emo Spelavondverslag dinsdag 19 januari 2016 (Phoenix010)

More
2 years 9 months ago #1

Vanavond 15 spelers (m/v) met de volgende spellen:

Gespeelde spellen van vanavond .

Tot volgende week allemaal! B)

Please Inloggen or Create an account to join the conversation.

More
2 years 9 months ago #2

Gisteravond heb ik gezellig een heel divers aantal spellen gespeeld.
Ik schoof aan bij Anneke, Maurits, Mark-Willem en Peter.
Peter had de kaarten van de Grote Dalmuti bij zich maar de regels van een andere spel nl. Pairs.
We speelden dit in twee varianten - de zogenaamde 'continuous' en 'port' variant.
Beide zijn gebasseerd op het 'push-your-luck' mechanisme en maken gebruik van een piramide-set kaarten zoals ze dus in de grote Dalmuti zitten 1 kaart met waarde 1, 2 kaarten met waarde 2 etc. We gebruikten de kaarten t/m waarde 10.
'continuous' : Je krijgt een open kaart en elke ronde beslis je of je 'hit' dwz een blinde kaart van de stapel naast je open kaart legt. Is het een kaart met een waarde die je reeds hebt dan vorm je een paartje. Vervolgens leg je een van beide gelijke kaarten voor jezelf neer en de rest mag je allemaal weggooien, als ik het goed onthouden heb. De kaart die je voor jezelf neerlegt zijn je minpunten. Maar je kunt ook kiezen voor de optie 'fold' en in dat geval pak je een open kaart van een tegenstander waarmee je een paartje maakt met een van je eigen kaarten etc. etc. Het spel eindigt als er een iemand over de 13 gaat is het spel afgelope en heeft de speler met de meeste minpunten heeft verloren...en de anderen zijn allemaal winnaars.
Ik verzamelde in 5 beurten kaarten met waardes: 6, 7, 8, 9 en 10 en zag een van mijn medespelers door de 13 gaan.

De 'port' variant wordt gespeeld over meerdere rondes en ook daarin draait het om het voorkomen van paartjes. Alleen nu gaat het som van al je kaarten. De rondewinnaar (hoogste som) krijgt 5 punten. De tweede krijgt er 4 etc. Maar vorm je per ongeluk een paartje dan krijg je 0. Het spel gaat tot 21 punten.

Na een enerverend half uurtje gingen we kakkerlakken poker royal spelen. Een bluf-spelletje dat mij niet zo goed afging.
Ik verloor jammerlijk - maar natuurlijk zonder echt te jammeren :)

Het volgende spel was 'Diamant' - deze kende ik niet maar het bleek de voorloper te zijn van 'Incan Gold'.
Diamantjes verzamelen met een 'push-your-luck' mechanisme. Ik lag goed in de race en na 4 (van de 5) rondes zag het er gewoon goed uit. Ik moest zelf proberen in ronde 5 een leuke berg diamanten op te pikken en hopen dat niemand zijn geluk te zeer beproefd. Ik ging er vanuit dat Mark-Willem op dat moment mijn grootste concurrent was en we stopten op hetzelfde moment. Dus die had ik in de pocket. Peter en Anneke gingen door... Peter scoorde een mooie buit maar had gelukkig in eerdere rondes niet zoveel diamanten verzameld waardoor ik daar ook wel vertrouwen in had. Ik had alleen geen idee hoeveel diamanten Anneke al had en hoopte maar dat ze er niet teveel bij zou krijgen. Dat deed ze dus wel en ze verdiende heel dapper in ronde 5 maar liefst 29 diamanten.
Anneke kwam uit op 52 punten, zelf had ik er 45, Mark-Willem 42, Peter 40 en Maurits had zijn hand een beetje overspeeld getuige zijn schamele score ;) van 26.

Intussen was Jeroen G. binnengekomen en gingen we met 6 spelers het altijd leuke Codenames doen.
Team Anneke, Maurits en Mark-Willem wonnen 1 spel.
Team Jeroen, Peter en Rob 2 spelletjes.

Daarna, ook was het pas 21:45, besloot ik huiswaarts te gaan. Het hoeft immers niet elke week tot middernacht te duren.
Ik lees graag wie het licht heeft uitgedaan en wat er nog meer is gespeeld allemaal en hoe dat beviel.
Op de andere tafels zag ik Brass en Imperial Settlers

More
2 years 9 months ago #3

push your luck-spelletjes....dat ging mij redelijk aardig af gisteravond :)

Time to create page: 0.152 seconds
2.png