emo Spelavondverslag woensdag 20 mei 2015 (Phoenix071)

More
3 years 1 month ago #1

Volgens de verspieders zijn er vanavond 20 spelers (m/v) in Leiden.
Ik wil ze vragen om hier te schrijven hoe het was en wat ze zoal voor leuks gespeeld hebben.

Wie de schoen past....

Last Edit: 3 years 1 month ago by Rob010.

Please Inloggen or Create an account to join the conversation.

More
3 years 1 month ago #2

Inderdaad, 20 spelers in 071 gisteren. Nog even en Leiden haalt Capelse bezoekersaantallen :-)

Ik speelde gisteren El Grande. Ik had dit spel al meer dan 10 jaar niet meer gespeeld. Het blijft een prachtigmeerderhedenspel. Jeroen ging vanaf het begin van het spel flink aan kop en heeft die positie tot aan het einde van het spel volgehouden. Mijn eindsprint was net te laat....

More
3 years 1 month ago #3

Was erg gezellig!

Hanzesteden een nieuwe kaart Britannia gespeeld. Klein beetje andere spelregels en daardoor weer een 'nieuw' spel. Dacht ik bijna te gaan winnen, op slechts 6 punten van Paul verloren. EvertJan, Gitte en Wilbert kwamen er ver achteraan.

Daarna 7 Wonders. Nog altijd 1 van mijn favoriete spellen. Ik wilde meteen op groen gaan maar dat deden meerdere mensen dus dat is uiteindelijk bij 1 setje voor 10 punten gebleven. Vechten deden we (ik + mijn buren) de eerste ronde niet, dus gelijkspel, maar de 2e en 3e ronde won ik van ze (dus 2x3 en 2x5 = 16 punten). Verder veel blauwe kaarten (22 punten) en voor het eerst in mijn geschiedenis geen paarse bonuskaarten. Met 59 punten mijn 5 mannelijke tegenstanders achter me gelaten en gewonnen!!!

Tenslotte Ave Caesar. Ook een favoriet voor mij, veel lol en onzin.
Mocht ik als eerste beginnen, geen voordeel want ik stond meteen achteraan en geblokkeerd. Halverwege het spel maakte ik een mooie sprint naar voren (maar had Ceasar gemist). De tweede ronde haalde ik het wel om bij Ceasar langs te gaan en blokkeerde ik Mirjam die vanaf toen een rondje voor 'spek en bonen' meedeed en daarna voor de leeuwen werd gegooid. Toen kwamen op het eind natuurlijk mijn kaarten met '1' pas, dus haalde Evert Jan mij in de laatste bocht in en ging door de finish, en tot overmaat van ramp deden nog 3 spelers dat en werd ik 4e.

More
3 years 1 month ago #4

More
3 years 1 month ago #5

Het was inderdaad een geslaagd avondje. :) Veel mensen! Hopelijk blijven ze komen!

Ik heb voor het eerst Campaign Manager 2008 gespeeld. Het spel is al 7 jaar oud, maar ik heb het onlangs tweedehands gekocht uit interesse (ik heb politicologie gestudeerd en de maker van dit spel, Jason Matthews, heeft ook Twilight Struggle gemaakt, wat ik vaak speel). Het zit erg leuk in elkaar. Het speelt ook lekker snel. Het leuke is ook dat je zelf een deck van kaarten samenstelt en in feite dus je de strategie van je campagne bepaalt. Ik ben erg benieuwd hoeveel dit spel uitgediept kan worden als je er beter in wordt.

Verder ook nog 7 Wonders en Ave Caesar meegespeeld met een grotere groep. Ook leuk. :)

More
3 years 1 month ago #6

Ik heb gisteren ZhanGuo gespeeld met Peter, Judith en Chris. Vorige week waren Peter, Mark en ik aan dit spel begonnen, maar moesten het helaas na een paar ronden afbreken. Dus deze week voor mij de herhaling. Het was de eerste keer dat ik het spel helemaal heb gespeeld. Voor Chris was het de eerste keer en na de uitleg duizelde het hem. Aan het einde van het spel kwam hij met de opmerking: " ok, I know the actions I can do with this game.. that's it!". Die leercurve had ik de week ervoor gehad.

Bij mij ging het best goed, hoewel ik een aantal dingen nog niet helemaal door had. Zoals het feit dat je aan alle voorwaarden moet doen voor die punten aan het eind. Het lukte me uiteindelijk toch nog om dat voor elkaar te krijgen. En dankzij het feit dat ik een aantal meerderheden in regio's had, (en Peter zelf was vergeten om ergens 4 punten te nemen), werd ik tweede. Eigenlijk dus derde. Het spel werd gewonnen door Judith met de muren-strategie.

Nu ik het eindelijk een keer helemaal het uitgespeeld, zie ik pas hoeveel mogelijkheden er zijn om punten te halen. Dus graag nog een keer in de herhaling :-).

Hierna speelden Peter, Chris en ik Tiny Epic Kingdoms, een spelletje wat hij had meegenomen. Grappig spel, waarbij we allemaal een klein landschapje hebben met twee meeples aan het begin en je moet proberen om punten te verzamelen. En die punten krijg je door meer meeples te produceren (daar heb je graan voor nodig), meer magie te ontwikkelen (daar heb je mana voor nodig) of je kasteel te bouwen (heb je erts voor nodig). Elke keer als iemand een actie kiest, mag iedereen die actie doen, of in plaats daarvan, kan je produceren. Daarnaast kan je ook gewoon je meeples naar het landschap van een tegenstander sturen. En als je op hetzelfde veld staat, zijn er twee mogelijkheden: je blijft in vrede naast elkaar staan, of oorlog. Peter en ik hadden de eerste keer een wapenstilstand. Later in het spel was het vooral Chris die een wapenstilstand aanbood tegen veel wapengeweld en dus verloor. Maar uiteindelijk won hij toch nog met 16 punten en de tie-breaker. Ik was tweede met 16 en Peter laatste met 13 punten.

Last Edit: 3 years 1 month ago by Saskia.

Time to create page: 0.301 seconds
22.png