emo Verslag Speldag (28 december 2013) Leiden 071

More
4 years 3 months ago #1

Ik was vroeg binnen, met anderen (sorry, namen vergeten) eerst maar begonnen met een kort spelletje Qwirkle. Achteraf gezien niet helemaal goed gespeeld (mijn fout, geen goede uitleg), maar ach, het mag de pret niet drukken!

Na een broodje middageten Hoogspanning op tafel gelegd met Michal. Michal had hem nieuw gekocht en wilde hem graag spelen. Edisa en Patrick deden ook mee en toen zat ik met 3 'beginners' aan tafel en kon ik het spel eerst uitleggen voordat we gingen beginnen (die leg ik dan weer wel foutloos uit).

Daarna Ticket to Ride met Joergi, Michal, Estrella en John. We speelden de kaart van Afrika, voor iedereen een nieuwe kaart die we nog niet kenden. Ook hier moesten de spelregels even op tafel komen, maar ik had met de hulp van John de regels snel door en konden we van start. Meest bijzondere toevoeging in deze versie waren de Verdubbelaars. Voor routes kan je ook een 'verdubbelaar' spelen voor extra (dubbele) punten, mits je meer verdubbelaars voor je open hebt liggen als de andere spelers.

Net voor het eten kwam Marius binnengewandeld. Nadat we Chinees hadden gegeten (buffet was weer keurig geregeld), hebben we tenslotte een spelletje Scotland Yard gespeeld met Roelof, Aad en Jacqueline, die het nog niet kenden.
Ook hier was ik dus de enige 'ervaren' speler. Ondanks dat het wel 20 jaar geleden was kon ik het snel uitleggen.
Marius was Mister X en liet zich al snel in het nauw drijven, binnen 12 (?) zetten hadden we hem te pakken. (Hij wil graag revanche trouwens).

Volgende speldag (of avond) láát ik me graag weer eens wat uitleggen...

Please Inloggen or Create an account to join the conversation.

More
4 years 3 months ago #2

een foto-impressie:

Concordia:

Madeira:

Last Edit: 4 years 3 months ago by bart.

More
4 years 3 months ago #3

Leuke foto's!

Time to create page: 0.145 seconds
20.png