emo Spelavondverslag dinsdag 13 oktober 2015 (Phoenix010)

More
3 years 1 month ago #1

Vanavond 19 spelers (m/v), maar ik kan iemand gemist hebben, Met de volgende spellen:

Gespeelde spellen van vanavond .

Tot volgende week allemaal! B)

Please Inloggen or Create an account to join the conversation.

More
3 years 1 month ago #2

Door een aantal die-hards is ave ceasar nog gespeeld.

Voor mij begon de avond met Celestia. Samen met vijf andere avonturiers stapten we in ons luchtschip om alle steden van Celestia te verkennen en op zoek te gaan naar legendarische schatten. Elke beurt nam iemand het kapiteins stuurwiel en loodste het schip dan door dichte mist, bliksem, piraten en aanvallen van roofvogels naar de volgende stad. Iedereen bepaalde steeds of hij de kapitein wel genoeg vertrouwde of dat hij toch maar uitstapt en in die stad op schattenjacht gaat. Uiteindelijk bleek Twan de meest legendarische schattnverzamelaar van ons allen te zijn. Ik bleek de armoedzaaier te zijn met slchts 15 schatten. twan had ruim driemaal meer.

Vervolgens gingen we naar de Zuid-Amerikaanse pampa's om als cowboys kuddes koeien bijelkaar te drijven. Mij lukte het al vrij vroeg in het spel om een grote kudde koeien te krijgen en te verkopen, wat mij veel geld opleverde. Ik had duidelijk te vroeg gepiekt. Iedereen harkte daarna vele grotere zakken met geld naar binnen met iets kleinere, maar veel meer kuddes. Bart V wachtte het langst met verkopen en stuurde zelfs een paar keer veedieven op pad om koeien bij ons te stelen! Dat konden we niet laten gebeuren, dus werd er tegen het einde nog het nodige vee gestolen. Het werd bijna een koeienmaffiaoorlog. Bart V wist met zijn goed uitgevoerde jat en verkoophandelingen de grootste winst te halen op de veemarkt en kon met de titel koning van de Pampa's naar huis toe.

Op dat moment kwamen en gingen er wat spelers aan tafel. Met drie speelden we daarna Royal Goods. Ieder heeft zijn eigen dorpje waarin je goederen probeert te maken. Je begint met allen een houtskolerij, wat natuurlijk niet veel opleverd. Om goederen te maken heb je, je raad het al, grondstoffen nodig. Er is een algemene markt van grondstoffen. Op het moment dat je besluit wat je gaat maken die dag is maar de helft vna de markt bekend. Je moet dus een beetje gokken met welk gebouw je aan de slag gaat. Je hebt namelijk maar een werker. Later in het spel kun je nog een of twee hulpjes regelen die andere gebouwen voor je aan de praat houden. Mijn productieketen was duidelijk het beste georganiseerd en. Ik ging er dan ook met de eeuwige roem vandoor.

Als aflsuiter speelden we Wongamania. Een economisch pest spel uit Singapore. Aan de ene kant is het een economisch spel, aan de andere kant is het een chaotisch pestspel ala Munchkin of fluxx. Er werd dan ook niet echt gewerkt aan het officiele einddoel (geld verzamelen en drie trusthfondsen kopen), maar op de andere eindconditie: laat je tegenstander failliet gaan.
Tot volgende week!

Please Inloggen or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.153 seconds
1.png