emo Spelavondverslag dinsdag 21 juli 2015 (Phoenix010)

More
2 years 11 months ago #1

Vanavond 20 spelers (m/v), Met de volgende spellen:

Gespeelde spellen van vanavond .

Tot volgende week allemaal! B)

Please Inloggen or Create an account to join the conversation.

More
2 years 11 months ago #2

Ik heb gisteravond Artus, Bison en Diamond's Club gespeeld.

Van Artus had ik geen hoge pet op, na het een keer op Essen geprobeerd te hebben. Maar Rob haalde me toch over om het nog een keer te proberen. Gelukkig maar. Deze tweede keer was het wel een leuk spel. En eentje waar je ook nog best wel even moest puzzelen om punten te krijgen. Meriam en Robert speelden ook mee. En door een boete op het laatst, eindigde ik dus laatste. Robert ging er met de winst vandoor. Maar goed, het is geen zwak spel. Woorden ingeslikt, Rob ;)

Daarna Bison gespeeld, met Rob, Eveline en Meriam. Met het zoveel acties per ronde etc en proberen meerderheden te halen. Ik dacht het best wel goed door te hebben. Maar daar had ik me toch in vergist. Ik plaatste twee 2-persoons tenten waarvan ik dacht dat ik dan wel gelijk zou komen met een 3 en 1 persoons tent. Maar daar kwam ik bedrogen mee uit. Was niet zo. Oops. Ook nog een vergissing gemaakt met welke rivieren aan elkaar zaten en toen was de ondergang al duidelijk. Ik kreeg zo weinig dieren, dat ik de laatste ronde eigenlijk alleen maar lijdzaam kon toekijken :( . Eveline snapte er niet veel van, maar werd wel eerste. Ook Meriam deed het erg goed. Ik werd zwaar laatste.

Daarna een oude bekende, Diamond's Club. Altijd leuk! Ditmaal speelde ik met Anneke, Maurits en Rob. Voor Anneke en Maurits de eerste keer. Maurits ging goed met de ontwikkelingen en allerlei mijnen met contracten en schepen binnen halen. Rob ging voor de 'dierentuin' strategie. Ikzelf ging ook voor de techniek en daarna voor de bomenstrategie. Maar het mocht niet baten, Maurits wist meerdere bonus tegels binnen te tikken en werd dus eerste. Door een edelsteen te kort kon in de laatste ronde niet een derde bos bouwen, anders was het nog gelijk geworden. Winnaar Maurits met 68, ik tweede met 66, daarna kwam Rob en Anneke was laatste.

Was weer gezellig. :cheer:

Please Inloggen or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.261 seconds
11.png