emo Spelavondverslag dinsdag 12 januari 2016 (Phoenix010)

More
2 years 3 months ago #1

Vanavond 17 spelers (m/v) met de volgende spellen:

Gespeelde spellen van vanavond .

Tot volgende week allemaal! B)

Please Inloggen or Create an account to join the conversation.

More
2 years 3 months ago #2

Gisteravond had ik het genoegen om vier (!) nieuwe spelers wegwijs te maken bij Phoenix. Als eerste kwamen Michel en Alexander binnen. Na een korte uitleg en rondleiding wilden we aan Ticket to Ride beginnen. Op dat moment kwamen Harm en Nathalie binnen: precies op tijd om aan te schuiven. Het bleek dat ik de uitleg goed gedaan had. Ik werd een na laatste en Alexander ging er vandoor met de winst met een solide voorsprong op de rest.

Vervolgens hebben we een klein tussendoortje gedaan: Sushi Go. Sommigen kregen er zelfs honger van :) . Na een vlotte uitleg gingen we aan de slag met verzamelen van de Nigiri en de sashumi. Het leek er dit keer op dat ik wel een kans op de overwinning had, maar in de laatste ronde hadden de anderen het spel echt goed door. Alexander en Nathalie haalden een monsterscore van 17 in de laatste ronde en lieten de rest achter zich. Alexander trok echter weer aan het langste eind door de meeste puddingen verzameld te hebben.

Als laatste legde ik Port Royal nog op tafel. Het basisprincipe van het spel is redelijk eenvoudig, maar de vele verschillende rollen maakt het wat lastiger om een dieper inzicht te krijgen in het spel. In eerste instantie liep mijn puntenmotor dan ook het hardst, maar Michel en Nathalie maakten een inhaalslag zodat het nog spannend werd. uiteindelijk won ik met 1 punt verschil van Michel. Ik vond het een geslaagde avond en heb mij prima vermaakt met de vier nieuwe mensen. De sfeer aan tafel was gezellig. Hopelijk tot ziens!

More
2 years 3 months ago #3

Goed dat je alle nieuwkomers in een keer hebt opgevangen.
Jelle, de vijfde nieuwkomer, zat intussen al Nippon te spelen.

Zelf kwam ik binnen met Niagara.
In dit spel ga je met je kano aan de bovenkant van de waterval op zoek naar edelstenen.
Wie er het eerst of 5 dezelfde of 7 verschillende heeft wint het spel.
Maar pas op want de rivier stroomt soms/vaak/altijd harder dan verwacht en voor je het weet dondert je kano letterlijk en figuurlijk van de waterval af...en een kano terugkopen kost gelijk weer een edelsteen. Dure hobby.
De uitbreiding Flussgeister am Niagara brengt voor elk een grotere kano mee. Maar er komt ook een draaikolk bij.
Gelukkig helpen het zwemmende rendier + en de bever de spelers een beetje.
Als extra snuisterij heb ik Diamond Joe op de kop getikt.
Joe is een beetje een filantroop, hij geeft (of ruilt) edelstenen aan ieder die ze maar hebben wil.

De start verliep best voortvarend dacht ik. Kano in het water zetten. Stukje varen en hup daar is de eerste edelsteen al.
De volgende ronde breng ik die terug etc. etc. Echter de rivier gooide roet in het eten want al in de eerste ronde spoelde mijn eerste kano van de waterval. Het spel kabbelde daarna ontstuimig verder...totdat Michel in ronde 22 zijn 7e edelsteen aan land wist te brengen. Bij Carel, Anton en mezelf lagen stapels wrakhout en samen nog niet eens zoveel edelstenen als die van Michel. Goed gespeeld!
Niagara gaat mee op spelweekend!

Daarna potje codenames. En zoals wel vaker werden dit al gauw meer potjes.
Het spel behoeft geen introductie meer. Een lekker spel om te spelen - altijd leuk!

Met Maurits en Robert speelde ik aansluitend Formel Fun, de klassieker.
Maurits had nog drie wagens in de strijd toen Robert en ik er twee waren verloren.
Echter 2 races later hadden we allemaal nog 1 auto over.
Mijn auto had helaas zand in de motor en moest de strijd staken.
In de finale liet Maurits de auto van Robert geen enkele kans en hij won afgetekend - proficiat!

Als afsluiter van de avond speelde ik nog een drietal potjes Abluxxen.
Ook zo'n spel waarvoor ik altijd te porren ben. Sowieso omdat het van de hand van Kramer & Kiesling is :)

Tot volgende week!

Last Edit: 2 years 3 months ago by Rob010.

Time to create page: 0.157 seconds
11.png