emo Spelavondverslag dinsdag 5 mei 2015 (Phoenix010)

More
2 years 8 months ago #1

Vanavond 21 spelers (m/v), Met de volgende spellen:

Gespeelde spellen van vanavond .

Tot volgende week allemaal! :woohoo:

Please Inloggen or Create an account to join the conversation.

More
2 years 8 months ago #2

Ik had me voor van ales en nog wat ingeschreven vanavond dus het was even passen en meten om de meeste spelafspraken te realiseren.
Dit lukte me wonderwel goed en ik kon vanavond kennismaken met Da Luigi. Daarna speelde ik Sail to India, De mol, redden we nog even de schatten van het Verboden Eiland om af te sluiten met Java

Da Luigi is een splinternieuw spel dat m.i. een Nederlandse editie verdiend.
In het spel run je een restaurant en moet je de wensen van je gasten vervullen.
Lukt je dat dan krijg je pluspunten, lukt je dat niet dan krijg je citroentjes (aka poffertjes aka minpunten).
Je kunt in je beurt of nieuwe gasten in je restaurant uitnodigen of de bestaande gasten bedienen.
Kies je ervoor om nieuwe eters binnen te halen dan mag je je medespelers ook verblijden met gasten.
Jij kunt met deze actie de anderen opzadelen met onmogelijke gasten.
Als je je gasten gaat bedienen kies je van de open markt een aantal blokjes. Als je meer blokjes wil kiezen dan kost dat tijd...tijd die je gasten je niet gunnen...en zo kan het gebeuren dat een gast met lege maag je restaurant verlaat. En jij een citroentje krijgt.
We zaten elkaar lekker dwars en Mark-Willem deed dat als beste.

Sail to India was een hernieuwde kennismaking voor mij en een oefening voor Michel en Eveline die meegaan naar de volgende Ducosim. Mark-Willem zou ook zo meekunnen om te demo'en want ook in dit spel deed hij het als beste.

Als afsluiter van de avond tikten Anneke, Julia en ik nog even Java weg.
Java is een klassieker en behoort tot de Mask-trilogie van ene Kramer & Kiesling.
Anneke had het nog nooit gespeeld en ze ging met een frisse blik aan de slag.
Ze had blijkbaar goed geluisterd tijdens mijn uitleg en begon zich al vrij vlot te positioneren voor de eindwaarderingen.
Julia bouwde veel paleizen die ze vervolgens professioneel aan gort feestte en ging daarmee aan kop.
Met de laatste eindwaardering haalde ik Anneke net in en won met twee punten verschil.
Daarmee heb ik voor het eerst in jaren alle spellen van de trilogie weer eens in hetzelfde jaar gespeeld!

Please Inloggen or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.137 seconds
14.png