emo Wensenlijst woensdag 3 december Leiden

More
3 years 1 month ago #1

Ik dacht ik zal maar eens op tijd een spelverzoek indienen aangezien het voor Leiden niet zo vaak gebeurt.

Nu veel van de nieuwe spellen uit Essen weer geprobeerd zijn lijkt het me eens leuk een oudere uit de kast te proberen:
Die Macher.
Ik geloof dat het spel zelden tot nooit op tafel komt wat ook logisch is gezien de lengte maar toch zou ik het graag een keer spelen. Daarom de vraag: willen er meedoen?
Er staat 4 uur voor het spel maar er is een kortere variant die voor een eerste keer op rond de 3 uur wordt geschat geloof ik. Het beste is 4 a 5 spelers. Als er gegadigden zijn zou het makkelijk moeten lukken als we er om 7 a half 8 mee beginnen, vandaar dit verzoek.
Regels zijn overigens hier: Die Macher regels

Verder zijn er ook spellen zoals 1830, Tzolkin en Wallenstein die ik graag nog eens zou proberen en zonder verzoek vooraf zelden op tafel komen.

Laat maar horen of er mensen willen!

Overigens als mensen willen kan ik een keer wat spellen meenemen die ik heb maar sommigen anderen wellicht niet. Zijn er niet veel gezien de grootte van mijn collectie en die van anderen maar je weet nooit :)
Bijvoorbeeld Alchimists , Maharaja of Resistance ?

groeten,

Mark

Please Inloggen or Create an account to join the conversation.

More
3 years 1 month ago #2

Als er geen interesse is voor Die Macher, (ik in ieder geval niet) wil ik me wel aanbieden voor Tzolk'in.
Marius wil ook wel meedoen dus dan zijn we al met 3.

Wie sluit zich als 4e aan?

More
3 years 1 month ago #3

1830, Die Macher... dat klinkt in ieder geval goed :)

Alleen weet ik nog niet of ik er woensdag bij ben. Maar als het volgende week niet lukt, dan houd ik mij aanbevolen voor een ander keer.

More
3 years 1 month ago #4

Mark, goed dat je een oproepje plaatst. Ik denk alleen dat een spel als Die Macher of 1830 meer spellen zijn voor op een speldag, omdat ze allebei vrij lang zijn. Maar gelukkig hebben we een speldag op 27 December, dus ik zou zeker proberen om voor die dag mensen ervoor te vinden. Voor de gemiddelde spelavond zijn ze een beetje te lang, ze behoren allebei tot de klasse 'speldag' spellen.

Tzolkin valt prima te spelen op een avond. Wallenstein geloof ik ook, die kwam vroeger toch regelmatig op tafel. Overigens, Maharaja staat in de kast, maar dan onder de naam Raja.

More
3 years 1 month ago #5

Tja het is zeker lastiger om een lang spel spontaan te plannen op een normale woensdag zeker gezien er voor Leiden niet veel vooraf wordt afgesproken maar zo af en toe zou het moeten lukken hoop ik. Vereist alleen voor een aantal even de regels vooraf doornemen en er meteen als eerste spel mee beginnen ipv een opwarmertje.
Speldagen zijn uiteraard geschikter maar zijn vaak lastig voor mij in het weekend en zou het ook gewoon wel leuk vinden wat vaker een iets dieper spel op een normale woensdag te zien. Denk dat alle die in de kast staan prima te doen zijn op een avondje als de regels vooraf bekend zijn.

Voor volgende woensdag is Tzolkin uiteraard ook goed als er niet genoeg Die Macher fans zijn waar ik goed in kan komen :). Zorg ik in ieder geval dat ik de regels al ken.

En zie nu dat Maharadja inderdaad bij de collectie staat al, even gemist.

More
3 years 1 month ago #6

Ok geen 1830 kennelijk maar wel 19:00 dat ik er ben dan, heb Tzolkin doorgenomen in ieder geval.

More
3 years 1 month ago #7

Ik wil Die Macher al heel lang eens proberen. Ik heb de regels ooit gedownload. Ik zal ze in ieder geval mee- (en door-) nemen.

UPDATE 4 dec.:: Scott Nicholson heeft een uitgebreide speluitleg op video: www.boardgameswithscott.com/?p=40
waarin het hele spel stap voor stap grondig wordt doorgenomen.

Last Edit: 3 years 1 month ago by Rik Grandia.

Time to create page: 0.187 seconds
22.png