emo Spelavondverslag dinsdag 21 januari Phoenix010

More
4 years 9 months ago #1

Vanavond 18 spelers (m/v) met onderstaande spellen:

Gespeelde spellen van vanavond .

Vanavond weer een mooie opkomst. Voor mij een prachtig potje Steam over Holland met een klinklare overwinning. Ik zeg: binnenkort maar weer een 18nogwat.

Tot volgende week allemaal :)

Last Edit: 4 years 9 months ago by Robert.

Please Inloggen or Create an account to join the conversation.

More
4 years 9 months ago #2

Voor de statistieken: legenden van Andor hebben we tweemaal gespeeld. Nadat de missie de eerste keer finaal de mist in ging, ging het bij de tweede poging wel goed. Met dank aan een klein beetje herinterpretatie van de regels ;) .

More
4 years 9 months ago #3

Hoe was Andor? Ik wil het ook graag eens proberen.

Gisteren heb ik eerst Esther (welkom terug!), Julia en Maurits op weg geholpen met Thurn & Taxis.
Ook hier ben ik benieuwd naar de ervaringen.

Daarna heb ik me samen met Anneke, Anton en Johan gestort op de opvolging van wijlen Pablo (Escobar).
Het was duidelijk te merken dat Anton wel raad weet met de witte poeders :)
Probleemloos werden hele partijen over de Amerikaanse grens getransporteerd en met mooie winsten verkocht.
Anton nam halverwege het spel ook heel geschikt het presidentschap van Mexico stevig over. We konden zagen aan de stoelpoten wat we wilden maar Anton bleef gewoon zitten en tikte zodoende dikke punten binnen.
Als eigenaar van de Colomiaanse plantages moest ik met hand en tand de concurrentie van mijn erf zien te houden.
Mijn syndicaat kreeg de producten wel over de grens maar vervolgens liepen mijn handelaren tegen de lamp tijdens de distributie van het witte goud. Er bleken ook heel wat mollen in mijn organisatie te zitten die me het nodige gezichtsverlies opleverden.
Alles bij elkaar was het weer een typische After Pablo met Anton als glorieuze winnaar.
Johan werd op gepaste afstand tweede. Anneke en ik deelden de laatste plaats.

Anton ging naar huis. Ik denk om zijn CV naar Colombia te sturen ;).
Wij gingen Dominion Intrige spelen met de donkere middeleeuwen.
Qua regels had ik het vrij snel weer door maar bij de eindtelling bleken Johan en Anneke duidelijk in een andere klasse te spelen.
Maar het was wel weer eens leuk om te doen.

Last Edit: 4 years 9 months ago by Rob010.

More
4 years 9 months ago #4

Ik heb samen met Maurits en Esther 2 spellen gespeeld: Thurn und Taxis (Rob, dank je wel voor je uitleg van de spelregels) en Puerto Rico.
Het eerste spel werd gewonnen door Maurits en het tweede heel nipt door mij :silly:
Maurits, weet je nog dat ik je vroeg wie de auteur was van Thurn und Taxis, en jij zei na het kijken in de spelregels dat dat ene Andreas Seyfarth was en dat je geen idee had wie het was. De gedachte dat ik die naam al ergens van kende kon mij maar niet los laten en bij thuiskomst ging ik even op BGG kijken. En wat bleek ..... hij is niemand meer dan de auteur van.... Puerto Rico ;) ;) ;)

More
4 years 9 months ago #5

Julia0181 wrote:

Ik heb samen met Maurits en Esther 2 spellen gespeeld: Thurn und Taxis (Rob, dank je wel voor je uitleg van de spelregels) en Puerto Rico.
Het eerste spel werd gewonnen door Maurits en het tweede heel nipt door mij :silly:
Maurits, weet je nog dat ik je vroeg wie de auteur was van Thurn und Taxis, en jij zei na het kijken in de spelregels dat dat ene Andreas Seyfarth was en dat je geen idee had wie het was. De gedachte dat ik die naam al ergens van kende kon mij maar niet los laten en bij thuiskomst ging ik even op BGG kijken. En wat bleek ..... hij is niemand meer dan de auteur van.... Puerto Rico ;) ;) ;)

Grappig :ohmy: :cheer: Nu je het zegt denk ik vaag ohja. Maar ik ben niet zo thuis in namen van spelauteurs, daar let ik nooit zo op. Goed dat je het toch ff nakeek.

Beide zijn leuke spellen, ik had het naar mijn zin.

More
4 years 9 months ago #6

Rob, volgens mij waren onze eigen klanten en vonden wij het niet nodig om onze handelwaar te verhandelen. ;)

Time to create page: 0.184 seconds
17.png