emo Spelavondverslag dinsdag 27 januari 2015 (Phoenix 010)

More
2 years 11 months ago #1

Vanavond 16 spelers (m/v).
En die speelden de volgende spellen

Volgende week is de laatste dinsdag voor de speldag op 7 februari aanstaande!
De verlanglijstjes voor de speldag worden her en der al gemaakt.

Please Inloggen or Create an account to join the conversation.

More
2 years 11 months ago #2

Na een week gemist te hebben, was het weer tijd om mijn shot spellen binnen te krijgen ;) . Voor mij bestond de spelavond uit een spel: Kanban. Een spel waarin je auto's produceert, test en verbeterd. Enige nadeel van het spel zijn de vele regeltjes, waardoor iedereen nog "even" de spelregels wilde horen. Daar gaat al gauw een klein half uur in zitten.
Toen we eenmaal begonnen ging het spel vlot van start en is er eigenlijk maar weinig wachttijd. Voor mij liep het spel redelijk voorspoedig en ik wist tijdens de meetings flink op te scheppen bij Sandra, de bedrijfsmanager, waardoor ik vrij veel punten kon scoren. Ik begon daardoor uit te lopen op de rest. Ik had daarbij veel verbeteringen doorgevoerd op de automodellen en aan het einde mijn garage vol staan met test exemplaren. Dat leverde mij aan het einde van het spel dan ook een flinke sloot punten op, waardoor ik de duidelijke winnaar was van het spel.
We speelden met de strenge bedrijfsmanager Sandra, daardoor werden er vooral in het begin nogal eens minpunten uitgedeeld. Dat geeft een iets andere dynamiek en maakt het spel net even anders. Binnenkort revanche voor mijn tegenstanders :) ?

More
2 years 11 months ago #3

revanche?, zeker weten. ik had het idee dat het aan het begin wel goed ging. maar waar geen auto's in de eerste ronde niet zo erg is koste het me naar het einde van het spel toch erg veel punten.

De vraag is alleen wanneer. zo veel spellen die ik nog wel een keer wil spelen. fursten von florens? is ook al weer lang geleden bijvoorbeeld.

More
2 years 11 months ago #4

ejvandekaa wrote:

revanche?, zeker weten. ik had het idee dat het aan het begin wel goed ging. maar waar geen auto's in de eerste ronde niet zo erg is koste het me naar het einde van het spel toch erg veel punten.

De vraag is alleen wanneer. zo veel spellen die ik nog wel een keer wil spelen. fursten von florens? is ook al weer lang geleden bijvoorbeeld.

Het heeft allemaal geen haast. Als het maar niet te lang duurt, zodat ik de regels weer helemaal moet uitleggen :P . Vorsten van Florence heb ik nog nooit gespeeld en ik hoor er wel goede verhalen over. Wil ik zeker een keer proberen.

Time to create page: 0.175 seconds
6.png