emo spelavondverslag Phoenix010 17 februari 2015

More
3 years 7 months ago #1

Momenteel zitten we met 21 spelers (m/v) in het Klavier. Een record voor 2015!

Last Edit: 3 years 7 months ago by Rob010.

Please Inloggen or Create an account to join the conversation.

More
3 years 7 months ago #2

Rob010 wrote:

Momenteel zitten we met 21 spelers m/v in het Klavier. Een record voor 2015!

Met de volgende spellen:

Gespeelde spellen van vanavond .

Tot volgende week allemaal! :woohoo:

More
3 years 7 months ago #3

21 spelers? Passen jullie nog wel in de speelruimte :-) ?

Fijn, zo'n hoge opkomst!

More
3 years 7 months ago #4

Investeringsaanvraag voor een extra kelder is in behandeling bij het bestuur geloof ik :)

More
3 years 7 months ago #5

Het is gezellig druk, maar het wordt wel warm in die kleine ruimte. Wellicht moeten we eens gaan praten om te ruilen van zaal met de Spaanse les :whistle: .

More
3 years 7 months ago #6

Ik heb patchistory gespeeld en ik moet zeggen het was voor mij een heel vreemde ervaring.

De kern van het spel is dat elke ronde 4 tegels geveild worden, elke speler krijgt er een. deze tegels bestaan uit 4 vakjes, elk vakje (soms meerdere vakjes) levert bepaalde eigenschappen op.
De tegel die je zo krijgt moet je in je rijk plaatsen. er zijn hierbij 2 belangrijke regels, een vakje moet over of onder een bestaand vakje gelegt worden. Daarnaast heb je maar een beperkte ruimte beschikbaar (aan het begin een vlak van 5 bij 5 vakjes (2,5 bij 2,5 tegels).
Aldoende bouw je over het gehele spel een patchwork van tegels op wat aan het eind van het spel voor je rijk staat. het is dus elke ronde weer puzzelen om te zien waar je een tegel kan plaatsen.

Wat het voor mij een erg aparte ervaring maakte was dat ik tegen het midden van het spel bijna geen geld produceerde, terwijl de andere spelers dat wel deden. hierdoor kreeg ik vanaf dat moment eigenlijk de tegel die de andere niet wilden. ondanks dat duurde het even voor ik het door had en heb ik een aantal ronden tegen de andere opgeboden (om uiteindelijk dus meer geld te betalen voor de tegel die toch over bleef). Met name aan het einde van de 2e era had ik pech (dacht ik). toen kreeg ik een wereld wonder wat op dat moment niets waard leek maar me wel extra kosten opleverde.
Achteraf gezien was dat denk ik echter het moment dat het beter ging met me. dat wonder gaf namelijk extra punten voor wereldwonderen. vanaf dat moment scoorde ik gemiddeld 7 punten elke ronde. uiteindelijk heeft me dat de overwinning opgeleverd, met 20 punten meer dan de 2e plaats (ik kwam op ongeveer 160 punten).

Het was dus weer een spel waarbij ik dacht te verliezen om dan uiteindelijk toch te winnen (ik heb dat geloof ik wel vaker)

Last Edit: 3 years 7 months ago by Rob010. Reason: paar kleine spelfoutjes

Time to create page: 0.210 seconds
15.png