emo Spelavondverslag woensdag 8 juli 2015

More
3 years 3 months ago #1

Toen we binnenkwamen had Tamara nog geen spel en ook de jongens Jesper en Thijs waren Bausack aan het spelen maar er eigenlijk wel klaar mee.
We gingen met z'n vijven Istanbul spelen. De tegels lagen weer een beetje vreemd natuurlijk, Marius ging voor de ene tactiek aan de ene kant van het bord (tegels van moskee verzamelen en later met goederen Paleis van de Sultan leeghalen) en ik werd gedwongen alleen tussen Theehuis, Politiebureau (neef eropuit sturen) en Juwelier heen en weer te hoppen. De andere spelers zaten hier en daar ook nog overal tussendoor en in de weg want met 5 is het best druk in de stad Istanbul.
Marius won met 5 edelstenen, ik bleef op 1 geldstuk tekort op 4 edelstenen, anders had ik er ook 5 gehad. Tamara ook 4 maar met minder geld. Thijs 3 edelstenen en Jesper 2. sorry jongens, we gingen iets te fanatiek spelen.

Daarna 7 Wonders uitgelegd, maar helaas moesten de jongens toch naar huis.
7 Wonders gespeeld met Bas, Johannes, Marius en ik zei de gek.
Marius wilde meteen vechten dus ik dacht dat doe ik maar niet. Johannes had ook al een vechtkaart en zonder veel moeite haalden mijn buren 3 keer een overwinning binnen en ik -6 punten.
Ik spaarde wel weer groen en blauw deze keer, wat aardig wat opleverde. Verder had ik ook veel groendstoffen of ik kocht ze goedkoop, dus veel 'gratis' bouwen.
Bas tegenover me had ik niet zoveel mee te strijden maar die ging ook voor groen, dus de groene kaarten verdwenen bij Marius en Johannes 'in' het bouwen van het wonder. De rode vechtkaarten bleven rondgaan en verdwenen voornamelijk in de aflegstapel.
Ik weet niet meer met hoeveel punten, maar Johannes 1, ik 2e, Marius 3e en was Bas 4e geworden.

Tenslotte met Johannes en Saar en twee gekken nog een Stone Age geprobeerd op tempo erdoorheen te jagen. Tempo zat er lekker in en er werd ook hard gespeeld. (Voor zover dat kan met het spel). Dus niet doe maar wat, maar echt nagedacht welke kaartjes kopen of op welk moment wat te doen. Johannes won mede door zijn 10 medewerkers en dat maal 4 is 40 punten, Veel hutten waar o.a. veel goud in is gegaan en ondanks zij hongerstrategie dat hem steeds 10 punten kostte.
Ik werd met 1 punt achter helaas 3e en Saar dus 4e. De punten lagen niet eens zo heel ver uit elkaar.

Wel was het 23.45 inmiddels dus veel later als i me ad voorgenomen gingen we weer huiswaarts. Wij speelden de hele avond in het 2e zaaltje (lekker rustig, haha) en ik heb geen idee eigenlijk wat er aan de andere kant van de muur is gespeeld.

Please Inloggen or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.236 seconds
3.png