emo Spelavondverslag dinsdag 16 december 2014 (Phoenix010)

More
3 years 1 month ago #1

Vanavond 15 spelers (m/v) met onder andere de volgende spellen:

Gespeelde spellen van vanavond .

Tot volgende week allemaal! :woohoo:

Please Inloggen or Create an account to join the conversation.

More
3 years 1 month ago #2

Vanavond vermomd als "Dora The Explorer" samen met Maurits (Soldier), Bart (Carpenter) en David (Cook) ons gestort op Robinson Crusoe: Adventure on the Cursed Island. Volgens mij was ik niet de enige vandaag die zijn vrouwelijke kant in het spel aan het ontdekken was; zie foto voor het bewijs ;)

Na het opzetten konden we direct van start met het scenario "Cursed Island", waarbij het doel is om gezamelijk binnen uiterlijk 10 rondes de vervloeking van het eiland te doorbreken door het bouwen van een 5-tal kruizen op verschillende eilandtegels. Al snel zagen we geen hand meer voor ogen door de snel optrekkende mist, waardoor het bouwen van uitvindingen, het vinden van voedsel en hout behoorlijk werd bemoeilijkt. Halverwege zag het er naar uit dat we allen een roemloze dood zouden sterven op "Het vervloekte eiland". Gelukkig werd het niet één grote bak ellende die het spel over ons bleef uitstorten en dankzij het succesvolle trekken van een aantal schatkaarten door onze kok hebben we onze missie tot een goed einde kunnen brengen. Met een grote grijns op ons gezicht hebben we de overwinning binnen kunnen slepen.

Ik vind dit met afstand het leukste spel dat ik dit jaar heb gespeeld en ben blij dat dit in mijn collectie zit; je wordt echt helemaal in het thema meegezogen. Tijdens de kerstvakantie gaat deze zeker vaak op tafel komen al dan niet met de uitbreiding Voyage of the Beagle. Volgende week een nieuw avontuur?

Daarna 2 maal het korte kaartspelletje Red7 gespeeld. Na een korte uitleg van David los. In dit spelletje van 49 kaarten genummerd 1 tot 7 en in 7 verschillende kleuren moet je iedere ronde 1 of 2 kaarten spelen. Een kaart aanleggen aan je eigen serie en/of een kaart in het midden om de overwinningsconditie als je aan de beurt bent eventueel aan te passen. Kan je in je beurt niet winnen dan is het spel voor je voorbij. De winnaar is degene die als laatste overblijft. Een leuke filler, waarbij het niet eenvoudig is de juiste kaartcombinatie te spelen. Een goede starthand kan hier zeker bij helpen. Maurits ging beide malen met de overwinning aan de haal.

Voor de statistieken: ondanks de bak herrie die ongetwijfeld van onze tafel kwam, zijn we maar 1 keer aan RC toegekomen; Red7 is 2 maal gespeeld.

Tot volgende week!

Attachments:
Last Edit: 3 years 1 month ago by Michel.

Please Inloggen or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.143 seconds
1.png