emo Spelavondverslag 17 juni 2015 Leiden (071)

More
3 years 5 months ago #1

Mijn knie is gelukkig al weer een stuk beter, dus gisteravond weer naar de spelavond gegaan. Twee weken zonder spelplezier is te lang :P .

Bij binnenkomst waren er al twee tafels bezet met spellen en de overige aanwezigen, Klaas, Paul, Rik en ikzelf deden even een tussendoortje, voor het geval er nog meer spelers binnenkwamen. Dit werd Sticheln, waarbij Rik weer zeer goed was in het binnenhalen van minpunten. En Paul probeerde om Klaas zoveel mogelijk minpunten aan te smeren, met name in de tweede ronde :evil: . Maar Klaas was niet te verslaan en wist uiteindelijk na 4 rondjes toch gewoon te winnen met een positieve score. Dit mede doordat ondergetekende Paul aardig wat minpunten wist aan te smeren. Rik wist zich op te werken tot de derde plaats en ik werd dus gewoon vierde. :blink: Zowel Rik als ik kwamen niet meer bij de nul.

Ondertussen waren er meerdere spelers gearriveerd en zij hadden ondertussen al een rondje Durch die Wuste achter rug. Er werd geroepen om TAC en tja, dat kan ik natuurlijk niet weerstaan. Het werd dus TAC, met Tamara, Floris en Paul. Het eerste potje ging zeer voorspoedig voor Paul en mijzelf en we wonnen dan ook vrij makkelijk. Dat betekende revange. TIjdens dit tweede potje hadden Paul en ik nogal last van ons gewoonlijke 'drie tegen een' syndroom en stonden Tamara en Floris al snel ver voor. We wisten nog gelijk te komen en het werd spannend. Maar het mocht niet baten, Tamara en Floris gingen met de winst vandoor.

Hierna speelden we nog een een rondje Crazy Derby, waarbij ik met name zeer vaak de "Losers" wist te spelen op de juiste momenten :evil: . Tot grote ergernis van mijn tegenstanders. Bovendien hadden we allemaal te weinig kaarten op handen, omdat iedereen regelmatig vergat een nieuwe kaart te pakken. Het blijft leuk :lol:

Als afsluitertje sloot ik nog even aan bij Abbluxxen, met Maarten, Wilbert, Floris en Evert-Jan. Evert-Jan moest na een ronde al weg en toen nam Paul het een rondje over. Maarten wist niet meer helemaal precies hoe het ging en we moesten hem tijdens het spel het weer helemaal uitleggen. Maar dat voorkwam niet dat hij er met de winst vandoor ging. Bij mij ging het wat minder voorspoedig, ondanks een paar mooi geplaatste jat-acties. Maar ja, als het spel dan uitgemaakt wordt, blijf je zitten met de gebakken peren (kaarten) :pinch: . Ik werd nog net niet laatste, alleen Wilberd wist nog meer kaarten te verzamelen en niet uit te spelen.

Daarna afsluiten en was het weer tijd om naar huis te gaan. Het was weer gezellig.

Last Edit: 3 years 5 months ago by Saskia.

Please Inloggen or Create an account to join the conversation.

More
3 years 5 months ago #2

We kwamen vrijwel tegelijk met Tamara binnen en Floris had ook nog geen tegenspelers, dus zijn we Door de Woestijn gaan trekken met onze kamelen. Op het nippertje kwam Bas ook met een karavaan meedoen. De mooie pastelkleurig kamelen sierden het bord, al snel werd er om de oasen gevochten was het erg druk in de woestijn. Marius eindigde het spel om anderen geen punten meer te gunnen, Bas kon daardoor inderdaad geen groot gebied afmaken maar helaas had Marius alsnog niet gewonnen. (Ben vergeten wie er wel won, vind ik ook niet belangrijk).

Omdat anderen Tac gingen spelen was ik gedoemd om met Marius, Klaas, Bas en Rik Hanzesteden te gaan bezoeken in Duitsland. (Graag gedaan hoor ;) )
Ik wilde meteen een mooie stad bezetten om daar punten te scoren voor iedereen die zijn actiespoor wilde upgraden, maar Klaas nam al snel die stad over, Een netwerk van 6 steden maar geen mogelijkheid om sleutels te waarderen levert ook niet genoeg op. Het ging me niet goed af en ik eindigde met 1 punt achter Rik als laatste.

Tenslotte een kaartspelletje en dat werd Machavelli. Speel ik niet vaak/graag en ik weet weer waarom. Gelukkig werd de Moordenaar vaak afgelegd waardoor niemand deze kon kiezen en het spel aardig snel ging. Ik had zowaar 8 huizen, maar Rik was met net voor, en daarbij had Marius met 7 huizen nog meer punten ook dus werd ik 3e en Bas 4e.

Gezellige avond gehad!

Last Edit: 3 years 5 months ago by Bridget.

Please Inloggen or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.285 seconds
16.png