emo Speldagverslag zaterdag 7 februari 2015 (Phoenix010)

More
3 years 5 months ago #1

Vandaag 42 spelers (m/v) met tenminste de volgende spellen:

Gespeelde spellen van vandaag .

Tot dinsdag allemaal! :woohoo:

Please Inloggen or Create an account to join the conversation.

More
3 years 5 months ago #2

Het was een hele mooie opkomst!

Ik begon met een supersnelle Waggle Dance met Evertjan en Saskia.
Gevolgd door een Istanbul waarbij ik voor een deel nieuwkomer Ellie op het juiste spoor heb gezet.

Gisteren stonden er vele lange spellen op de diverse programma's.
Onder andere een Robinson Crusoë marathon...ik heb alleen niets meer van ze vernomen...ze dreven steeds verder af :)
Ook werd er een Eclipse gespeeld en natuurlijk weer een 18xx, ditmaal 18ny.

Zelf was ik bijzonder in mijn nopjes doordat we Britannia weer eens op tafel kregen. Ditmaal de FFG editie van Andreas, onze Griekse vriend. Deze editie ziet er mooier uit maar verraste me wel met een aantal significante wijzigingen in de spelregels ten opzichte van mijn origineel uit 1986. Zo is er nu aan het einde ineens een Deense koningskandidaat en gelden er speciale regels voor versterkingen in de laatste ronde. Maar het blijft natuurllijk Britannia :)
Mark, van TheGamefreak.nl, schoof ook aan. Andreas kreeg Wales toegeloot. Mark de Romeinen, Jeroen de Belgen en co. Ik mocht het doen met de Briganten, Ieren, Saxen en Vikingen.

...In het jaar 45 kregen de inwoners van Britannie een eenmalig kans om beschaafd te worden. De Romeinse vloot lag in het Kanaal...
De Romeinen kwamen dit keer in vrede en stopten bij York. Dit was natuurlijk goed nieuws voor de Briganten en Picten en slecht nieuws voor de inwoners van Wales.
De Picten ruimden zeer opportuun de Caledoniërs op - dit had ik nog nooit eerder meegemaakt.
Nadat de Romeinen zich terugtrokken was het heel snel gedaan met de Romano-Britten en werd koning Arthur een trofee voor de Saxen.
Intussen ruimden de Ieren het laatste beetje Wales in bezit. De Schotten streden met de Picten om Schotland.
Aan de oostkust begonnen de invasies van Angelen en Denen. De Saxen kregen flink wat klappen te verwerken maar ze konden alles weer terugveroveren en flink punten genereren.

Als afzakkertje een potje Stenen Tijdperk met Marianne en Jeroen. Heerlijk relaxt meeples plaatsen :)
Toen was het tijd om het Klavier weer netjes op te ruimen en met de hulp van vele handen, waarvoor dank, was dit lekker vlot gebeurd.

More
3 years 5 months ago #3

Speldagverslag 7 februari 2015

Saar en ik kwamen rond kwart over 12 aan, en begonnen na wat hartelijke begroetingen en moeite met spelkeuze, samen met Cyril en Brigitte een spel Palaste von Carrara. Ik had het een keer eerder gespeeld toen het pas was uitgekomen, en tot mijn verrassing won ik het spel door van alles wat te doen. Gedurende de dag bleef het bij deze ene overwinning.
Toen schoof Bart aan en beklommen we de K2. Ook dit spel had ik een keer eerder gespeeld bij Phoenix; toen had ik de top bereikt en dacht dat het daarmee klaar was, overleed ik jammerlijk en verloor, en met deze leerervaring in de bagage zond ik deze keer het team iets voorzichtiger omhoog. Vlak onder de top aangekomen was het daar, en bleef het daar druk, met heren die hun tentjes aan de wand bevestigden en beurten lang genoten van de zon en het fantastische uitzicht. Voor een van mijn teamleden was er gelukkig kortstondig even plaats en mijn teamleden bleven beiden in leven hoewel in forse ademnood, dus missie bereikt!
Het werd weer tijd om wat bouwwerk te verrichten, en ik schoof aan bij Castles of Mad King Ludwig, dat werd uitgelegd door Saskia. Ook Anneke en Eveline speelden mee. Een tikje random spel maar wel leuk om een mooi kasteel te bouwen waarin van alles zich kan afspelen, en waar je heerlijk je fantasie op los kan laten. Een uitbreiding mag van mij een story-telling-element erin brengen om de randomness een functie te geven.
Five Tribes kwam op tafel, en dat wilde ik wel een keer spelen. Samen met Saar, Johan, Helene speelden we dit allemaal voor de eerste keer nadat Saskia een snelle uitleg had gegeven. Mwah, niet een heel leuk spel, naar mijn mening. Een hoop downtime als je er echt wat van wil maken, en daar hou ik niet zo van. Een van de medespelers zei me dat als ik niet wilde nadenken, ik beter mens erger je niet kon gaan spelen. Ik zal dit ter harte nemen en voortaan positiever naar Tac en Dog kijken.
Na het eten overgestapt naar een vlotte pot Het Dorp met Bart en Saskia. Als je vlot speelt, komt er weinig van reizen en scoor je vooral op de markt, heb ik ervan geleerd. Blijft een leuk spel, met het café erbij misschien iets uitdagender.
Toen kwam de klapper van de avond met Bausack, samen met Bart, Eugene, Eveline en Saskia. Het veilingsysteem overzag ik niet goed, maar het bouwen vond ik des te leuker! Een heerlijke uitdaging om de meest onmogelijke bouwwerken te maken.
De dag werd afgesloten met een Sushi Go. Dit was nieuw voor mij en ik had er veel positiefs over gehoord. Uiteindelijk viel het daarom wat tegen; gewoon een doorsnee kaartspelletje dat lekekr vlot wegspeelt.
Moe en voldaan zijn we weer naar huis gegaan. Organisatoren en speluitleggers hartelijk dank!

Attachments:

More
3 years 5 months ago #4

Leuk verslagje, Gabriel :-). Vooral leuk dat je foto van je Bausack kunstwerk heb bijgevoegd (en als avatar gebruikt). Ik vind het nog steeds een wonder dat je het voor elkaar kreeg om deze twee stukken op elkaar te krijgen :-p.

Time to create page: 0.299 seconds
4.png