emo Spelavondverslag dinsdag 11 augustus 2015 (Phoenix010)

More
2 years 10 months ago #1

Vanavond 21 spelers (m/v), Met de volgende spellen:

Gespeelde spellen van vanavond .

Tot volgende week allemaal! B)

Please Inloggen or Create an account to join the conversation.

More
2 years 10 months ago #2

Op verzoek van Julia speelde ik graag weer Panamax - dit doe ik trouwens op ieders verzoek :)
Anton en Julia speelden voor het eerst en Marnix wilde het na vorige week nog wel eens proberen.

Marnix heeft goed opgelet dat ik tijdens de uitleg geen dingetjes vergat en heeft me tijdens het spel geholpen met administratieve handelingen. Alleen al daarvoor wil ik een woord van bewondering aan Marnix uitspreken.
Het spel ging in de eerste ronde niet zo goed voor Anton en hij eindigde met een lening.
Marnix kreeg een fikse domper te verwerken in de tweede ronde en zelf ging het bij mij mis in de laatste ronde.
Julia won haar eerste Panamax en hoeft in de toekomst geen advies meer ;) tijdens het spel.
Volgende keer zal ik Marnix en Anton een beetje beter op weg helpen.

Als afzakkertje gingen we Spyfall doen en dit hebben we bijna tot 1 uur volgehouden.
Ik vind het een leuk en gezellig spel.
Natuurlijk helpt het ook dat er bij Phoenix uitsluitend leuke en gezellige mensen spelen :D

More
2 years 10 months ago #3

Gisteren begonnen met Endeavor. Ik moest het uitleggen en dat ging een beetje stroef zullen we maar zeggen. Bij mij was het allemaal ook enigszins weggezakt. :blush: Tijdens het spel bleek dat bij deze en gene (niet Katie :lol: ) de aandacht tijdens de uitleg af en toe verslapt was. Na elke vraag kon gelukkig wel steeds minimaal één iemand roepen dat ik dat uitgelegd had.
Michiel was uiteindelijk de winnaar (56), met Katie netjes op de tweede plek (51). Zoals ze zelf opmerkte een knappe prestatie voor een 11-jarige bij een spel vanaf 12. :woohoo: Maurits (49), Robert (47), Menno (42)

Roll through the Ages was een prooi voor Robert (17), JeroenU en ik hadden beiden 16 en Martin had 13. Martin speelde dit voor het eerst en leerde zo Yahtzee voor gevorderden.

Met z'n vieren gingen we daarna verder met TAC. Nieuw voor Martin en dus nu Mens erger je niet voor gevorderden. :silly:
Het was een leuk spel dat redelijk gelijk opging en waar we elkaar lekker dwars zaten. Na een missertje van Robert gaf ik hem een 10 waarmee hij onze laatste kogel netjes naar binnen kon loodsen.

Prima vermaakt dus.

Time to create page: 0.148 seconds
10.png