emo Spelavondverslag Phoenix010 dinsdag 7 januari 2014

More
4 years 6 months ago #1

Vanavond 18 spelers (m/v) met onderstaande spellen:

Gespeelde spellen van vanavond .

Vanavond een mooie opkomst voor de eerste spelavond van dit lustrumjaar. De lat is gelegd, vanaf nu verwacht ik enkel nog evenaringen van dit bezoekersaantal of meer, toch? :)

Ik speelde vandaag voor de eerste keer Brugge, leuk spel. Ik hield het simpel voor mijzelf, proberen dat te doen wat de anderen niet deden en dat lukte wonderwel. Ik ga niet in details, ik zeg spelen die Feld.

Vervolgens een Snowdonia-variant gespeeld Mount Washington, de sneeuw en dynamiet variant :) Maurits had gelijk kunnen komen maar ook dit spel liet ik de anderen ver achter me, ahum. Volgende keer zal ik de tijd nemen voor een gloedvol verslag.

Tot volgende week allemaal :)

Please Inloggen or Create an account to join the conversation.

More
4 years 6 months ago #2

De avond was gevuld met Feldiaanse spellen: Amerigo, Brugge en Trajan werden op een gegeven moment alledrie gespeeld. Dat kan geen toeval zijn!
Bij Brugge leek de overwinning tussen David en mij te gaan, totdat Robert ons doodleuk voorbij ging: David 50, Bart 51, Robert 52. Maurits deed duidelijk niet mee voor de winst en was met om en nabij de 35 punten laatste. Het leuke was dat Robert hele anderen dingen deed om aan punten te komen dan ik en toch op hetzelfde resultaat uit kwam. Het lijkt er dus op dat er meerdere wegen naar de winst zijn! Redelijk licht en toegankelijk spel, wat vrij snel wegspeeld. Tweede keer spelen bevalt mij in ieder geval beter dan de eerste keer. Die neem ik nog vaker mee!
Snowdonia is een van mijn favorieten. Het was dan ook erg leuk om een van de nieuwe varianten te spelen. Zeker omdat ik 'm zelf ook nog ongespeeld in de kast heb liggen. Dit keer geen mist maar sneeuw tijdens de bouw van de spoorlijn (waardoor er weer rubble op het spoor komt te liggen), nieuwe treinen en dynamiet waarmee je rubble van een vakje in een keer kan wegblazen. Mooie uitbreiding die voor mij het spelsysteem een nieuwe frisse insteek geeft . Ben benieuwd naar de andere twee uitbreidingen :) .

More
4 years 6 months ago #3

bart wrote:

Ben benieuwd naar de andere twee uitbreidingen :) .
Ah.. volgende week dan maar weer? De "Jungfraubahn" komt uit dezelfde uitbreiding maar speelt heel anders, een aanrader! Ik heb de "The Daffodil Line" en "Britannia Bridge" nog niet gespeeld en later deze week verwacht ik de "Bayerische Zugspitzbahn" (vergeten mee te nemen uit Essen, wist niet dat 'ie er was). Er valt nog wat te ontdekken! B)

More
4 years 6 months ago #4

Brugge is zeker leuk. Door het (bijna) blind kaartjes trekken kun je niet altijd op je beurt doen wat je van plan was te doen, maar er zit wat lange termijn planning in (ga je kanalen graven, investeren in het marktplein spoor of voor veel huizen en personen) en korte termijn, hoe gebruik ik de kaartjes in mijn beurt optimaal. En simpele regels, daar hou ik wel van. :)

Time to create page: 0.176 seconds
13.png