emo Spelavondverslag dinsdag 14 april 2015 (phoenix010)

More
3 years 1 week ago #1

Vanavond 20 spelers (m/v) met de volgende spellen:

Gespeelde spellen van vanavond .

Tot volgende week allemaal! :woohoo:

Please Inloggen or Create an account to join the conversation.

More
3 years 1 week ago #2

Van Maurits begreep ik dat we met 21 waren gisteren en weer een nieuwe speler :) .
Ik heb mij prima vermaakt met Machi koro, incl. Haven. Dit is de nieuwste aanwinst van onze spelcollectie door de samenwerking met WGG. Onze nieuwe speelster, Meriam ging er meteen overduidelijk met de winst vandoor. Daarna kwam tweemaal Qin op tafel. Bij het eerste potje had ik duidelijk een voordeel doordat ik het spel al kende en won vrij makkelijk. Dat vroeg om een revanche. Ditmaal werd een spannende race waarbij er werd samengewerkt om te voorkomen dat een andere speler uit ging. Uiteindelijk trok Meriam aan het langste eind. Blijft een uitdagend maar simpel en kort spel.

Als afsluiter voor mij een langer spel: Imperial settlers. Ditmaal is het mij eindelijk eens gelukt om te winnen :) . Het werd uiteindelijk een strijd tussen de Egyptenaren (ikzelf) en de Japanners (Twan) met een verschil van 2 punten, trok ik aan het langste eind (67 om 65). Eveline leek heel lang mee te doen met de overwinning, maar moest tegen het einde lossen. Maurits haalde een nette score van 50, wat behoorlijk is voor een eerste keer spelen.

Last Edit: 3 years 1 week ago by bart.

More
3 years 1 week ago #3

bart wrote:

Van Maurits begreep ik dat we met 21 waren gisteren en weer een nieuwe speler :)

Dan heb ik mijzelf zeker vergeten mee te tellen, altijd bescheiden hè.

Ik bakte er vanavond niet zoveel van. Eerste spel was Elysium een gezellig kaartensetverzamelaartje. Belangrijk dat je leest wat er op de kaarten staat, dit zorgt ervoor dat degene die de tekst recht voor zich heeft een voordeel heeft, als je het voor de eerste keer speelt. Ik werd niet echt warm van het spel, maar wil het zeker nog een keer spelen, er valt nog wel wat te leren. Volgende spel: Take 5 even wat tijd doden voor de volgende spelafspraken, het lukte me hier om de minste hornochsen te bekomen, glorieus, heus!
Daarna voor de eerste keer Meuterer gespeeld, ik zie dat er meer in zit maar ik was niet al te geïnspireerd om het eruit te halen, moet we nog maar eens spelen. Voor mij net zo'n spel als Elysium eerst een keer ondergaan om het vervolgens competitief te spelen.

Aanstaande zaterdag de speldag in Capelle, tijd om weer eens een 18nogwat te ondergaan. Zal nog wat Wallacies (Spellen van Martin Wallace, Struggle of Empires misschien) meenemen voor als er nog tijd over is.

Last Edit: 3 years 1 week ago by Robert.

More
3 years 1 week ago #4

Lekker zitten spelen afgelopen dinsdag. Ik had zelfs 51 punten Bart. :) Imperial Settlers begon een beetje met een valse start voor mij, ik had de regel voor eigen gebouwen vernietigen niet goed begrepen. Vanaf ronde twee liep het best lekker en heb ik bij Bart en Twan het één en ander gesloopt/gejat. Vaker spelen levert vast een betere score op.

Op verzoek van Eveline begonnen we met Last Will. Ik heb het in de afgelopen weken maar liefst drie keer gespeeld, een leuk spel.

Deze keer stond volgens JeroenG al aan het begin van ronde 2 (van de 7) vast dat ik ging winnen. Dat was ook zo. Bij de uitleg had ik het belang van de Old Friend kaarten benadrukt. Willem Jan speelde voor het eerst en koos echter voor een andere ( vrij succesvolle) strategie. Ik had als tweede speler dus de extra actie en daarna was ik startspeler en kreeg nog een Old Friend. Vanaf dat moment heb ik mij vrijwel volledig gericht op het geven van grote feesten. Die kostten zoveel knaken dat ik op -14 eindigde.
Willem Jan had een knappe combo waarin hij bij maar liefst drie huizen telkens 3 geld extra kon uitgeven en eindigde op -2. JeroenG probeerde wanhopig aan te haken door zijn huizen werkelijk voor een prikkie aan te bieden. Eén werd zelfs afgeslagen op het mooie bedrag van 0 geld! Ondertussen waren Eveline en Carel lekker hun eigen ding aan het doen. Eveline vond het nodig om elke ronde minimaal twee reserveringen bij restaurants te plaatsen (gewoon de hele tent afhuren dus ;) ). Carel had een fetisj voor koetsen :ohmy: en gaf kapitalen uit aan meerdere ritjes per ronde.

Enige minpunt is dus dat de Old Friends niet aan één speler gelaten dienen te worden (beetje als met de dye houses in Phoenicia). Verder heeft iedereen zich volgens mij prima vermaakt.

Tot zaterdag!

Time to create page: 0.166 seconds
5.png