emo Munchen Mitgespielt 2 oktober 2016

More
1 year 8 months ago #1

Voor de 2e keer is een Phoenix delegatie afgereisd naar Munchen om daar mee te spelen op de speldag van Mitgespielt, aka Phoenix 089.
Thea liet zich deze keer vervangen door Jeroen, maar verder waren weer aan boord: Saskia, Wikipedia, Rikipedia en ondergetekende. Onze gastheer en gastvrouwen waren natuurlijk Roland, Claudia en deze keer ook Angela. Speciaal voor ons hebben zij zich verspreid over Munchen zodat we ook nog wat van de stad konden zien.;)

Het kan natuurlijk niet uit om 1700 km te rijden voor een paar spelletjes maar het is wel heel gezellig.
De heenreis ging gepaard met wat rook en stank, maar na een snelle takel en een lunch in een antiekzaak waren we toch weer vlug op weg.

Leuk van zo'n takkeneind rijden is dat je wat meer van elkaar te weten komt: mensen die dezelfde strips lezen, dezelfde muziek luisteren, dezelfde series keken, en dezelfde (andere) hobbies delen. Van Johannes en passant ook nog 20 jaar storylines van Magic meegekregen: top! Ook leuk is dat het helemaal niet uitmaakt als je in Duitsland geen internet hebt. Dat is volledig gedownload in de hoofden van Rik in Johannes. Zucht, wat een parate kennis. Geen mensen om Triviant tegen te spelen.

Zaterdag hebben we besteed aan uitslapen en een mooie wandeling door een park dat de achtertuin van lokale adel bleek te zijn. Prachtig.
Maar zondag was het dan zover: Duitsers inmaken! Ik heb het niet allemaal bijgehouden, maar dat is geloof ik toch wel redelijk gelukt. En dan reken ik Claudia voor het gemak maar mee als Nederlandse (Stone Age). Alleen Tac was toch wel een Duits feestje. Jeroen en ik werden weggespeeld door een gezin Tac-toernooispelers, en op andere borden ging het al niet veel beter. Leuk momentje toen Jeroen verbouwereerd verzuchtte: "Seriously?" toen hij met zijn laatste kaart een 4 mocht taccen en zo zijn partner van het bord zette. lol.:S

Ik kreeg om 20 uur een whatsappje van mijn dochter met de vraag of Johannes weer alles had gewonnen (grrrr), maar daar kon ik gelukkig "Nee" op antwoorden :evil:

Al met al weer een geslaagd lang weekend.
Met dank aan Claudia en Roland voor de perfecte organisatie!

Serge

Foto's: hier .

Please Inloggen or Create an account to join the conversation.

More
1 year 8 months ago #2

Leuk verslagje. Het was inderdaad erg gezellig!

Voor degenen die niet in de auto zaten: Rikipedia is de nieuwe bijnaam van Rik. Zo door Johannes genoemd omdat hij werkelijk overal wel iets van weet. En Wikipedia in dit verslagje is neem ik aan Johannes :-D

Please Inloggen or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.147 seconds
9.png