emo Spelavondverslag dinsdag 1 september 2015 (Phoenix010)

More
2 years 4 months ago #1

Vanavond weer een mooie opkomst. Maar liefst 21 spelers (m/v).
De komende vier maanden zal Ralph uit Thailand mogelijk vaker bij ons aanschuiven. Hij spreekt geen Nederlands maar heeft wel een enorme berg spelervaring meegenomen in zijn bagage.

De lijst met gespeelde spellen vind je hier.

Tot volgende week allemaal!

Please Inloggen or Create an account to join the conversation.

More
2 years 4 months ago #2

De link naar de gespeelde spellen werkt niet...

More
2 years 4 months ago #3

Saskia wrote:

De link naar de gespeelde spellen werkt niet...

Gespeelde spellen van vanavond .

More
2 years 4 months ago #4

Gisteren begon we op verzoek van René met Kingsburg. Een paar weken terug faalde ik met dit spel, dus dat wilde ik graag recht zetten. Anton won toen met zijn befaamde "weet je wat goud doet"-strategie. ;-) Deze keer werkte dat redelijk, maar niet goed genoeg. BartV en René speelden voor het eerst en moesten dus een beetje ontdekken. Dat lukte allemaal prima. Jacqueline kwam net op tijd binnen om nog aan te schuiven bij dit feel-good-spel. In het begin was het gevoel vast goed, jammer dat ze dan in het laatste gevecht nipt verloor en de kerk van 7 punten moest slopen. :pinch: Zelf kon ik overal redelijk eenvoudig tussendoor laveren. Doordat ik matig begon had ik al snel de minste gebouwen en kon daardoor profiteren van een extra dobbel en/of de gezant van de koning. Tussendoor kon ik dus als het moest gaan staan waar al iemand stond en op het einde kon ik zo door twee gebouwen te bouwen de winst pakken. Blijft een leuk spel. We speelden btw met de uitbreidingsmodules, twee extra rijen gebouwen en de verdedigingsfiches.

Vervolgens haalde Saskia mij over om een potje Phoenicia op "hoog" niveau te spelen. Claudia, Saskia, Robert en ik claimen allemaal goed in dit spel te zijn/dit altijd te winnen. Leuke uitdaging dus!
Over het eerste potje kunnen we heel kort zijn. Saskia liep hard weg en ondanks dat ik richting het einde even de aansluiting haalde won ze gemakkelijk. Well done!
Dat vroeg om een rematch. Hierin had ik net als in het eerste potje een zeer lage productie. De punten gingen echter nog een stuk harder dan toen. Met twee city-centers en twee public works ging het lekker. Ik kon/moest het spel afmaken door zes punten te kopen via mijn impr. vp purchase. Robert zat me op de hielen met een enorme productie, maar net niet genoeg punten. :P Claudia had niet helemaal haar dag, maar zoals we al zeiden: dan zit je ook met de top van Nederland aan tafel, haha.
Al met al blijft dit toch één van de meest geliefde spellen bij Phoenix. :lol:

More
2 years 4 months ago #5

Maui wrote:

Phoenicia op "hoog" niveau ... Al met al blijft dit toch één van de meest geliefde spellen bij Phoenix. :lol:

Ita est

More
2 years 4 months ago #6

'Anton won toen met zijn befaamde "weet je wat goud doet"-strategie.'
Even een kleine aanvulling, ik won daardoor omdat ik in het eerste jaar niet lager gooide als 14 en ik een enorme voorsprong kon nemen op de anderen wat betreft het bemachtigen van grondstoffen. Aan het einde van het spel 2x mogen bouwen is dan natuurlijk erg fijn als je de Gouverneur in bezit hebt :) Daardoor harkte ik toen ook nog 10 punten binnen.

Last Edit: 2 years 4 months ago by Antonius.

Time to create page: 0.149 seconds
23.png