emo Spelavondverslag dinsdag 26 november 2013 Phoenix010

More
4 years 9 months ago #1

Vanavond 16 spelers (m/v) die zich buitengewoon vermaakten met onderstaande spellen:

Gespeelde spellen van vanavond .

De zogenaamde Widget met afbeeldingen van de gespeelde spellen is verhuisd naar de voorpagina. Mogelijk zijn er nog meer spellen gespeeld, laat die dan hieronder weten.

Vandaag mijn vuurdoop in de oude oertijd met Caverna, ik deed mee voor spek ende beans aangezien ik niet direct de interessante combo's kende, moeten we nog maar eens doen. Ik denk best met 4. Leuk spel.

Tot volgende week!

Please Inloggen or Create an account to join the conversation.

More
4 years 9 months ago #2

Heb Sushi Express toegevoegd en het aantal keren bij Patronize en Race for the Galaxy op 2 gezet.

Ik begon gisteravond met het altijd leuke Letnisko, vakantiehuisjes bouwen in Polen voordat het communistisch werd.
Edwin en Peter vochten om de bonuspunten voor het grootste vakantiepark terwijl Jeroen en ik met een bescheiden parkje regelmatig nieuwe gasten een onderkomen boden. Omdat je nooit precies weet wanneer welke type gasten komen is het altijd een beetje afwachten.
Jeroen bleek aan het einde het best te hebben ingespeeld op de vraag.

Daarna kwam Shadows over the Empire op tafel. Dit is het vervolg op Archon.
Bij Archon verdedig je met pijn en moeite de stad Cardis en dit spel begint met "Cardis has fallen".
Nu gaat het erom zoveel mogelijk invloed te verwerven in de nieuwe situatie waardoor jouw factie de macht krijgt.
Het klassieke thema. Het spelmechanisme daarentegen is verre van klassiek. Het voert echter te ver om dat hier in een paar regels proberen te beschrijven. Gewoon zelf uitproberen en dan een mening vormen is mijn advies :)
Met 4 spelers was het wel een tikje chaotisch. Jeroen won wederom.
De ervaring met 2 spelers is dat je veel meer controle en invloed hebt.

Met Patronize kwam er een licht slagenspel tussendoor. 17 kaartjes, enkele kunnen troef zijn en afhankelijk van of je wel of niet de slag wint of ├╝berhaupt een kaart speelt gebeurt er bij de afwikkeling iets anders. We speelden dit tweemaal en twee keer bleek ik de winnaar.

Daarna ging Peter naar huis en schoof onze tweede Jeroen aan voor Race for the Galaxy . Dit is een spel wat ik zelf heb moeten leren spelen. De eerste paar keren had ik nooit het gevoel dat ik begreep waar ik mee bezig was. Inmiddels heb ik dat wel. Bij het eerste spel dat we speelden werd ik 2e op gepaste achterstand van Edwin. Maar het tweede potje won ik, zij het nipt, voor Jeroen.

Daarna was het tijd om op de fiets te stappen en alvast na te denken over wat ik volgende week zou wilen spelen.

Please Inloggen or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.149 seconds
10.png