emo Spelavondverslag dinsdag 28 april 2015 - Phoenix010

More
2 years 11 months ago #1

Momenteel zitten er 26 (m/v)spelers kaart- en bordspellen te spelen in het Klavier in Capelle.

Please Inloggen or Create an account to join the conversation.

More
2 years 11 months ago #2

Gefeliciteerd, een nieuw bezoekersrecord na het prachtige record van 24 van vorige week. Past dat wel allemaal in de zaal?

More
2 years 11 months ago #3

Rob010 wrote:

Momenteel zitten er 26 (m/v)spelers kaart- en bordspellen te spelen in het Klavier in Capelle.
Met de volgende spellen:

Gespeelde spellen van vanavond .

De Spaanse les leek vakantie te hebben, dus ruimte genoeg, er kan nog meer bij. Tot volgende week allemaal! :woohoo:

Last Edit: 2 years 11 months ago by Robert.

More
2 years 11 months ago #4

mmm...
Isle of Trains ziet er leuk uit. hoe was het?
ik wil het ook graag eens spelen.

More
2 years 11 months ago #5

Isle of Train is een kaartspel, waar spelers een trein bouwen (1 locomotief, meerdere wagons). Deze wagons kan men laden en de lading afleveren. Voor het afleveren kan men een contract claimen.

We speelden het met 3 en allen vonden het een leuk spel (ik moet wel, is mijn recenste aanschaf :) ) Speelt inomgeveer 45-60 minuten.

Neem hem desnoods volgende week weer mee.

More
2 years 11 months ago #6

Ik heb afgelopen dinsdag Ninjato gespeeld.
Michel legde het spel vlot aan Anneke en Saskia uit en daarna begon het spel.
Het spel loopt over 7 rondes en elke ronde heb je 3 acties. Sommige kort, zoals een kaart kopen of naar de dojo gaan.
Maar ook een lange actie om een huis aan te vallen om daar de schatten te stelen.

Ik was in mijn eerste ronde wat overmoedig en mijn ninja werd uiteindelijk verslagen bij zijn poging een huis leeg te roven.
Hij droop af met slechts 1 schat....en mijn kaarten was ik ook kwijt...een hard gelag.
Ik moest in de dojo weer kaarten halen en kon in latere rondes weliswaar nog wat terugdoen maar volgens mij heb ik deze eerste ronde al te veel verspeeld. Michel tikte ondertussen vrolijk de punten binnen. Anneke kocht wat kaarten en Saskia deed een beetje van alles.
Aan het einde bleek Anneke een hele berg bonuspunten te krijgen en kwam ze nog heel dichtbij Michel. Saskia werd netjes derde en mijn ninja mag op cursus :)
Tamara's reclame voor Ninjato is verdiend. Het is een leuk spel dat je in anderhalf uur kan spelen.
En als je een beetje geoefend bent kan het nog een tikje sneller.

Het volgende spel dat op tafel kwam is One nite werewolf.
Ik ben totaal ongeschikt voor dit type spellen. Ik snap er de lol niet van.
Voor mij zijn dit "het-moet-kort-spellen" geen spel. Dan kun je m.i. net zo goed een dobbelsteen gooien :)

Snel door naar Verboden Eiland.
Met Eveline, Diego en Martin gingen we op expeditie naar het verboden eiland.
Samen schatten zoeken en dan met de helicopter naar huis. Makkie....zou je zeggen.
Maar het eiland zinkt langzaam maar zeker weg en al gauw waren er flinke stukken eiland onder water verdwenen.
We moesten heel veel tijd en acties investeren in het bereikbaar houden van de landinsgplaats. Achteraf bleek dit teveel tijd.
We vonden de schatten wel maar daarna zonken de laatste stukjes eiland ook weg. Einde spel en verloren. Dat kan beter.

Al slotstuk kwam El Grande op tafel.
Julia had de nieuwe Big Box bij zich en sloot bij ons aan.
We speelden omwille van de tijd het verkorte spel met 3x 2 rondes ipv 3.
Eveline bleek het slimst haar caballeros te hebben ingezet en won nips voor Diego.

Volgende week gaan we ontsnappen uit kasteel Colditz!

Time to create page: 0.161 seconds
8.png