emo Spelavondverslag woensdag 6 januari 2016 Leiden

More
2 years 8 months ago #1

Toen we om 19.50 uur binnenkwamen was het al aardig druk leek het wel. Marius kon nog net aanschuiven bij Isle of Skye en ik kon nog meedoen met La Granja.

De eerste ronde moest ik even opletten wat de volgorde ook alweer was, het was alweer een poosje geleden dat ik het speelde. Maar de ronden daarna had ik nog steeds veel denkwerk dat de acties die ik wilde uitvoeren niet lukten. Deze keer eindelijk geen geld en grondstoffen tekort, maar nu weer geen leveringsmogelijkheden dus bleef ik mooi met de boel zitten en heb ik alles voor geld moeten verkopen, maar die leveren niet zoveel punten op.

Daarna Sticheln. Is de vertaling stuntelen correct? Ik was wel aan het stuntelen in ieder geval. Iedereen was best wel lief voor elkaar. Alleen ik eindige na 3 ronden op -10, de anderen zelfs in de plus! Hier werd de kreet "Duurt lang!" ook regelmatig geuit (niet alleen voor mij) dus ie is uit Capelle bij deze overgewaaid.

Daarna nog een ander kort spel, maar ik wilde liever geen kaartspelletje. Het werd Verflixxt. Eén van mijn favoriete nietszeggende spelletjes. Ik had de 'pech' om als eerste meteen een witte klaver te bemachtigen, daarna werd mij niets meer gegund, en zelfs een -9 of -10 heb ik niet kunnen pakken, dus met slechts 15 punten laatste geworden. De anderen hadden nog veel meer punten.

Pas om 24.00 uur vertrokken. Eerste avond in lange tijd was weer erg geslaagd! Tot volgende week!

Please Inloggen or Create an account to join the conversation.

More
2 years 8 months ago #2

Gisteravond was het een weer ouderwets druk bezochte spelavond. Met 20 spelers m/v mogen we tevreden zijn. Er kwamen een aantal oud Duivelei-leden langs, waarvan we een al eens vaker op de speldagen hebben gezien. Verder had een nieuwe speler uit Katwijk,Lisette, ook nog een vriend meegenomen. Gezellig.

Ik begon de avond met La Granja met Klaas en Gitte. Of liever, de uitleg. Tijdens de uitleg en daarna kwamen er nog zoveel mensen binnen die even wegwijs gemaakt moesten worden, dat we uiteindelijk pas om 19:50 begonnen. En toen kon Brigitte nog even aanschuiven. Het liep bij mij vrij goed, ik had genoeg leveringen. Alleen vaak een tekort aan grondstoffen. Klaas had ditzelfde probleem, maar wist wel als eerste twee van de ambachthuizen vol te maken en daar de punten voor binnen te halen. Dat lukte mij alleen bij het ambachthuis voor geld, waardoor ik gelukkig verder geen geldtekort had. Gitte en Brigitte ook niet, maar Klaas had wel regelmatig een geldtekort. In de laatste ronden had ik zoveel leveringen en goederen, dat ik een behoorlijke hoeveelheid punten kon binnenhalen. Hierdoor werd ik eerste met 75, Gitte tot haar verbazing 2e met 70, Klaas derde met 66 en Brigitte sloot de rij met 60. Op zich scores die dicht bij elkaar lagen.

Hierna gingen Klaas en Gitte naar huis en schoven Jeroen U, Wilberd en Paul aan voor Sticheln. Het was al snel duidelijk dat het concept van Sticheln niet helemaal doorkwam bij Brigitte, die regelmatig geen idee had wat ze aan het doen was. Ik had aan het begin gezegd dat met name Paul minpunten moest krijgen (omdat hij bijna altijd in de plus eindigt). Maar helaas, het advies werd niet opgevolgd en Paul won. Jeroen U was zo leuk mij een keer in de laatste slag nog even een 12 van mijn pijnkleur aan te smeren. De volgende ronde dacht ik dit mooi terug te kunnen doen met een 13. Helaas kreeg ik wederom een 12 in mijn pijnkleur van hem terug. Het was duidelijk dat wij elkaar het meest dwarszaten.

Daarna dus Verflixxt. Brigitte had het eerste klavertje en ik tot heel erg laat nog geeneen. Dus ja, ik gunde haar niet nog een klavertje :P . We waren ook precies concurrenten op twee klavertjes. Ik wist mijn pionnen het langs in het spel te houden, waardoor ik toch nog twee klavertjes kon pakken. Maar de winst was voor Jeroen, die dit spel voor de eerste keer speelde.

Paul had ondertussen al alles opgeruimd, dus het was slechts een kwestie van iedereen de deur uit en op slot. Het was weer gezellig.

Please Inloggen or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.155 seconds
13.png