emo Essen 2015

More
2 years 5 months ago #1

Hoi allemaal!

Dit jaar zou ik erg graag naar de spellenbeurs in Essen willen gaan.

De spellenbeurs is dit jaar van donderdag 8 oktober tot en met zondag 11 oktober. Helaas zal het me niet lukken om op de donderdag en vrijdag vrij te krijgen van werk. Maar zaterdag 10 oktober en zondag 11 oktober wil ik wel gaan.

Probleem: ik heb niemand om mee te gaan! En ik heb ook geen auto.

Ik zoek nog gezellige mensen die met mij zouden willen gaan of waar ik me bij kan aansluiten. Liefst op zowel de zaterdag als de zondag, maar één dag zou ook al mooi zijn. Natuurlijk is het delen van de kosten geen enkel probleem voor mij.

Zou iemand met mij willen gaan of heeft iemand ideeën voor mij? Dat zou ik dan erg op prijs stellen!

Alvast bedankt!

Groeten,

Maarten
Phoenix Leiden
tel. mobiel: 06-19750599
e-mail: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Please Inloggen or Create an account to join the conversation.

More
2 years 5 months ago #2

Ik ben wel in om 1 dag op en neer te gaan. Ik zou zowel zaterdag als zondag kunnen.
Ik heb helaas ook geen auto....
even gekeken....met de trein kost het 40 euro ongeveer en is ongeveer 3-4 uur....(vanaf Rotterdam). daarna nog een metro.
is dat eventueel een optie voor jou?

Last Edit: 2 years 5 months ago by Anneke.

More
2 years 5 months ago #3

Hoi Anneke!

Bedankt voor je berichtje en sorry voor mijn late antwoord! Kijk, dat is alvast een goed begin. :) Ik ga volgende week ook nog even rondvragen bij Phoenix Leiden bij de komende spellenavond. En ik ga ook even een Facebook bericht zetten in de Phoenix-groep.

Ik kom trouwens uit op een prijs van € 58,20 (met korting voor NS voordeelurenkaart). Volgens mij had jij alleen de prijs van de heenreis berekend! Maar daar kunnen we het later nog eens over hebben. :)

We houden contact, ok?

Groetjes,

Maarten

More
2 years 5 months ago #4

Je kan ook aan Tamara en Evert-Jan vragen hoe het precies zit met de beste trein verbinding. Die hebben er allebei ervaring mee. Tamara gaat ook een dag met de trein, alleen die gaat denk ik donderdag of vrijdag.

More
2 years 5 months ago #5

MaartenRonteltap wrote:

Hoi Anneke!

Bedankt voor je berichtje en sorry voor mijn late antwoord! Kijk, dat is alvast een goed begin. :) Ik ga volgende week ook nog even rondvragen bij Phoenix Leiden bij de komende spellenavond. En ik ga ook even een Facebook bericht zetten in de Phoenix-groep.

Ik kom trouwens uit op een prijs van € 58,20 (met korting voor NS voordeelurenkaart). Volgens mij had jij alleen de prijs van de heenreis berekend! Maar daar kunnen we het later nog eens over hebben. :)

We houden contact, ok?

Groetjes,

Maarten

He Maarten,
Ik reken vanaf Rotterdam Blaak. Bij mij 19 heen en 19 euro terug op zaterdag. Op zondag 2x29 euro.
Ik heb zitten te denken....ik denk dat ik lichamelijk het niet aan moet willen (oftewel niet aan durf) om met de trein te gaan op 1 dag.
Ik zal dinsdag even in Capelle wat navragen/informeren bij mensen, of die met de auto gaan.
We blijven in contact en anders is er altijd volgend jaar :)

More
2 years 5 months ago #6

Ik ga inderdaad ook met de trein, weet nog niet precies wanneer, woensdag avond of donderdag ochtend. ik kom zelf uit op rond de 30 euro, maar dat is dan van de nederlandse grens. maar volgens een forum post uit 2014 zou het zelfs voor 4 euro kunnen.

www.bordspelmania.eu/spiel/topic9840.html

Je kunt natuurlijk ook overwegen om 2 dagen te gaan?

Overigens is dat vanaf den haag HS 3 uur en 30 minuten (en dan ook nog zeker 30 minuten om van het station bij de beurs te komen).

Last Edit: 2 years 5 months ago by ejvandekaa.

More
2 years 5 months ago #7

ejvandekaa wrote:

Ik ga inderdaad ook met de trein, weet nog niet precies wanneer, woensdag avond of donderdag ochtend. ik kom zelf uit op rond de 30 euro, maar dat is dan van de nederlandse grens. maar volgens een forum post uit 2014 zou het zelfs voor 4 euro kunnen.

www.bordspelmania.eu/spiel/topic9840.html

Je kunt natuurlijk ook overwegen om 2 dagen te gaan?

Overigens is dat vanaf den haag HS 3 uur en 30 minuten (en dan ook nog zeker 30 minuten om van het station bij de beurs te komen).

Twee jaar geleden voor de grap op de heenweg met de trein gegaan. Rond deze tijd (augustus) geboekt, dat kostte mij toen 19 euro vanaf station NWK (maar geldt vanaf elk station in NL). Van Essen Hbf is het met de metro nog geen 10 minuten. Neem U11 en stap uit op eindpunt Messe West, 5 haltes (Klinkt minder dramatisch) :)

Nog een tip controleer voor vertrek nog even op www.bahn.de of er storingen zijn. Twee jaar geleden had het de dag voor vertrek nogal hard gewaaid waardoor de trein vanaf Oberhausen niet reed. Als alles meezit kun je in 2,5 tot 3 uur vanuit je huis in de Messe zijn.

Spiel (8 tm 11 oktober) valt dit jaar midden in de herfstvakantie van de regio rond Essen (NRW). Als je de mogelijkheid hebt ga dan op donderdag of vrijdag, het is dan minder druk (ondanks de vakantie). Het is al massaal genoeg :)

Kijk verder eens op de site van bordspeler.nl voor ervaringen. Verder lopen er op de club ook heel wat ervaren Essen-gang(st)ers rond, vraag gerust.

Last Edit: 2 years 5 months ago by Robert.

More
2 years 5 months ago #8

Robert wrote:

Van Essen Hbf is het met de metro nog geen 10 minuten. Neem U11 en stap uit op eindpunt Messe West, 5 haltes (Klinkt minder dramatisch) :)

Moet als ervaren spiel bezoeker met OV toch even reagreren. Ben je ervan bewust dat de metro erg druk is, met name rond de openingstijd van de beurs (9:30-10:00) en met name op het traject essen Hbf - Messe West. ik heb megemaakt dat er op dat traject geen mensen meer in konden stappen en dat niet iedereen op essen Hbf mee kon. Beste is om een halte voor essen Hbf in te stappen als je kan.
Overigens gaat de metro vrij ferquent, zeker op door de weekse dagen.

Het kan ook nuttig zijn om van te voren te kijken hoe het metrosysteem werkt (mbt wat voor kaartjes je moet hebben).

Time to create page: 0.194 seconds
16.png