emo Spelavondverslag dinsdag 20 januari 2015 (Phoenix 010)

More
3 years 6 months ago #1

Vanavond 15 spelers (m/v) met onder andere de volgende spellen:

Gespeelde spellen van vanavond .

Alvast tot volgende week allemaal!

Please Inloggen or Create an account to join the conversation.

More
3 years 6 months ago #2

Zelf speelde ik met Eveline en Jeroen (G) als eerste Pantheon.
Dit had ik afgelopen week uitgezocht en kon het dus uitleggen.

Bij Pantheon speel je 6 ronden of tijdvakken. In elk van de 6 ronden ontstaat er ergens een cultuur die als het startpunt van de spelers fungeert. Vanaf dat startpunt kunnen de spelers met voetjes naar de schat-fiches lopen en onderweg pilaren oprichten. Schatfiches geven onmiddelijk een bonus. Pilaren alleen bij de tussentelling en de eindtelling.
Ook kun je goden overhalen om jouw zijde te kiezen, heus waar ;) . Goden verschaffen je voordeeltjes maar leveren ook punten op.
Goden komen alleen voor je werken als je genoeg offers brengt. Bijvoorbeeld fruit of tempels.
Met geld kun je nieuwe voetjes en pilaren kopen maar ook kun je offergaven aanschaffen.
Een tijdvak gaat ten einde als de goden allemaal een eigenaar hebben gevonden of de schat-fiches van de huidige cultuur op zijn.
Eveline had duidelijk het beste lijntje met de goden. Ze had een grote verzameling goden en via fiches ook nog eens een flink aantal halfgoden binnengetikt. Jeroen kwam nog sterk terug via zijn opgestelde pilaren. Bij mij liep het na de eerste telling desastreus. Ik kreeg geen voetkaarten meer en de rondes gingen zo snel ten einde dat ik het lek niet meer kon dichten.
De welverdiende felicitaties gaan naar Eveline. En ik wil het graag nog eens spelen. We weten immers nu hoe het moet.

Daarna kwam Panamax op tafel.
Dit spel had ik eerder al eens beschreven <link>.
Met Evertjan en Michel stapten twee nieuwe spelers in. Vanwege de tijdsdruk ivm laatste trein en omdat beiden nieuw waren konden hun firma's in de laatste ronden geen dividenden uitbetalen. Al had Michel daar m.i. bewust op gespeeld. Dit pakte voor mij niet zo goed uit. Ik miste daardoor flink wat dividendinkomsten en omdat beide spelers niet uitkeerden daalde de koers van hun aandeel. Ook kreeg ik van een van mijn bonuskaarten slechts 6 punten ipv het maximum van 15 waarop ik had gehoopt.De Panamaxkoning werd Edwin. Michel verdiende een mooie 2e plek. Zelf kwam ik op 3 en Evertjan werd 4e. Ook dit spel gaat in de herhaling! Namelijk morgen al :)

More
3 years 6 months ago #3

Rob010 wrote:

Vanavond 15 spelers (m/v) met onder andere de volgende spellen:

Gespeelde spellen van vanavond .

Alvast tot volgende week allemaal!

Hoi Rob, Ik heb even je link gerepareerd, je einddatum lag voor de begindatum (hierboven vind je de gefixte link). Misschien zijn er nog meer spellen gespeeld?

Gezellig avondje met een leuk potje vroeger of nog vroeger of toch later, nee ... Verslagen door Carel. Moeten we nog maar eens spelen. Verder eindelijk weer eens een Panthalossessie gespeeld, hier zit toch meer in dan het in eerste instantie lijkt. Heeft een zweem van meer van hetzelfde over zich maar wanneer je het vaker speelt (zoals zo vaak met spellen) komen er andere mogelijkheden aan het licht. Ik vind het spel verder fascinerend genoeg om het nog vaker te spelen. De voorkant van de doos is niet helemaal het van je, maar de inhoud is gelukkig omgekeerd evenredig. Ik neem het graag nog een keer mee.

Last Edit: 3 years 6 months ago by Robert.

Time to create page: 0.291 seconds
8.png