emo Spelavondverslag dinsdag 15 maart 2016 Phoenix010

More
2 years 1 month ago #1

Vanavond 17 enthousiastelingen (m/v), met de volgende spellen:

Gespeelde spellen van vanavond .

Tot volgende week allemaal B)

Last Edit: 2 years 1 month ago by Robert.

Please Inloggen or Create an account to join the conversation.

More
2 years 1 month ago #2

raptor was twee keer gespeeld voor de statistieken

More
2 years 1 month ago #3

Wij hebben gisteren Dadaocheng voor het eerst gespeeld, uitgezocht en zojuist is een 2 Euro muntstuk ingeslagen ... Stage 2 is Collect & Stock, wij hebben de Capelse-variant gespeeld met alleen Stock... nudge nudge wink wink. Dat maakt het een heel ander spel waarbij je in ieder geval meer goederen (blokjes) verzameld :pinch: . Ik stel voor het volgende week nog een keer met de juiste regels te spelen.

Voor de niet ingewijden. In dit spel draait alles om het draaien van fiches, op een 4 bij 4 veld. Lukt het je om drie op een rij te krijgen van een zelfde grondstof dan mag je 1 blokje in je persoonlijke voorraad leggen (Collect) en 1 blokje in het pakhuis aangrenzend aan de rij die produceerde (Stock). Lukt het je om vier op een rij te krijgen dan ontvang je 2 blokjes (pardon grondstoffen) in je persoonlijke voorraad en de aangrenzende pakhuizen krijgen ieder 1 blokje.

Daarnaast nog een aardige, full house reward geldt voor alle spelers, het is dus mogelijk om in andermans beurt goederen te ontvangen, de niet actieve speler mag niet meer dan 6 goederen vast houden / in hun persoonlijke voorraad hebben (staat niet zo in de regels, misschien slecht vertaald). Wonderlijk toch hoe je relatief eenvoudige regels anders kunt lezen dan geschreven, spelregel-dyselxy.

Ik vroeg me al af waarom er zoveel kaarten waren met een hoop blokjes erop, het duurde ons een aantal beurten voor we iets duurs konden kopen, en in de 2e beurt werd je nog berooft van een blokje ook... Spel heeft de potentie van een 7-tje (best goed) door te groeien naar de 8 (goed) of beter :) Mijn excuses voor de gebrekkige uitleg, volgende keer beter :side:

Bij de weg, de spellen zijn bijgewerkt.

Last Edit: 2 years 1 month ago by Robert.

More
2 years 1 month ago #4

Ik speelde gisteravond op de chinese kaart het spel Hoogspanning met Maurits, Twan, Anton en Bart.
Een doorgewinterde groep spelers dus na een korte uitleg over de wijzigingen voor China konden we beginnen.
Al snel bleek dat teveel energiecentrales kopen niet de juiste aanpak was. Ik had, voor veel te veel geld, 3 centrales gekocht.
Daardoor te weinig geld om steden aan te sluiten en het geld weer terug te verdienen. Ook in China gaat niet voor niets.
Blijkbaar (gelukkig) maakten mijn medespelers dezelfde fout. Maurits corrigeerde het als beste en won met afstand. Proficiat!
....en de rematch wil ik graag zsm doen :)

Daarna een potje Port Royal.
Vrouwe Fortuna zat duidelijk niet naast me deze avond. Twan ging er met de winst vandoor.
Het is maar een spelletje ...toch ;)

Helaas kon ik gisteren niet al te lang blijven maar volgende week mogelijk weer wel!
Alvast tot dan!

Time to create page: 0.147 seconds
24.png