt later, ik plaats het dan onder overig.

Attachments:

More
2 years 2 weeks ago #3

Wat mij betreft weer een zeer geslaagd weekend :)
Zelfs het weer werkte mee B)
Twee nieuwe favorieten, Through the Ages en Food Chain.
Gelukkig mag ik morgen al weer spelen.

Het recept voor de soep volgt later, ik plaats het dan onder overig.

Last Edit: 2 years 2 weeks ago by Jac.

More
2 years 2 weeks ago #4

Het was een zeer geslaagd weekend. Bij binnenkomst op vrijdagmiddag tegen half vijf was de eerste tafel al opgestart. De organisatie was prima verzorgd en op zondag kwam de zon er zelfs goed door zodat er nog buiten gespeeld kon worden aan de tuintafels.

Food Chain Magnate was voor mij wel de hit van het weekend, wat een gaaf spel is dat! Dit spel eet je op en spuugt daarna je botjes uit., heerlijk!
Verder heb ik eindelijk eens Grand Austria Hotel mogen spelen, met z'n drieën omdat het met vier te lang gaat duren schijnt. Ook deze wil ik nog wel eens vaker op tafel zien.

Ik vond het leuk dat er ook veel mensen waren die nog relatief kort bij Phoenix spelen, fijn om te zien dat het spelweekend en samenspelen zo leeft.
Organisatie bedankt en volgend jaar graag weer!

More
2 years 2 weeks ago #5

Ook ik heb weer genoten van de spellen (Food Chain Magnate en Grand Austria Hotel waren ook mijn toppers!), de gezelligheid van de mede-/tegenspelers ;), van de zon en de lekkere soep op zondag.
Kortom, het was weer top :silly: :cheer:
Nog een bedankje voor de organisatie dus.
Ook voor het rekening houden met mijn gezondheid bij de kamer indeling waardoor ik het weekend ook heb kunnen volhouden.
En ik hoop er zeker volgend jaar weer bij te kunnen zijn.

More
2 years 2 weeks ago #6

Ik ben nog aan het nagenieten van het spelweekend. Het was weer top! Bedankt aan de organisatie voor het regelen. Het is toch elk jaar weer een flinke klus en jullie doen het toch maar :) . De soep van Jacqueline was weer yummie. Daarnaast is Jacqueline ook nog een prima kamergenoot, volgend jaar deel ik graag weer een kamer met je, Jacqueline :cheer: .

Hieronder nog even twee foto's van de enorme hoeveelheid spellen die er meegenomen waren. Waarom is het weekend toch elke keer weer te kort om alles te spelen... :P :lol:

Attachments:
Last Edit: 2 years 2 weeks ago by Saskia.

More
2 years 2 weeks ago #7

Een beetje saai: ook ik heb een topweekend gehad!
Wat favorieten gespeeld (Die Staufer, Grand Austria Hotel), enkele "oudjes" (Medina, Caylus), lekkere fillers en een paar onvermijdelijke partygames (die ik de rest van het jaar ontloop). Leuk om te zien dat er ook nieuwe mensen langskwamen die als vanzelfsprekend aanschoven.
Organisatie en medespelers: hartelijk dank!

More
2 years 1 week ago #8

Oké, het weekend is alweer een tijdje geleden en de speldag in Capelle komt er weer aan. Toch nog even bij deze mijn verhaaltje...druk met van alles, nooit puf/tijd gevonden om even te gaan zitten voor een stukje.
We waren in het mooie Gouderak, de koeien loeide ons welkom.
Vrijdag
Gespeeld: Linko! (2x), Qwirkle, Imperial Settlers, Splendor, Celestia
Heldin Jacqueline kwam ons vrijdagmiddag Rob en mij thuis ophalen. Dank hiervoor nog! Na mooie binnendoor weggetjes kwamen we aan bij de locatie. Brigitte en Marius waren er al en na uitgeladen te hebben, zijn we gelijk maar gaan spelen in het zonnetje.
Na een aantal spelletjes en lekker te hebben gegeten (pizza :cheer:) heb ik de avond afgesloten met Celestia.

Zaterdag
Gespeeld: 7 Wonders: Duel, Istanbul, Istanbul: Mocha & Baksheesh, Waggle Dance, Castles of Mad King Ludwig, Ticket to Ride: Europe, The Castles of Burgundy, Spyfall (3x), Time's up
Na goed geslapen te hebben en een gezellig babbeltje met mijn kamergenoot Judith, dacht ik eens op te staan. In de eetkamer werden er al volop ingewikkelde spelletjes gespeeld.

Eerst een kort potje 7 Wonders Duel met Jeroen (G) gespeeld.
Istanbul met uitbreiding gespeeld met Rob, Stefan en Helene. Ik deed zes strategieën tegelijk, wat natuurlijk niet erg kans geeft op de overwinning. Rob en Helene streden om de winst....volgens mij ging de vertaler er vandoor met de winst.

Gedurende de dag een aantal favoriete gespeeld. Het leek een soort winning streak. Na het eten en later op de avond was het tijd voor party games. Dit was erg leuk en grappig.

Zondag
Gespeeld: 7 Wonders: Duel, Concordia, Port Royal, Barony, Augustus (2x), Codenames,
de ochtend begonnen David en ik met een duel. Ik ging op vecht strategie, David ging op wetenschap. Helaas vocht David terug en ik was helemaal op in het gevecht waardoor David zijn 6e kennis symbooltje kon kopen en daarmee met de overwinning vandoor ging.
Concordia gespeeld met Stefan, Brigitte, Marius en David. Niet echt mijn spel, dit zal waarschijnlijk de 2e als laatste keer zijn geweest. Ervaring is winst in dit spel. David ging met voldoende voorsprong wederom weg met de overwinning.

Barony met Klaas, Peter (?) en Saar gespeeld. Best een aardig spel! Augustus daarna met Saar gespeeld. Een bingo met een push your luck element. Geluk was aan mijn zijde.

Voor het eten snel nog een potje codenames gespeeld. Daarna enorm genoten van de courgette soep van Jacqueline. Graag zie ik het recept nog een keer op het forum :)

Na het eten werd ik gedropt bij de metro door Twan. Heel fijn! Thuis nog even 2 potjes Qwixx gespeeld en gewonnen. The lucky streak zetten thuis door. :cheer:

Attachments:
Last Edit: 2 years 1 week ago by Anneke.

More
2 years 1 week ago #9

Een eerste spelweekend met Phoenix! Saar had me zo enthousiast gemaakt dat we helemaal klaar zaten om ons om 1 seconde over 00 ervoor op te geven nadat om 00 uur ’s nachts de inschrijving begon. Ik meen dat we hiervoor mijn partner hadden ingehuurd, want Saar en ik moesten natuurlijk voldoende slapen. Of heeft Saar zich opgeofferd? Ik weet het niet meer. Sommigen van jullie hebben meegenoten van delen van de hilarische emailwisseling die hieraan vooraf ging (“Saar, moeten we echt om 00:01 in de nacht klaarzitten om op ‘verzend’ te drukken?) Dit bleek inderdaad het geval. In de loop van de volgende morgen was het weekend zo’n beetje volgeboekt. Bij deze wil ik de organisatoren verzoeken om de komende keer de inschrijving op een ch-ch-ch-ristelijker tijdstip te laten aanvangen ;P

De kinderen zagen niet het nut of de uitdaging ervan in een moeder op haar vrije dag in de week thuishouden die als alternatief spellen spelen in het vooruitzicht had, dus ik was laat in de middag al op locatie. Weliswaar na een korte omweg, omdat ik natuurlijk niet meteen goed gereden ben. Ik telde mijn zegeningen toen ik de dijk af naar beneden reed en zond een bedankje (waarheen?) dat het niet vroor. Gelukkig was er ook nog een plekje voor mijn bakbeest, en hoefde ik niet op zoek naar een (meestal mans-)persoon die mijn auto voor mij wilde parkeren. Voor de duidelijkheid: ik ben van mening dat er net zoveel vrouwen mijn auto goed kunnen parkeren als mannen. Mannen tonen zich echter over het algemeen net iets toeschietelijker bij, laten we zeggen, auto-zaken en de opvatting dat vrouwen niet kunnen parkeren.

Ik zocht de kamer op die ik met Saar deelde. Tot mijn verrassing was het bed al opgemaakt. Wat lief en zorgzaam! Dank aan degene die zich van deze taak gekweten heeft. Misschien was het bij de prijs inbegrepen, hoe dan ook, ik vond het een aangename verrassing. De tweede verrassing betrof het matras: voor niets heb ik mijn luchtbed meegesleept dat ik naar de beste hotels (ja, ook vijf sterren hotels) meeneen, zelfs als ik per vliegtuig reis, omdat ik helaas prinses-op-de-erwt-eigenschappen heb waar het matrassen en snurken betreft. Role-playing at night, heet dat. Ik ga er helemaal in op. Maar deze keer bleken mijn voorzorgsmaatregelen overbodig en heb ik mijn luchtbed niet gebruikt. En dat overkomt me maar zelden!

Laat in de middag begonnen Judith, Saskia, Brigitte en ik aan La Granja. Ik had dit een keer eerder gespeeld toen het net in Essen uitgekomen was. Een puntensalade met een hoop gedoe, zo herinnerde ik me het spel. Je moest werkelijk aan alle kanten van je speelbordje van alles doen. Ik was daarom aangenaam verrast dat ik met plezier het spel heb gespeeld. Ik meen dat dit aan de medespelers moet hebben gelegen die voor een prettige, ontspannen sfeer hebben gezorgd. Het boerderij-thema vind ik ook wel leuk. De siësta spreekt daarbij wel het meest tot de verbeelding. Je gaat toch niet met ezels aan de sjouw als je ook in de zon kunt liggen? Laat die overwinning maar wegwaaien met de geur van koeienvlaai!

Na het avondeten kwam Oersoep op tafel, met Rob, Saar en Jeroen. Saar bleek een paars gevaar: echt overal bevuilde ze met haar ontlasting de natuur en zorgde dat er geen gezonde habitat voor anderen kon ontstaan. Schande! Misschien wat meer vlees eten Saar? Wel zo sociaal voor de andere dieren op de aardkloot/in de oersoep ;)
Erna was het tijd voor Time’s Up! waarmee Rob moeite had omdat hij wat namen niet kende, zoals de meesten van ons. Het catchup-mechanisme kon hem niet bekoren. Olav, en zaterdagavond Marius, bleken meesterspelers in dit spel. Samen met Saar zijn zij een genot om naar te luisteren en te kijken in het uitdrukken van de informatie die ze willen overbrengen.

Een groot gedeelte van de zaterdag ging op aan het opstarten en uitbaten van een fastfoodketen, samen met Jacqueline, Edwin, Judith en Robert-die-langs-de-A20 woont. Wat een spel was dat! Echt heel goed. Maar ook heel lang. En dat is dan weer een minpuntje voor mensen als ik die graag meer verschillende spellen spelen. Een spel met betrekkelijk simpele regels, veel kaarten die na 1x spelen echt goed duidelijk zijn en een spel dat je, als het niet zo lang zou duren, meteen opnieuw wilt spelen om een nieuwe strategie uit te testen of jezelf te verbeteren. Ik kan me voorstellen dat mensen kampen met craving-gevoelens na afloop van een pot FCM, niet voor fast food, maar naar optimaliseren. Serieus minpunt vond ik de wegen en het gedoe met de uitslaande deuren van je etablissementje. Het vraagt om ruimtelijk inzicht dat ik ontbeer. (Voor meer info zie verder bij het onderwerp ‘auto parkeren’.)

Een luchtiger 30 seconds kwam op tafel, met Saar, Gitte en Lisanka. Dit spel stond al lang op mijn lijstje om eens te proberen. Het bleek een trivia, en daar mijn algemene ontwikkeling behoorlijk te wensen overlaat, verloren we. Time’s Up! vraagt ook om algemene ontwikkeling, maar in latere rondes wordt dit euveltje opgevangen door veel grappiger elementen, waardoor dit wat mij betreft een beter spel is dan 30 seconds. Desalniettemin ben ik blij dat ik dit spel nu ken (en het van mijn lijstje is geschrapt.)
Er werd geabluxxt, leuk kaartspelletje voor tussendoor dat ik alleen op speldagen speel.

Na het avondeten kwam een favoriet op tafel: [Redacted]! Saar, Saskia en Twan speelden mee. Het duurde even voordat de teams bekend werden en er werd ook wat misgekleund, wat gewoon bij dit spel en bij de irl versie hoort. We zijn per slot van rekening geen 007! De traagheid, de voorzichtigheid en de omzichtigheid waarmee er in een ambassade gewerkt moet worden terwijl er een feest aan de gang is, kwam goed uit de verf. Ik vond het weer helemaal leuk, maar Twan had er tegen het eind een beetje genoeg van. Misschien de volgende keer een mitrailleur naar binnen smokkelen? Dat brengt vast wat meer reuring, meer 'Bond, the name is Bond!'-gevoelens. De werkelijkheid is natuurlijk anders in de beschaafde wereld. Daar doen we het in het donker met... visdraad?
Erna speelden we Medina, Dixit, Codenames en Time’s Up, en werd het bedtijd.

Zondag zag ik af van fastfood voor een potje IKI met Jacqueline, Lisanka en Gitte. Herinner ik het me nu goed en verloren degenen die het spel kenden en uitlegden van degenen die het voor het eerst speelden? Bij sommige zaken moet je niet te lang stilstaan. Zet je personeel aan het werk en ga zelf heerlijk shoppen in de lange winkelstraat. Eet een visje, koop wat verslavende middelen in die extra punten opleveren, en scoor rijst dat je als salaris slechts 1 per drie maanden aan je personeel hoeft mee te geven voor hun gezinnen. Je mag met de winkelvereniging meedoen aan de EHBO in de straat in de vorm van brandweer, maar verder zijn er geen sociale verplichtingen. Hoe gemakkelijk kan het leven van een ondernemer zijn? Leuk spel dat zeker in de herhaling mag!

In de middag met Lisanka en Gitte heerlijk gewandeld en daarna het weekend afgesloten met Ninjato, met Sander en Lisanka. Wat een apart, genadeloos spel is dat toch. Maak je aan het begin een speltechnisch verkeerde beslissing, dan is het lastig bij te komen. Ook dit mag wat vaker op tafel. Banzai!

Gespeelde spellen: La Granja, Mundus Novus, Oersoep, Codenames, Time’s Up!, Food Chain Magnate, Abluxxen, 30 Seconds, Redacted, Dixit, Medina, IKI, Ninjato

Last Edit: 2 years 1 week ago by GabiGames.

More
2 years 1 week ago #10

Mooie verslagen dames!
@Anneke: Er lijkt een maximum omvang te zijn voor de te uploaden bestanden. Probeer het eens met drie en gebruik een volgende post voor de laatste (of twee om twee).

More
2 years 1 week ago #11

bart wrote:

Mooie verslagen dames!
@Anneke: Er lijkt een maximum omvang te zijn voor de te uploaden bestanden. Probeer het eens met drie en gebruik een volgende post voor de laatste (of twee om twee).

2 leukste foto's toegevoegd. :)

Leuk stuk, Gabriel!

More
2 years 1 week ago #12

Gabriel wat een leuk stuk heb je geschreven.

Anneke ook leuk verslag.
Marius is niet blij met deze foto hoor, hij kijkt hier echt heel raar op.

More
2 years 1 week ago #13

Bridget wrote:

Gabriel wat een leuk stuk heb je geschreven.

Anneke ook leuk verslag.
Marius is niet blij met deze foto hoor, hij kijkt hier echt heel raar op.

wil je/hij dat ik hem vanaf haal?

More
2 years 1 week ago #14

Nee hoor, als jullie Marius wel een grappig gezicht vinden hebben vind ik het best.
Ik zei ook al "Jij trekt altijd gekke bekken dat is gewoon zo." Ik ben dat wel gewend inmiddels, jullie misschien ook.
Komt bij een spel ook best vaak voor dat ie heel vies of moeilijk zit te kijken toch?

More
2 years 1 week ago #15

Marius heeft dus een cursus 'geen gekke bekken trekken' nodig :lol: :whistle:

Volgens mij kwam het ook door de zon. Zo lijkt het mij tenminste.

Gebriel en Anneke, leuke verslagen! :cheer:

Time to create page: 0.249 seconds
11.png