emo Spelavondverslag woensdag 27 mei 2015 (Phoenix071)

More
3 years 1 month ago #1

De precieze opkomst weet ik niet maar ik ben heel benieuwd naar de gespeelde spellen en de hoeveelheid gezelligheid die jullie vanavond in Leiden hebben gehad... :)

Please Inloggen or Create an account to join the conversation.

More
3 years 1 month ago #2

Ik heb gezien dat o.a. Rococo, Tac en Brug naar de Hemel gespeeld werden.

Zelf speelde ik eerst Stone Age met Marius en Edisa. Omdat we het spel alle drie goed kenden vlogen we er doorheen. De tactiek die ik probeerde te volgen: veel gereedschap, was een mislukking. Ik had wel veel kaartjes maar de fiches met gereedschap bleven een beetje achter. Dan maar meer hutten en meer mannetjes, maar van alles een beetje is nooit een winnende strategie. Edisa bleef met 5 mannetjes en ging steeds voor goud. Leek op het eerste gezicht niet te werken, maar het goud werd in hutten voor veel punten geïnvesteerd, en dat samen met 8 verschillende groene (64 punten) heeft zij toch ruim gewonnen.

Daarna Yspahan. Het spel duurt slechts 21 'worpen' en is vrij kort vonden wij. als er ook nog eens helemaal geen kamelen worden gegooid (steeds slechts 1 lage dobbelsteen en de rest hoger) kon ook bijna niemand ontwikkelingen kopen. Dan maar proberen met kaartjes leukere dingen te verkrijgen en in de steden/wijken bouwen.
Ik (Brigitte) had ruim gewonnen, en Marius pakte precies in de laatste beurt een blokje van Edisa weg uit een wijk van 12 punten, dus die werd 3e en Marius door deze valse streek 2e.

Was erg gezellig, tot volgende keer!

More
3 years 1 month ago #3

Daarnaast zijn ook ninjato en roll through the ages gespeeld. en later op de avond nog ugh meen ik.
opkomst was dacht ik 15 mensen.

Het was goed om ninjato te spelen als voorbereiding op ducosim. maar het bevestigde tevens dat het niet mijn spel is. weer te vaak naar de sensei gegaan en daarnaast alle adviseurs voor de rode clan hebben waarna alle punten voor rood van het bord verdwijnen. precies waarom ik het dus niet leuk vind (dat laatste). Maar ik denk ook dat ik het nog eens zou moeten spelen (of op een andere manier moet spelen)

Last Edit: 3 years 1 month ago by ejvandekaa.

More
3 years 1 month ago #4

Ik deed mee met ninjato, dat was best een aardig spel. Beetje push your luck om tokens te winnen om daarmee adviseurs te kopen voor meerderheden die scoren of rumoeren die scoren voor setjes. Iet's te veel fluff aan tokens en kaartjes alleen waardoor het tempo een beetje uit het spel gaat, bij een eenvoudig spelletje is het altijd fijn als het ook lekker snel gaat. Variabele speelvolgorde bij zoiets voelt wat onnodig bijvoorbeeld omdat het het tempo flink verlaagd doordat je soms niet door hebt dat je aan de beurt bent.
Gezien de prijs van het spel wel een koopje zou ik zeggen.

Verder roll through the ages gedaan, yathzee maar dan beter.

Ten slot UGO, een slagenspelletje waarbij je tactisch met lage kaarten slagen wilt winnen en vaak wil vermijden dat je elke kleur binnenkrijgt

Time to create page: 0.281 seconds
14.png