emo Spelavondverslag dinsdag 3 februari 2015 (Phoenix010)

More
3 years 2 months ago #1

Vanavond 17 spelers (m/v) met lekker veel spellen:

Gespeelde spellen van vanavond .

Tot volgende week allemaal! :woohoo:

Please Inloggen or Create an account to join the conversation.

More
3 years 2 months ago #2

Het was gisteren weer gezellig druk in Capelle.

Ik begon met Diana, Eveline, Jeroen en Jeroen aan Ticket to Ride: Europa.
Met 5 spelers is het snel heel druk en miste mijn treinen her en der de aansluiting.
Om mijn passagiers toch nog op hun plaats van bestemming te kunnen krijgen moest ik liefst 3 stations plaatsen.
Mijn medespelers hadden er geen enkele nodig. De overwinning kon ik vergeten maar de spelvreugde vergoedt alles.
Jeroen (G) won voor Jeroen (U).
Opmerking: De tickets die je tijdens het spel trekt en niet kiest gaan wel onderop de stapel.
De tickets die je aan het begin niet kiest gaan uit het spel.

Als tweede spel kwam de spelwens van Diana op tafel: Koopmanshuis.
Eveline ging wat anders spelen en Jeroen (G) leidde ons effectief door de spelregels heen.
Feitelijk is het niet zo moeilijk maar het was inmiddels alweer bijna 5 jaar geleden dat ik deze voor het laatst had gespeeld.
En net als 5 jaar geleden kostte het niet hebben van de brandweer me weer veel punten :)
Ik zat ook een paar keer op de kritische momenten zonder geld...en dat hielp ook niet.
Jeroen (U) bleef Jeroen (G) voor en ik werd 3e net voor Diana. Leuk om weer eens te spelen en deze kunnen we best vaker doen!

Daarna werd in dezelfde samenstelling Bausack gespeeld.
Ik ben niet goed in dit spel en mijn medespelers weten nu weer waarom.
Ik kocht laat in het spel een wit blokje met een hellend vlak en vergat dit op de zijkant te leggen...
hierdoor kon ik er met moeite nog 1 ander blokje op stapelen. Bij het tweede blokje was ik alweer af :(
Diana's toren kon het ondanks een stevig fundament ook niet bolwerken en zo kwam er een duel tussen Jeroen en Jeroen.

Diana ging 'The City' spelen en de achterblijvers tikten even een Istanbul weg.
Het bord lag er vreemd bij waardoor Jeroen (G) met de theehuis-juwelier strategie sneller de robijnen kon vergaren dan Jeroen (U) en ik.
Ook hier volgende keer beter.

Als afzakkertje werd er nog abgeluxxt.
Samen met Anneke, Eveline, Jeroen (U) en Saskia bevond ik me in een prima ablux-gezelschap.
De lok-enen etc. etc. kwamen continu langs.
Om middernacht zijn we er mee gestopt en mocht Anneke zich tot welverdiende Ablux-koningin van dinsdag 3 februari kronen.
Deze titel is houdbaar tot zaterdag.

Please Inloggen or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.135 seconds
19.png