emo spelavondverslag 2 juni Capelle

More
3 years 1 month ago #1

Gisteren was het een rustige avond met "maar" 16 spelers. Met dank aan Rob voor het bijhouden van de gespeelde spellen: link

Voor mij begon de avond met Imperial Settlers, samen met Mark-Willem, Anton en mijn naamgenoot, Bart. Anton had het al eens gespeeld, maar voor de andere twee was het nieuw. Na een snelle uitleg konden we aan de slag. Het bleek dat ervaring in dit spel toch wel cruciaal is om het goed te kunnen spelen. Uiteindelijk wist ik Anton 4 punten voor te blijven (57 om 53). Volgende keer maar weer eens tegen Michel spelen :whistle: .
Vervolgens gingen we zonder Anton om half tien nog Tzolkin starten. Dat was iets te positief gedacht. Mark-Willem moest om half twaalf weg en moesten we het spel op ca 80% afbreken. Voor beiden was het een nieuwe, maar positieve, ervaring. Dat horen we graag :) !
Tot volgende week!

Please Inloggen or Create an account to join the conversation.

More
3 years 1 month ago #2

Tzolkin schijnt stiekem toch altijd langer te duren...de tijd vliegt als je het speelt.

Ik heb gisteren met een grote groep Mysterium gespeeld. Een soort van 'whodunnit' spel.
Twan was de goede geest die ons in staat stelde om heel veel informatie weg te filteren zodat we aan het einde nog maar een keus hadden uit drie personen als dader. Hoe ik het precies moet plaatsen weet ik nog niet maar ik vond het een grappige activiteit.

Daarna moest er even stoom worden afgeblazen en ben ik met Maurits, René en Jeroen de klassieker Eufraat & Tigris gaan spelen.
Ik heb even moeten zoeken tijdens de uitleg of ik alles goed vertellen maar toen we eenmaal aan het spelen waren viel bij iedereen snel alles op zijn plek. Het lijkt complexer dan dat het is en ik wil het binnenkort graag weer eens spelen zodat ik het dan helemaal goed in de vingers krijg. Dit was pas de 5e keer. Maurits wist het spel te winnen dankzij de vier schatten die hij onderweg verzamelde.
Monumenten werden er dit spel niet gebouwd.

Toen waren me zes en was het of splitsen in twee groepjes van drie of Ave Caesar met zijn allen. Het werd het laatste.
We deden twee races en het leuke aan dit spel is dat je elkaar letterlijk de pas af kan snijden.
Complimenten werden over en weer uitgewisseld. Onderweg werd Julius nog even gedag gezegd en dan door naar de finish.
De race is pas klaar als je over de streep bent. En het is altijd weer leuk om te zien dat het echt een race is.
De lauwerkransen gingen naar Jeroen en ondergetekende.

Als laatste spel speelden we Ra.
Eveline werd door Maurits snel ingewijd in de geheimen van de zonnegod en al gauw waren we aan het spelen.
Ra is en blijft een gaaf, listig spelletje. Ga ik door of roep ik ra. Hoeveel tijd is er nog voordat de ronde stopt...
Ook hier ging Maurits er met de winst vandoor.

Deze avond heb ik veel spellen uit de spelkast gespeeld.
Eufraat & Tigris, Ave Caesar en Ra hebben hun plekje in de collectie van Phoenix weer waargemaakt!

Volgende week Eufraat & Tigris herhalen??
Dan neem ik de Ziggurat uitbreiding mee. Dat is een bijzonder monument.

More
3 years 1 month ago #3

Rob010 wrote:

Volgende week Eufraat & Tigris herhalen??
Dan neem ik de Ziggurat uitbreiding mee. Dat is een bijzonder monument.

Zit die uitbreiding niet in de doos? (of zwerft 'ie ergens in de kast), ik kan mer herinneren dat ik die ooit in de doos heb gestopt, maar kan me vergissen natuurlijk. Klinkt als een gezellig avondje, ik verwacht er volgende week weer te kunnen zijn, maar dan wel later. Kinderen willen meelopen met de avond4daagse, ik zeg doen, maar dan mag ik ook mee ... :whistle:

More
3 years 1 month ago #4

Imperial Settlers moet ik nog wel een keertje spelen voor ik dezen leuk ga vinden maakte een beetje een valse start.
Tolkinz vond ik wel gelijk leuk en had ik ook beter het idee welke tactiek ik toe kon passen jammer alleen dat de tijd te kort was.

More
3 years 1 month ago #5

Ik dacht te zien dat in Capelle de nieuwe versie van Eufraat&Tigris staat (blauwe doos). Zo ja, dan zit de Ziggurat er al in.

Ik zou overigens graag een keertje meedoen met Eufraat&Tigris. Altijd een leuk spel en al te lang geleden. Dus bij deze meld ik me (nog even een beetje) aan voor aanstaande dinsdag ;)

More
3 years 1 month ago #6

We hebben de oranje doos zonder Ziggurat.
Maar ik neem mijn Ziggurat graag mee.
Let op: Ziggurat heeft een aanzuigende werking op koningen.

Time to create page: 0.194 seconds
7.png