emo Onderzoek naar archeologische bordspellen

More
3 years 2 months ago #1

Hallo Iedereen!

Mijn naam is Femke en ik doe voor mijn stage bij CommonSites en Universitet Leiden een spelonderzoek naar het creëren van het ideale archeologische bordspel. Mijn opdrachtgever CommonSites wil graag een bordspel maken waarbij archeologie de hoofdrol speelt en mijn vraag aan jullie is of jullie hier deel van uit willen gaan maken! We horen graag wat jullie mening is over spellen. Ook horen we graag wat jullie nu écht leuk vinden aan een spel en dus sowieso in ons archeologische bordspel moet komen.

Alvast heel erg bedankt voor jullie medewerking! :D

Groet Femke

Dit is de link naar mijn questionnaire, de gegevens zullen hier op allemaal worden verzameld. www.survio.com/survey/d/F9P7O8J7V2E0U2V9P

Please Inloggen or Create an account to join the conversation.

More
3 years 2 months ago #2

Hallo Femke!

Ik heb je enquête ingevuld. :) En ik heb nog twee tips voor je:

1: Op deze site vindt je een overzicht van archeologie bordspellen: boardgamegeek.com/boardgamefamily/21940/archeology

2: Kom morgen (zaterdag 18 april) naar onze spellendag! (adres: Gong 4, Capelle aan den IJssel). Dan kun je nog veel meer mensen vragen om je enquête in te vullen en ook hulp en advies over het in elkaar zetten van een archeologie bordspel!

More
3 years 2 months ago #3

Hoi Femke,

ik heb de enquete ook ingevuld. Prima vragenlijst!

ik blijk een aardig aantal archeologische spellen te hebben.
Maar ik vind archeologie, geschiedenis en musea dan ook leuk.
- Tikal; maya tempels opgraven
- Pergamon; oude voorwerpen opgraven en in het museum zetten
- Mykerinos; Egyptologie; gaat m.n. om exposeren.
- Troia; Troje laag voor laag opgraven en in elkaar puzzelen
- Thebes; archeologie in midden-oosten maar voordat je aan werk gaat moet je in europa kennis hebben opgedaan. Grote geluksfactor - maar ja dat hoort er nu eenmaal bij als je archeologie doet.
- Escape: curse of the temple. Je moet met je groep in 10 minuten uit een instortende tempel zien te ontsnappen. Onderweg moet je samen kleinere of grotere quests oplossen. Werkt met dobbelstenen.

Je kunt deze ook komen spelen op een dinsdagavond in Capelle.
In Leiden kom ik niet zo vaak.

Last Edit: 3 years 2 months ago by Rob010.

More
3 years 2 months ago #4

Ik heb ook de enquete ingevuld. Interessant ook om bij stil te staan.

Femke, mocht je niet morgen in Capelle langs kunnen komen, ben je ook altijd welkom om een keer op woensdagavond langs te komen op een spelavond in Leiden met de enquete. Misschien kan je dan nog meer mensen bereiken.

More
3 years 2 months ago #5

Hey Maarten Ronteltap!

heel erg bedankt voor je deelname! Het lijkt me ontzettend leuk om een keer een spellendag mee te maken, maar morgen heb ik een interview in Utrecht, dus dat wordt'm helaas niet!

In ieder geval toch bedankt!

Groet Femme23

Last Edit: 3 years 2 months ago by femme23.

More
3 years 2 months ago #6

Hey Rob 010

geweldig! Wat ken je er veel :) Ik zal zeker een paar in mijn lijst zetten! In ieder geval heel erg bedankt voor je deelname. Bedankt voor de uitnodiging! Wil er zeker eens gebruik van maken ;)

More
3 years 2 months ago #7

Hey Saskia!
jij ook bedankt voor je deelname! nee, ik kan inderdaad helaas niet morgen naar Capelle komen, ik heb morgen namelijk een interview in Utrecht. Maar bedankt voor je uitnodiging! Ik zal eens kijken wanneer ik eens langs kan komen

groetjes femme23

Time to create page: 0.211 seconds
21.png