emo Spelavondverslag dinsdag 16 juni 2015 (Phoenix010)

More
2 years 7 months ago #1

Vanavond 16 spelers (m/v), Met de volgende spellen:

Gespeelde spellen van vanavond .

Waarschijnlijk heb ik nog een spel of wat gemist, ik heb op mijn briefje ook 7 street staan maar ik vind die niet terug op de Geek. Misschien kan iemand 'm toevoegen?

Wat mij betreft, tot volgende week allemaal! B)

Last Edit: 2 years 7 months ago by Robert.

Please Inloggen or Create an account to join the conversation.

More
2 years 7 months ago #2

Was leuk weer aantal wat kortere spelletjes en wat print en plays gespeeld.
de ene leuker dan de ander vooral combo was echt tegen valler maar misschien met beetje aanpassing van regels wordt het nog wat.
Van onze groep misten je alleen boardgamegeek.com/boardgame/148380/bicycle-race .
Tot volgende week weer ;)

More
2 years 7 months ago #3

Link naar 7 street: -klik-

Handig is dat in deze versie de puntenwaarden op de kaarten staan.

Last Edit: 2 years 7 months ago by Edwin.

More
2 years 7 months ago #4

Ook nog op tafel gekomen: Crokinole en Formel Fun.

More
2 years 7 months ago #5

Carel wrote:

Ook nog op tafel gekomen: Crokinole en Formel Fun.

Toegevoegd op de Geek. Bedankt. Nog slecht geslapen van Waterloo?

More
2 years 7 months ago #6

Robert wrote:

Nog slecht geslapen van Waterloo?
Nee, geen problemen gehad. AAngezien ik niet verloren had als Napoleon, was er geen reden toe. Maar morgen is pas de echte dag. :woohoo:

More
2 years 7 months ago #7

Het was wel mn avond wel....1x Carcassonne gewonnen (van de 2x), 7 wonders en tac gewonnen!

Voor het eerst Tac gespeeld. Ik liep er niet mee weg. Wat ik wel leuk vond was, dat mijn partner (Jeroen U) en ik telepatisch synchroon of iets waren. Tot 5x toe gaven we precies dezelfde kaart door naar elkaar.

More
2 years 7 months ago #8

Dinsdagavond kwam ik samen met Anneke om 19:01 uur binnen en toen werd er al gespeeld in het Klavier!

Eveline zat ons al op te wachten en gauw gingen we aan de slag met Carcassonne.
Anneke en Eveline gaan over twee weken meedoen aan het NK Carcassonne en wilden graag even oefenen.
We speelden twee snelle spelletjes. Het eerste werd nipt door Anneke gewonnen voor Eveline.
Samen met Eveline was ik aan een grote stad aan het werken die helaas niet afkwam...tja.
In het tweede spel lagen er al gauw veel boeren in de wei en ontwikkelde zich een compleet ander spel.
Uiteindelijk bleken mijn boeren de punten voor de winst binnen te brengen.
De dames gaven wederom niet veel toe op elkaar.
Het NK krijgt twee goede en gezellige spelers op bezoek :)

Daarna was het tijd voor een nieuw spel: 7-street .
We hebben deze van 10-Productions, een nieuwe piepjonge uitgever in NL, gekregen.
De kunst is om setjes van 7 kaarten te verzamelen en op die manier dikke punten te verdienen.
Het is een kaartspel dat vrij vlot te spelen is en weinig regels kent.
Volgens de regels moet je tot 5000 punten maar zover zijn we niet gegaan.
Ik vind het zelf een licht spel dat volgens mij bijzonder goed gespeeld kan worden met kinderen.
Op het doosje staat vanaf 8 jaar. Ik denk dat het al kan vanaf het moment dat ze rummy gaan spelen.

Mijn laatste spel van die avond was een kastdochter: Amon-Ra.
Dit speelde ik samen met Eveline, Bart en Edwin. Edwin leidde ons vlug door het regelwerkje en al snel konden we aan de slag.
Provincies veilen in Egypte, eventueel boeren huren en piramides bouwen. Al onze inspanningen werden bij een tussen- en de eindwaardering omgezet in punten. Ik bleek er toen twee meer te hebben dan Edwin en Eveline.
Bij Bart ging het qua punten verdienen niet zo lekker. Gelukkig maakte de sfeer aan tafel veel goed :)
Deze kastdochter wil ik binnenkort weer op tafel leggen.

Tot volgende week!

More
2 years 7 months ago #9

Anneke wrote:

Voor het eerst Tac gespeeld. Ik liep er niet mee weg. Wat ik wel leuk vond was, dat mijn partner (Jeroen U) en ik telepatisch synchroon of iets waren. Tot 5x toe gaven we precies dezelfde kaart door naar elkaar.

Dat is een zeer bekend verschijnsel bij TAC. Als na het doorgeven van de kaarten allebei de partners beginnen te lachen, dan weet je al hoe laat het is :P

Time to create page: 0.202 seconds
9.png