emo Spelavondverslag dinsdag 9 juni 2015 (Phoenix010)

More
3 years 6 months ago #1

Vanavond 13 spelers (m/v), Met de volgende spellen:

Gespeelde spellen van vanavond .

Tot volgende week allemaal! :woohoo:

Please Inloggen or Create an account to join the conversation.

More
3 years 6 months ago #2

5 voor zeven begon ik met Carel en Jeroen aan een rondje Chicago Stock Exchange.
Een heel vlot speculatie spelletje dat zijn thema ontleent aan de grondstoffenbeurs in Chicago.
Na 10 minuutjes speculeren bleek ik de meeste waarde te hebben verzameld.

Daarna kwam voor mij het hoofdgerecht van de avond op tafel: Eufraat & Tigirs + Ziggurat.
Vorige week kreeg ik de smaak ineens weer te pakken en de nipte nederlaag kon nu gerevancheerd worden.
In het begin was ik wat te opportunistisch en verloor ik een paar interne conflicten.
Maurits ging heel voortvarend schatten verzamelen. Eveline begon de weg te vinden in het spel.
Ik kan me nog herinneren dat ik de eerste keer ook moeite had om te snappen wat er bij dit spel precies allemaal gebeurt en waar je de punten kan pakken. Jeroen bouwde lekker door aan zijn eigen grote koninkrijk en zette er een mooi monument in.
Mijn monument was inmiddels ook klaar en een van mijn kleuren zou geen zorg meer worden....totdat ik halverwege het spel ruw van mijn mooie plekje werd verdreven. De dader heb ik laten gaan.....ik moest elders punten binnensprokkelen en dat lukte me door een aantal externe conflicten in mijn voordeel te beslechten.
Toen het stof was opgetrokken waren mijn 11 groene blokjes meer dan voldoende om de 9 van Jeroen achter me te houden.
Het Ziggurat werd ditmaal niet gebouwd. De monumenten hadden al genoeg aanzuigende werking om het slechtste in mijn medespelers naar boven te halen :)

Daarna op verzoek van Eveline "Omdat het vorige week zo leuk bevallen was" kwam Ra weer op tafel.
Samen met Maurits en René gingen we ons geluk drukken in het oude Egypte.
Dit was voor mij al een toetje en ook de anderen gingen mee in het maken van diverse grappen en grollen.
Men zou kunnen zeggen dat er een "oude-jongens-krentenbrood" sfeertje hing ;)

Eveline dreef het in het eerste spelletje teveel op de spits en moest dat duur bekopen. Ik won ruim doordat ik in de eerste era 10 cultuurpunten kon scoren.
In het tweede spelletje speelden we allemaal veel wijzer en bleven de scores dicht bij elkaar.
Maurits won ditmaal met 5 puntjes verschiil.

Als afsluiter Beasty Bar. Een grappig kaartspel waarbij je jouw bonte verzameling dieren moet proberen in de Beasty Bar te loodsen.
In de wachtrij maken alle dieren gebruik van hun speciale eigenschappen om zich naar voren te dringen. De deur gaat niet altijd open en als de deur open gaat moet je vooraan staan anders kom je er niet in. Ook hier werd na het spelen van een kaart door de anderen altijd lekker commentaar geleverd over het hoe en met name het waarom iemand juist nu deze kaart wilde spelen :)
Dieren gaan nou niet bepaald vriendelijk met elkaar om als ze in een rijtje moeten staan.
Carel en ik kregen elk vier dieren in de bar en de tiebreaker wees Carel als winnaar aan.

Ik heb me vanavond weer heerlijk vermaakt en kijk nu alweer uit naar de volgende week!

Please Inloggen or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.155 seconds
21.png