emo Phoenix en het spellenspektakel 2015

Poll: Ik wil graag meehelpen om als spelgroep Phoenix op het Spellenspektakel 2015 (7/8 nov) te zijn.

Ja - 1 dag
3 27.3%
Ja - 2 dagen
8 72.7%
Nee
No votes 0%
Total number of voters: 11 ( Bridget, Lisanka, olavf, Anneke, Saskia ) See more
Only registered users can participate to this poll
More
2 years 9 months ago #1

In het verleden heeft Spelgroep Phoenix altijd meegeholpen met speldemonstraties op het spellenspektakel in Eindhoven.
De afgelopen paar jaren is dit niet gebeurd.
Het bestuur wil graag peilen of er voldoende animo in de gelederen is om het dit jaar weer op te pakken.

Het spellenspektakel vindt plaats op 7 en 8 november.
Dat is nog ver weg maar om alles goed te kunnen organiseren hebben we dit onderwerp nu al op de agenda van de aanstaande bestuursvergadering gezet.
Dus stemmen maar en je mag hier ook laten weten wat we als Phoenix kunnen doen om je over de streep te trekken.

Omdat het spellenspektakel twee dagen duurt overwegen we ook om een hotel in Eindhoven te nemen.
Dat betekent extra kosten maar ook veel gezelligheid omdat er dan 's avonds nog gezellig nagekeuveld en natuurlijk gespeeld kan worden.

We willen dezelfde reiskosten-vergoeding gebruiken als met Ducosim.
Maximale carpool en trein 2e klasse.
Beide naar rato - dus als jij bijvoorbeeld zaterdag een halve dag meehelpt en de andere helft over de beurs wil lopen dan vergoeden we een enkele reis.

Please Inloggen or Create an account to join the conversation.

More
2 years 9 months ago #2

Ik heb wel interesse. maar voordat ik wil zeggen welke dagen en hoeveel, moet ik toch meer weten over de vergoedingen en met name de geplande demo spellen.

ik ga daarom voorlopig voor een dag (of twee halve dagen).

More
2 years 9 months ago #3

Ik heb zeker interesse om te helpen. We zouden ons als Phoenix kunnen presenteren, maar allicht ook kunnen samenwerken met een van de uitgevers op de beurs. Mogelijk zijn er dan afspraken te maken over vergoeding van een overnachting en eventueel een spellenpakket voor de demo-ers. Ik kan me voorstellen dat dit helpt mensen over de streep te trekken om een weekend van hun tijd te investeren in onze hobby.

More
2 years 9 months ago #4

Zoals ik al eerder heb aangegeven wil ik graag helpen.
Ik kan alleen nog niet zeggen of ik het twee hele dagen vol kan houden.
Daarom heb ik 1 dag ingevuld. Maar dan als 2 halve dagen. Misschien dat anderhalve dag of zelfs 2 dagen tzt ook wel haalbaar is. Maar dat is nu nog niet in te schatten. Voorlopig meld ik me dus graag aan voor 2 halve dagen (ochtenden)

Last Edit: 2 years 9 months ago by Judith.

More
2 years 9 months ago #5

Het was altijd erg leuk. Ik ben niet meer op het vernieuwde Spellenspektakel geweest dus weet niet of het nu nog beter is. Kijken of we voor een uitgever oid kunnen demo-en, zoals vroeger, is denk ik te verkiezen boven daar zelf met een stapel spellen gaan staan. Nieuwe dingen trekken net iets meer de aandacht.

De komende maanden gaat er waarschijnlijk veel voor me veranderen, dus ik kan nog niet zeggen of ik mee kan doen.
Maar als ik meedoe dan is dat waarschijnlijk voor 2 dagen met daarin langere onderbrekingen om rond te lopen (zonder echt iets te spelen). (heb voor het gemak voor 2 dagen gestemd)

Last Edit: 2 years 9 months ago by ritsjoena.

More
2 years 9 months ago #6

Ik kan lichamelijk helaas geen 2 dagen. Als 1 dag demo, moet ik de dag erna rusten. 2x halve dagen is eventueel ook optie (als ik tussendoor niet naar huis hoef te reizen)

More
2 years 9 months ago #7

Ik sluit mij aan bij Michel.

More
2 years 9 months ago #8

Leuk te zien dat er alweer zoveel animo voor is.
Ik heb goeie herinneringen aan het demo-en op het spellenspektakel, hard werken maar wel super gezellig!
En zeker ook aan het spelen in het hotel ;)

Overigens is het denk ik wel goed om te realiseren dat bij een demo die gesponsord wordt door een uitgever, er een andere tafel/uitlegger verhouding is dan de laatste twee keer bij onze ducosim demo.
Ik weet het niet precies meer maar ik denk dat het ongeveer 3 tafels op 1 uitlegger was of zoiets.
Maar misschien weten andere mensen zich dat beter te herinneren.

More
2 years 9 months ago #9

Ik wil gerust meedoen voor 2 halve dagen.

More
2 years 8 months ago #10

Ik heb ook interesse om te helpen demo-en :)

Ik kan beide dagen, maar zou het zelf ook leuk vinden om even rond te kijken (want ben nog nooit op het spellenspektakel geweest :blush: ). Qua indeling moeten we dan nog even kijken, maar in principe kan ik 1 of 1,5 dag/2 of 3 halve dagen demo-en, dat valt wel in te plannen.

Alleen... ik weet niet of ik de enige ben die hier zo over denkt: maar als ik twee dagen kom demo-en, vind ik het niet prettig om zelf de overnachting te moeten betalen. Kan daar vanuit het bestuur niets voor geregeld (of extern gesponsord) worden? Ik snap dan best dat je, net als bij de reiskosten, een eigen bijdrage vraagt als men geen twee volle dagen aan het demo-en is. Maar een tegemoetkoming in deze kosten vind ik wel op zijn plaats :)

More
2 years 8 months ago #11

Uiteraard gaan we kijken naar mogelijkheden voor vergoedingen in zowel reis en overnachting kosten.
Eerste vraag was wel: is er animo voor. We kunnen wel slaapplekken regelen maar als niemand wil is dat zonde van de moeite.
Zo te zien is er voldoende animo dus we zijn al bezig met organiseren.

2e vraag gaat zijn: doet iemand een demo 2 volle dagen of 2 halve. Wij zijn van mening dat iemand die 50% demo-ed ook 50% vergoed krijgt, hij/zij is immers de rest van de dagen voor zijn eigen plezier aan het rondkijken.
Dat mag ook 1 hele dag zijn en andere hele dag voor jezelf.

We zijn met meerdere partijen/uitgevers in gesprek die onze hulp goed kunnen gebruiken in een demo stand. Welke uitgevers en welke spellen hopen we al snel bekend te kunnen maken.

Meer informatie volgt nog. Met degenen die aangegeven hebben te willen helpen kunnen we een maillijst maken ipv dingen hier in het openbaar op internet te bespreken.

Last Edit: 2 years 8 months ago by Bridget.

More
2 years 8 months ago #12

Ik wil ook wel demoën, afhankelijk van de spellen die gedemood worden. Ik moet ze wel goed kunnen uitleggen. Ik wil ook wel anderhalve dag demoën of twee dagen als dat nodig is. Evenals bovengenoemd, vind ik het dan wel prettig om een tegemoetkoming in de (overnachtings)kosten te krijgen.

More
2 years 8 months ago #13

Allereerst: fijn dat Phoenix overweegt weer op het spellenspektakel te gaan staan en fijn om te zien dat er animo is om te demo-en.

Een paar opmerkingen van mijn kant:
In het verleden hadden we een samenwerkingsverband met Ravensburger, waarbij Ravensburger overnachtingen, eten en drinken en een spel regelde voor alle demo- ers. Echter, Ravensburger is meer in het familiesegment gegaan. Het SpSp werd voor Ravensburger te duur en minder interessant qua doelgroep.

Het zou fijn zijn als er weer een uitgever zou zijn die graag haar demo door Phoenix laat verzorgen. Maar, zonder bij voorbaat al negatief te willen doen, dit gaat moeilijk worden. De meeste uitgevers hebben al een vaste kern aan demoers.

Kosten laten vergoeden door Phoenix? Kan ik me voorstellen vanuit het perspectief van de demo-er. Echter, er is ook nog het perspectief van de financien van Phoenix. Een overnachting in het Holiday Inn kost hetzelfde als 2 donateurskaarten! Ik heb er moeite mee als er een groep donateurs op kosten van Phoenix een overnachting in Eindhoven vergoed krijgt, ook al is dat in het kader van een demo voor Phoenix. Naar mijn mening is dat een te grote aanslag op het budget van Phoenix.

More
2 years 8 months ago #14

Tamara, we hebben al contacten met enthousiaste uitgevers, waaronder ook Ravensburger. Dat gaat helemaal goedkomen.

Verder vind ik niet alleen jou post, maar ook veel opmerkingen in alle andere posts meer iets voor een interne mail-correspondentie ipv op een openbaar forum.

Aan iedereen:
Mail me via info of bestuur at spelgroepphoenix als je mijn persoonlijke emailadres nog niet hebt.

Time to create page: 0.234 seconds
16.png