emo Spelavondverslag dinsdag 23 juni 2015 (Phoenix010)

More
3 years 3 weeks ago #1

Vanavond 19 spelers (m/v), Met de volgende spellen:

Gespeelde spellen van vanavond .

Wat mij betreft, tot volgende week allemaal! B)

Please Inloggen or Create an account to join the conversation.

More
3 years 3 weeks ago #2

Gisteren begon ik met Meriam en Edwin aan Da Luigi van Rüdiger Dorn.
Een prima kort spel waarbij je probeert jouw gasten te eten te geven zodat je hun geld (punten) krijgt.
Natuurlijk deden mijn medetegenspelers er alles aan om dit in de war te sturen.
Omdat iedereen tijdens het spelen een beetje het overzicht op de punten verliest was het een leuke verrassing dat ik de meeste punten bleek te hebben. Meriam was goede tweede en bij Edwin staan alleen citroenen op het menu :)

Omdat we een nog bekender spel van Rüdiger Dorn in de collectie hebben dat Meriam nog niet kende speelde we aansluitend Istanbul + Kebabshop. Mark-Willem sloot bij ons aan en al gauw gingen we op jacht naar de robijnen in de drukke bazaar van Istanbul.
Meriam kocht als eerste een robijn en ook Edwin bleek al gauw een plannetje te hebben. Mark-Willem en ik hadden wat meer moeite om onze weg te vinden. Halverwege het spel hadden Mark-Willem en ik nog geen robijnen.
Daarna begonnen onze strategieën hun vruchten af te werpen en al gauw hadden we er allebei drie. Net als Meriam. Edwin stond inmiddels op 4 en moest nog er eentje. Geholpen door de kaarten kon ik ze allemaal te vlot af zijn. Hoera!

Daarna werd er gewisseld en sloten Jeroen en Peter zich bij mij en Meriam aan voor een Lap Dance.
Doel is zoveel mogelijk geld te verdienen door als eigenaar van een nachtclub je klanten zo goed mogelijk te bedienen.
Een deel van de ronde probeer je te plannen en dan breekt de chaos uit die eindigt in een potje dobbelen. Thematisch leuk bedacht.
In deze bezetting ook leuk gespeeld. Volgende keer spelen we ook met de blauwe teksten op de kaarten voor een nog leuker effect.
Volgende keer zal zijn Essen om drie uur 's nachts ;)

Het volgende spel was Wits & Wagers.
Altijd leuk. Je maakt gebruik van de kennis van de anderen, die het ook niet weten...
Volgende keer weer :)

Een kort potje Abluxxen met 6 spelers leerde ons dat dit echt niet kan.
5 spelers is al krap. 6 is echt teveel. Voor mijn gevoel kun je dan nergens op anticiperen en dat is precies waar het bij abluxxen om gaat.

De afsluiter werd Bausack.
Ditmaal besloot ik eens zo lang mogelijk helemaal niets te kopen en terwijl links en rechts van mij al twee torens om waren gevallen had ik en nog wat geld en pas 1 blokje. Het werd uiteindelijk een showdown tussen twee goede bouwmeesters Robert en Jeroen.
Jeroen trok aan het langste eind. Spannend!

Kort na middernacht was alles opgeruimd en sloten we het Klavier - tot volgende week!

More
3 years 3 weeks ago #3

Saskia opende de avond voor Anneke, broer Rob(b)ert-, Carel en mij met de uitleg van Concordia. Ik had het vlak nadat het was uitgekomen in 2013 al eens gespeeld en toen besloten dat het niet heel veel meerwaarde had ten opzichte van enkele reeds bestaande spellen. Saskia's uitstekende intro die startte met de winnende condities op een moment dat ik nog info tot mij kon nemen, bracht daar verandering in. Ineens is het een redelijk leuk spel geworden dat best in de herhaling mag.
Het was Rob(b)erts eerste spelavond bij Phoenix Capelle, en ondanks dat het ook de verjaardag van Anneke was, hebben we Ro IV of V (ik ben de tel kwijt) natuurlijk laten winnen;). Want elke enthousiaste speler is van harte welkom! Hij blijkt iemand met expansiedrift te zijn (dus geen kolonisten met 'm spelen - al zijn er met dit spel gelijkenissen, hebben we vernomen van voorbij lopende passanten), nam veel steden in beslag en was ineens de rijke eigenaar van heel veel doek. Heel Veel Doek, dus. Waarmee je vervolgens mooie, winstgevende kaarten kunt kopen.
Natuurlijk was de winst alleen in de oog van hen die aanschouwden. Anneke en Saskia eindigden bijna gelijk met broer R. Ik denk dan aan variantie in de statistiek en ben van mening dat alle drie gewonnen hebben. Carels voorstel om hem bij aanvang 60 punten extra te geven zodat ook hij leuk kom meespelen, werd weggewuifd door the winning three. Allerakeligst, want Carel zat regelmatig meelijwekkend brompotterig tegenover mij en speelde dan maar weer de Tribune-kaart om nieuwe kansen voor zichzelf te creëren. Helaas heeft dit niet mogen baten. Ik hoop dat het volgdende spel dat op tafel is gekomen, álles voor Carel weer goed gemaakt heeft...

Last Edit: 3 years 3 weeks ago by GabiGames.

More
3 years 3 weeks ago #4

Even correctie: Robert is mijn vriend :)
Volgens mij versloeg ik Robert en Saskia met echt maar 2 of 3 punten verschil.
Leuk stukje!

Time to create page: 0.174 seconds
18.png