emo Spelverslag Speldag 12 September 2015 Leiden

More
2 years 7 months ago #1

Gisteren was de speldag in Leiden bij Radius. Het was gezellig druk, met 40 bezoekers. Waaronder een aantal oude bekenden die we al lange tijd niet meer hadden gezien. Gezellig jongens, kom nog eens wat vaker langs :cheer: .

Al met al weer een geslaagde speldag.

Hieronder de verslagen:

Last Edit: 2 years 7 months ago by Saskia.

Please Inloggen or Create an account to join the conversation.

More
2 years 7 months ago #2

Ik begon de dag met alles klaarzetten. En na daar een beetje van te zijn bijgekomen, wist Robert mij over te halen om mee te doen met Nations the Dice Game. Nu ken ik heel Nations niet. Maar dit dobbelspel wist ik toch wel snel op te pakken. We speelden met Paul, Jeroen G. en Robert. Helaas werd ik wel laatste, maar het was wel leuk.

Vervolgens kwam TAC op tafel. Het voorstel van Paul en mij om niet samen te spelen, werd van tafel geveegd. Er moet nog revange genomen worden voor een verloren partij Leiden-Capelle van februari. Dus speelden Paul en ik samen tegen Robert en Jeroen G. Die wisten het ons heel lastig te maken. Vooral Jeroen G. was bijzonder lastig en ik zag het verlies al aankomen. Gedurende het spel kwam Rob binnen en werd er even bijgepraat. Er waren bovendien een heleboel extra afleidingen. Toen ik weer naar het bord keek en echt op ging letten, bleek Paul ondertussen alles binnen te hebben en wij voor te staan. Voortaan toch maar vaker spelen als ik afgeleid ben ;) . Het werd nog een spannende race, maar na 6 ererondjes lukte het ons om eindelijk de laatste kogel binnen te krijgen. Phew! Eer gered :P :whistle:

Hierna deed ik het financiele rondje en daarna sloot ik aan bij [Redacted], samen met Gabriël, Saar, Bart, Rob en Alfred. Bij dit spel waren wij twee teams, de Russen en de Amerikanen (ja, lekker traditioneel) die samen in een huis moeten proberen om de geheime plannen van de tegenpartij te pakken te krijgen en daarmee weg te vliegen (met de helicopter). Het spel is ook te winnen door beide helikopters van de tegenstanders op te blazen. Catch bij dit spel is dat je niet weet wie je teamgenoten zijn. Daarvoor moet je eerst met iedereen knokken om info los te krijgen.

Ik begon heel vredelievend, maar werd al snel door iedereen 'in elkaar geslagen' en verslagen. Dus ik had al snel door, ok, dan de wapens maar gebruiken :evil: . Ik had wel het geluk dat ik al snel wist dat Saar een Amerikaan was. En aangezien ik een van de Russen was, dus mijn tegenstander. Maar ik deed net alsof ik haar identiteit niet had gezien en wist daardoor de Amerikanen (Bart en Saar) lange tijd om te tuin te leiden. Tot ze concrete plannen hadden en ik opeens niet te vertrouwen bleek.

Zelf was ik er nog niet achter wie de andere Russen waren, tot ik het geluk had om een apparaat te hacken en zo mee te kijken met Bart, toen hij de identiteit van Rob onthulde. Hee, nog een Rus. Wel een die me meerdere malen met wapens te lijf was gegaan, maar goed.... :S . Het was me toen duidelijk dat ook Gabriël bij mijn team hoorde. Maar het lukte me niet om dat goed duidelijk te maken aan mijn beide teamgenoten, omdat ik constant tegen Alfred moest vechten en verloor.

Toen de eerste Russische helicopter werd opgeblazen, wist ik met een koffertje en een code kraker de plannen van de Amerikanen te pakken te krijgen. En toen gingen we dus voor alles-of-niets, de helicopter roepen en hopen dat ik ermee weg kon vliegen. Helaas, door een foutje van Rob stond Alfred nog in de weg en door een foutje van mij, verloor ik de plannen. Toen blies Saar de tweede helicopter op. Game over!

We hebben er wel erg lang over gedaan, mede doordat de spelregels nog uitgezocht moesten worden en het spel voor de meesten nieuw was. Ikzelf had tot halverwege nog geeneens door hoe ik nou moest winnen! :blush: Mede doordat mijn hersenen niet meer zo goed werkten. Maar we hebben wel veel lol gehad.

Hierna met hetzelfde groepje Spyfall. Dat was ook weer goed voor een heleboel lol. Maar wederom bleek ik niet zo goed te zijn als spion en ook niet als niet-spion. Het laatste potje wist ik zelfs alle verdenkingen op mij te krijgen, terwijl ik maar een gewone sonar operator was. Sorry guys!.

Spyfall werd gevolgd door een rondje Dixit. Altijd leuk. Er kwamen weer leuke beschrijvingen langs en ik zat meerdere malen te twijlfelen, om vervolgens toch de verkeerde kaart te kiezen. Ik weet eigenlijk niet meer wie er heeft gewonnen.

Hierna heb ik niets meer gespeeld, einde energie. Maar toch heb ik een leuke dag gehad.

More
2 years 7 months ago #3

Ik was voor mijn doen laat op de speldag en zodoende speelde ik samen met Gabi mijn eerste spel Speed Snacks pas om 14:30 uur. Dit spel heeft hetzelfde thema als Souvlaki Wars en Da Luigi en is m.i. daarvan een heel slap aftreksel dat ook nog maar eens door 2 spelers is te spelen.

Daarna sloot Alfred zich bij ons aan voor een potje Verflixxt. Na zoveel jaar leerde ik deze dag dat de wachters ook verzet mogen worden door een andere speler mits er maar een gekleurde pion naast een wachter staat. Dit moet ik na de vakantie maar eens nalezen

Toen kwam [Redacted] op tafel en kropen we met 6 spelers in de huid van twee teams van spionnen.
Doel van elk team is om met de plannen van het ander team de villa van de ambassadeur via een helicopter te verlaten.
De eerste kennismaking was leuk. Er kan ongetwijfeld nog veel meer dat we nu niet wisten en het kan zeker een stuk sneller. Gelukkig hadden we tijdens het spelen heel veel lol en dat maakt veel goed.
Na de eet-onderbreking gingen wij, als Russen, op de do-or-die strategie over en het werd het laatste. Tja.

Daarna een paar potjes spyfall gedaan. Dit blijf ik een leuk spelletje vinden dat best verslavend is.
Afgesloten werd mijn speldag met een potje Abluxxen en San Juan.
Ik kijk alvast uit naar de speldag 'met al het nieuws uit Essen' op 31 oktober in Capelle!

More
2 years 7 months ago #4

Hierbij nog wat foto's van de speldag :)

Attachments:

More
2 years 7 months ago #5

Wij zijn begonnen met Why First van Pegasus. Marius, Paul, Mirjam, Jesper, Dennis en Brigitte.
Vier ronden gespeeld ipv 5. Eerst 2 ronden kaart geven aan een tegenstander en laatste 2 ronden ieder een kaart voor zich opendraaien en op volgorde een pion op het bord verzetten. Tweede variatie is tactischer, maar nog altijd erg random en vermakelijk. Laatste speler kon een beslissende zet maken wie er ging winnen (tweede worden, want dat is het doel van het spel). Iedereen kon nog winnen. De keus viel op drie winnaars, want daar zat hij zelf ook bij. Jesper dus, samen met Mirjam en Brigitte gewonnen.

Daarna kwam de nieuwe editie van Medina op tafel. Die speelde ik met Michal, Bob en Johannes.
Conclusie is dat het spel daar wat kleine aanpassingen in de regels en nieuwe toevoegingen echt heel anders is. Lees: nog veel beter. Echt een aanrader. Nieuw is de waterput in het dorp waar je in de buurt wil zitten voor 3 punten. Ook zijn de paarse gebouwen interessant voor de thee-tegels die je krijgt, waarmee je later in het spel een thee-pauze kan inlassen ipv een stuk op het bord te moeten plaatsen. Heel handig.

Daarna wilde Michal graag Mangrovia spelen, en Dennis, Bob en Johannes sloten zich ook aan. Ondanks dat er met 5 spelers een aantal hutten uit het spel gaan was het erg druk op het bord en lastig bouwen. Een aantal keer werd een bouw-plan voor me weggekaapt. Ik was steeds 4e of 5e dus had al weinig keuze welke actie ik wilde doen.

Voor het eten heb ik nog even bij Arvid aangeschoven voor een nieuw prototype 2 pers. spel. Goed spel, ik kon geen problemen ontdekken. Hooguit dat het spel wat traag op gang komt en daarna, hoe meer kaarten mensen hebben, en hoe meer acties, het ineens heel snel gaat naar de overwinning, maar dat hebben meer spellen en moet je van houden of niet.

Na het eten met een groep voor mij onbekende spelers het dobbelspel Bang gespeeld. Ik was hulpsheriff, dat leek mij in de eerste ronde al meteen duidelijk toe ik de keus had de Sheriff te schieten of een andere speler, koos ik die andere speler. Maar nee, toen de sheriff aan de beurt was schoot hij mij een paar levens eraf. Bedankt. Uiteindelijk lag ik als 3e uit het spel en hebben 2 bandieten het spel gewonnen.

Daarna heb ik gewoon nog wat gezeten en op de taxi gewacht, die was mooi op tijd om ons weer naar huis te brengen.

More
2 years 7 months ago #6

Heb ik nu de hele dag met Rob10 zitten spelen? Als ik zijn spelverslag lees, moet dat haast wel. Want ik heb geen andere spellen gespeeld dan Rob. Het was iig erg gezellig en we hebben met de hele groep wat af gelachen!
We startten met Speed Snacks. Een spelletje dat ik zou overwegen aan te schaffen voor een zeer zacht prijsje als de kinderen nog jonger waren geweest. Kort, snel, tikje geheugen en kunnen schakelen zonder inhoud, dus perfect voor ouder-kind activiteit met als doel te oefenen voor het tegengaan van ouderdomsgerelateerde cognitieve gebreken terwijl je lagere-school-kind met een even korte aandachtsspanne er ook plezier aan beleeft.
Alfred maakte kennis en kwam Verflixxt spelen. Er werd met een (foute) spelregel gespeeld waardoor ik jammerlijk de winst aan mij voorbij zag gaan. Er kán geen andere reden zijn dan deze. Gelukkig had ik Speed Snacks gewonnen dus ik kon het hebben ;)
Saar was vrij en ik had beloofd om Redacted en Spyfall te spelen. Saskia en Bart wilden ook wel meedoen en al gauw werd het een dolle boel in de ambassade van land XX. Er was een feest gaande, maar ik zag alleen mensen die met werphengels en boksbeugels elkaar te lijf gingen, met hier en daar een pistooltje erbij. Sommigen werden fors knockout geslagen, en moesten zich strompelend verder door de ambassade begeven op zoek naar medicatie of naar de EHBO. Allianties werden vermoed en bevestigd of ontkend en af en toe sloeg de paranoïa toe. De spanning steeg. Geprobeerd werd deze weg te lachen door die en gene, gepaard gaand met opmerkingen van verfoeiing, waardoor af en toe met hevig kabaal werd gereageerd. Papa Peter kwam ons vanuit de andere zaal tot stilte manen. Maar dat kan natuurlijk niet op een leuk ambassadefeestje! Zoals het een dergelijk feestje betaamt, was het af en toe ook knap vermoeiend om je beleefd en tactisch voor te doen. Dit kostte zoveel inspanning dat er helaas ook fouten werden gemaakt. Ook mij gebeurde dit, hetgeen ons team moest betreuren met het zien opgeblazen worden van onze eerste helikopter. Ai. Pijnlijk. Niet meer over praten. Laat ik gewoon even in de kelder het licht uitdoen en me in het donker weer bijeenrapen.
Na Redacted was het tijd voor een paar rondjes Spyfall. (Dit was thuis de zomerhit van de vakantie, errug leuk en goed toegankelijk spel.) We waren vast wat vermoeid geraakt van het ambassadefeestje, want we lieten Alfred wegkomen in de Spa terwijl hij had gevraagd of iemand zijn muts had gezien en ons ook wist te vertellen hoe fijn hij het bij de kachel had. Te erg gewoon! Saskia had het moeilijk in de onderzeeër, omdat ze niet meer wist hoe ze daar gekomen was en zich daardoor verdacht maakte. Rob speelde glansrijk zijn spionnenrol, maar eerlijk gezegd weet ík niet meer waar we toen waren…
Een potje Dixit volgde, een spel uit m'n top 10 en dus goed voor weer veel spelgenoegen, ondanks redelijk waardeloze kaarten.
Na een pauze deden we nog twee spelletjes. Judith (en Edwin?) speelde(n) mee met Abluxxen, en als laatste speelden Bob, Alfred en ik een potje San Juan. Abluxxen vind ik veruit de leukste van de twee.
Het was weer een geslaagde speldag! En Redacted mag van mij in de herhaling met 4.

Last Edit: 2 years 7 months ago by GabiGames. Reason: Dixit toegevoegd

More
2 years 7 months ago #7

Hierboven heb ik foto's geplaatst van de speldag, maar er is er maar een te zien. Dus bij deze.. herhaling: hier zijn de andere foto's

Attachments:

More
2 years 7 months ago #8

GabiGames wrote:

al gauw werd het een dolle boel in de ambassade van land XX. Er was een feest gaande, maar ik zag alleen mensen die met werphengels en boksbeugels elkaar te lijf gingen, met hier en daar een pistooltje erbij.

Dit kostte zoveel inspanning dat er helaas ook fouten werden gemaakt. Ook mij gebeurde dit, hetgeen ons team moest betreuren met het zien opgeblazen worden van onze eerste helikopter. Ai. Pijnlijk. Niet meer over praten. Laat ik gewoon even in de kelder het licht uitdoen en me in het donker weer bijeenrapen.

Het was geen werphengel bij Redacted, maar een visdraad. Tenminste, volgens Saar :P

(voor de niet-ingewijden, het was dus een wurgkoord :evil: )

Die eerste helicopter is je allang vergeven. Rob en ik hebben daarna nog veel grotere fouten gemaakt, waardoor onze tweede helicopter de lucht in ging :blush:. Ik had overigens niet door dat die eerste helicopter jouw fout was.. :S

Time to create page: 0.185 seconds
12.png