emo Spelavondverslag woensdag 15 juli 2015 Leiden

More
2 years 9 months ago #1

Toen we binnenkwamen was een grote groep net Crazy Derby aan het spelen. Gunstig want daarna konden we ons over meerdere tafels verdelen. Er zouden immers nog meer mensen binnenkomen (wat ook klopte).

Ik ging met Gitte en Rik Thurn und Taxis doen. Rik ging meteen voor het grote grijze gebied, maar het is hem de rest van het spel niet gelukt een posthuisje in Wurzburg te bouwen. Gitte lukte dat op driekwart van het spel wel en ging er met die 5 punten vandoor. Ik begon heel gunstig meteen met een route Lodz-Pilsen-Nurnberg- Wurzburg-Mannheim. en daarna iets zoals Freiburg- sigmaringen- Zurich-Ulm en zo gingen de rijtjes verder om alle kleuren te bezetten, dus ik had al snel van alle kleine kleurenfiches ook en maakte het spel uit door mijn laatste 3 huisjes in het midden van grijs te bouwen en de anderen geen kansen meer te geven. Ik won met 30 punten, Gitte 21 en Rik 13 of zo? 'Bedroevend laag' aldus zijn eigen reactie.

Daarna Kingdom Builder (toch weer eens uit de kast gehaald :-) ). Hij komt volgens iedereen vaker op tafel, maar dan toch zonder mij helaas :-( Goed spel, de fiches waren voor Springen, Extra op groen, Extra op geel of Verplaatsen naar water. De kaarten waren Dorpen en kastelen verbinden, Een lange horizontale rij en de meeste huisjes in een quadrant hebben.
Ik had de pech steeds aansluitend te moeten bouwen en niet meer als 1 fiche (extra op groen) te kunnen bemachtigen. Gelukig was dit wel in het midden van het spelbord en kon ik nog 3 plaatsen verbinden en in 2 quadranten de meerderheid opeisen. Ook een horizontale lijn van 10 huisjes was 20 punten waard.
Gitte had echter een langere lijk van 15? huisjes, meer kastelen voor 3 punten per stuk, 5 plaatsen verbonden en ging er mer de overwinning vandoor.

Vervolgens Gipsy King. Zowel Gitte in de eerste ronden en Rik in de tweede ronde hadden een grote keten met woonwagens van 10 stuks voor 55 punten. Ik kon in de tweede ronde wel bij meer visvijvers de baas zijn, maar ik werd duidelijk laatste, aangezien zo'n mooie groot kamp veel meer punten oplevert.

Gitte wilde naar huis maar ze bleef toch als we Blokus Trigon gingen spelen. Prima. Blokus met driehoekjes vind ik persoonlijk eenvoudiger als met de vierkanten. Het is even puzzelen met de ongewone vormen, maar juist daardoor kan je soms mooie ontsnappingsroutes om elkaar heen bouwen en ik heb vrijwel alles (op 1 stuk vaan 5 driehoekjes na) op het bord kunnen plaatsen. Gitte en Rik hadden 2 redelijk grote stukken over en zo'n 9 minpunten. Hoewel Rik zijn laatste kleine stukje van 1 voor mij in de weg had kunnen leggen en dan had ik ook zo'n 9 punten over gehad, dus aardig gelijkspel.

Gitte werd overgehaald nog langer te blijven voor Tac en ik speelde met Johannes en Bas een rondje Crazy Derby. Met 3 is het spel niet zo heel erg leuk, de ronden gaan vrij snel waarin mensen elkaar helpen. tja, meer een partyspel voor een grote groep (5 of meer).

Marius had Coal Baron (Gluck Auf) en Paleizen van Carrarra gespeeld en was net aan het opruimen om half elf dus besloten we weer naar huis te gaan. Hij wil voor beide spellen Floris bedanken voor het hem onbewust en Evert Jan bedanken voor het hem heel bewust dwarszitten waardoor hij beide spellen heeft verloren. In het spel heb je veel vrienden :-D

Please Inloggen or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.120 seconds
7.png