emo Verslag spellendag Leiden 27 dec

More
3 years 3 weeks ago #1

Het zit er weer op! Het jaar is (bijna) voorbij en de laatste speldag is geweest. Dit keer was het nog enigszins spannend om in Leiden te komen met alle sneeuw. Dit was ook wel te merken qua drukte. Uiteindelijk zijn er denk ik een kleine 50 mensen geweest verspreid over de dag. Vaak is het veel drukker op de speldag eind december. Het weer en misschien ook wel "derde kerstdag" hebben mensen weggehouden.

Ik heb mij in ieder geval weer prima vermaakt. Eerst een ronde NK Genius gespeeld, waarvan Jeroen Geenen de winnaar is geworden, gefeliciteerd! Persoonlijk heb ik veel nieuwe spellen gespeeld en nog een paar nieuwe spelers leren kennen en een paar oude bekenden weer eens gesproken.

Edwin sprak nog een paar mooie woorden om afscheid te nemen van Paul, die na 5 jaar van inzet afscheid neemt van het bestuur. Waarna de drie nieuwe bestuursleden nog werden aangekondigt: Brigitte, Saskia en ondergetekende.
Hier zijn nog een paar fotootjes:

Please Inloggen or Create an account to join the conversation.

More
3 years 3 weeks ago #2

NK Genius

8 Spelers waagden zich aan het NK Genius. Daarmee waren er twee tafels voor de voorronde volledig gevuld. Van beide tafels gingen de twee hoogst geeindigde spelers door naar de finaletafel: Jeroen Uitert, Serge Bouwens, Johny Uffels en Jeroen Geenen.
Ondanks sterke tegenstand wist Jeroen Geenen in de finale vier maal genius te halen en eindigde zijn laagste score op 14 (net als in de voorronde, overigens). De andere drie hadden allen een probleem met oranje, maar de problemen van Serge en Jeroen waren een fractie minder dan die van Johny. Dus ging de hoofdprijs, Machi Koro, naar Jeroen Geenen en konden Serge en Jeroen Uitert een Qwixx mee naar huis nemen.

Hopelijk hebben we bij een volgend NK Genius minder last van winters weer (met daardoor haperend openbaar vervoer) en kunnen we dan met een groter aantal spelers het toernooi spelen.

Attachments:

More
3 years 3 weeks ago #3

zoals bart al zij, het was een hele uitdaging om in leiden te komen. ik was bij mijn ouders in braband op bezoek waar het toen ik vertrok nog erg hard sneeuwde. ben toen via roosendaal gereisd. mede door de problemen bij dordrecht en doordat ik in een verkeerde treibn zat was ik pas rond 14:00 op de speldag. hier zag ik het laatste stukje van het genius toernooi. hierna door met bob en jeroen met een klassieker, brass.

Het was een interessant spel, ik was al weer een beetje vergeten hoe je het speelt (strategie en zo). Aan het begin liep het ook niet zo, ik nam een lening met de verwachting om de volgende beurt geld te verdienen maar dat lukte niet, waardoor ik zeker de helft van dat geld terug kon betalen over de volgende beurten. Aan de andere kant wist ik de 3 nivo 3 kleding industrieen te bouwen voor de spoor fase.

Ik moest ook gedwongen veel leningen nemen, waardoor ik aan het eind bijna op 0 inkomsten terug was, terwijl bob op een inkomen van 21 uit kwam. Uiteindelijk zijn alle 3 de scheepswerven gebouwd, mede doordat bob die mogelijkheid schiep, door de twee buiten liverpool aan te sluiten op het spoornet.

Helaas moest jeroen eerder weg, net voordat we de scores bepaalden. Dit werd nog erg spannend, aangezien zowel bob als ik op hetzelfde aantal punten uitkwamen, 193. jeroen eindigde met 149 punten. door zijn hogere inkomen wist bob toen het spel te winnen.

Daarna was het bijna tijd voor het eten. Ik heb toen waggle dance gespeeld, wat weer anders eindigde dan ik dacht, lisanka werd eerste de omdat ze een 6e honinggraat wisten te maken. door de tiebreaker (aantal bijen) werd ik derde. bob had een bij minder.
Opvallend dat dit nu de derde keer is waar ik dacht de eindstand te weten maar dat deze aan het eind toch anders uitviel.

Tenslotte kingsburg gespeeld. dit was ook al weer een lange tijd geleden. we speelden met de uitbereiding waar iedereen schildjes speeld als aan het eind van het jaar monsters komen, hierdoor heb je meer zekerheid of je een monster kan verslaan.

Het eerste jaar verliep erg slecht voor mij. Ik zette mijn 0 in, omdat ik dacht dat ik alleen maar goederen kwijt zou raken. In plaats daarvan raakte ik ook een gebouw en een punt kwijt. Ik ben ervan overtuigd dat dit mij de overwinning (of een betere score) gekost heeft. Wel was ik hierdoor 2 maal degene met de minste gebouwen. maar omdat ik toen die twee keer lager dan 10 gooide (op 4 dobbelstenen) hielp dat niet zo. het ergste moment was de tweede keer toen ik met 4 dobbelstenen 6 gooide.
Toch wist ik nog redelijk bij te komen, mede door de tenen muur ( win tie tegen monsters). Uiteindelijk werd ik hierdoor 2e meen ik.

ondanks de verliezen was het een geslaagde dag. mede door de heerlijke olie bollen (krente bollen) die tamara weer gemaakt had.

Last Edit: 3 years 3 weeks ago by ejvandekaa.

Time to create page: 0.165 seconds
23.png