emo Verslag tropische speldag 4 juli 2015

More
3 years 3 months ago #1

Het was afgelopen zaterdag superwarm buiten.
In het Klavier was het gelukkig iets koeler.

Zelf heb ik deze dag weer een aantal, voor mij, nieuwe spellen gespeeld.
Zo had ik nog nooit Wiz War en Cash&Guns gespeeld.
Ben in enthousiasme ook vergeten op te schrijven wat ik allemaal gespeeld heb...
Hier is het overzicht Gespeelde spellen .

Ik weet nog wel heel goed dat we met 8 dappere ridders begonnen aan Shadows over Camelot.
En dat ik als tweede spel Cornish Smuggler speelde. Daarna tweemaal Wiz War.
Na het eten Weerwolven, Cash & Guns, im Jahr des Drachen en als laatste spel Gipsy King.

Bij Shadows over Camelot speelden we met de hulp van Merlijn en met het 'travel-deck' waardoor reizen bemoeilijkt wordt.
In de mix van 9 loyaliteitskaarten zaten twee verraders...en enigszins sceptisch begonnen de 8 dappere ridders aan het avontuur.
We speelden echter de sterren van de hemel.
Het harnas van sir Lancelot ging helaas verloren maar de draak kreeg ditmaal een vernietigend pak rammel van de dappere ridders.
Het zwaard Excalibur werd gered en zelfs de Holy Grail werd uiteindelijk gevonden.
Er gloorde een overwinning aan de dageraad mits we de verrader(s) zouden kunnen ontmaskeren en niet elders nog een queeste zouden verliezen. Ridder Anneke werd ineens een overduidelijke verrader die we konden neutraliseren met een overschot aan witte zwaarden.
Het bleek aan het einde dat ze zelfs de enige verrader in de groep was waardoor de 7 overige ridders (Ridder Michel, ridder Sara, ridder Paul, ridder Eveline, ridder René, ridder Saskia en ridder Rob) de boeken ingaan als redders van Camelot!
Ze zijn altijd welkom aan de ronde tafel van Camelot...alhoewel "On second thought , let’s not go to Camelot. ‘Tis a silly place." :D

Diona en Willem kwamen even langs om het spel voor Miriam af te geven en de sfeer bij Phoenix te proeven.
Na de zomervakantie willen ze langskomen op de spelavonden in Capelle!

Cornish Smuggler is van dezelfde uitgever als Waggle Dance maar een compleet ander spel.
Ditmaal verzamel je geen nectar om honing van te maken maar ga je spullen smokkelen naar Cornwall, UK.
Het spel is gebaseerd op de tijd dat dit in Cornwall daadwerkelijk plaatsvond.
Je bouwt aan een netwerk van handlangers die je helpen om de spullen die van een handelsschip 'zijn gevallen' van de havens naar de steden te smokkelen.
Jeroen K bleek hiervoor met afstand het meeste talent te hebben en hij liet Judith, René en mij ver achter zich.
Illustratief voor de handelsgeest van Jeroen was dat hij zelfs zijn smokkelschip wist te verkopen, inclusief bemanning, als dank voor bewezen diensten.
Ik heb nog geprobeerd de douane op Jeroen af te sturen om zijn spullen in beslag te nemen maar ook die kon hij ontwijken en uiteindelijk nam de douane mijn smokkelwaar in beslag :(

Over Wiz War en Cash & Guns ben ik nu even kort.
Beide waren leuk en wil ik graag nog eens spelen. Dinsdag weer Eveline?

Na het eten kwamen Jeroen en Kathy binnen. Ze waren naar Utrecht geweest bij de Tour de France.
Weerwolven ging bijna goed. Ik werd ditmaal als een-na-laatste gelyncht door Edwin waardoor Meriam als weerwolf het spel won.
Mark-Willem ontging de strop in de eerste ronde nog wel maar werd vlot daarna terecht opgeknoopt.
De info die in het stemgedrag verborgen zit is best belangrijk en langzaam dringt dat tot mij door.
....al vind ik het ook leuk om gewoon met de massa mee te doen en een zondebok uit te zoeken.

De spelexperts hadden mijn wens in vervulling laten gaan en im Jahr des Drachen mee naar Capelle genomen.
Sara kon het aan ons uitleggen en zodoende konden we al gauw aan de slag.
Snel bleek dat ik een paar niet zo handige keuzes had gemaakt en vanaf dat moment was het dweilen met de kraan open.
Aan het einde van het spel had ik nog 1 bewoner en 1 paleis over. Dat kan natuurlijk stukken beter. Dinsdag weer svp.

De afsluiter was voor mij Gipsy King met Edwin en Jeroen U.
Na de eerste tussenwaardering was ik laatste en dat werd niet beter in de tweede ronde.
Edwin werd de winnaar met precies 100 punten.

Last Edit: 3 years 3 months ago by Rob010.

Please Inloggen or Create an account to join the conversation.

More
3 years 3 months ago #2

Ik had zaterdag ook nog da luigi gespeeld daar was ik de dag dag mee begonnen.
Van wie was trouwens legendary ik was te laat om die te spelen en zou die graag een keer op een dinsdag willen spelen.

More
3 years 3 months ago #3

Deze was van Dennis en die komt alleen op speldagen, helaas.

More
3 years 3 months ago #4

mark-willem wrote:

Ik had zaterdag ook nog da luigi gespeeld daar was ik de dag dag mee begonnen.
Van wie was trouwens legendary ik was te laat om die te spelen en zou die graag een keer op een dinsdag willen spelen.

die heb ik toegevoegd aan de lijst met gespeelde spellen.

Time to create page: 0.239 seconds
2.png