emo Spelavondverslag dinsdag 19 november Phoenix010

More
4 years 10 months ago #1

Vanavond 15 spelers (m/v) die zich te buiten gingen aan onderstaande luidruchtige spellen:

Gespeelde spellen van vanavond .

De zogenaamde Widget met afbeeldingen van de gespeelde spellen is verhuisd naar de voorpagina. Mogelijk zijn er nog meer spellen gespeeld, laat die dan hieronder weten.

Foto's zijn ook welkom. Beetje vrolijk kijkende mensen graag :)

Ik was nogal gepikeerd (van pieken) door mijn Catacombs nederlaag, ik heb met briljant spel in ieder geval één nacht one-night werewolf gewonnen, kon helaas het hoge niveau niet vasthouden. Ik heb me wel vermaakt met dat niemendalletje. Volgende week weer maar dan met Vossen en Kippen?

Hoe dan ook, tot volgende week!

Please Inloggen or Create an account to join the conversation.

More
4 years 10 months ago #2

Na Wildcatters kwam Koryo nog op tafel.
Wildcatters is leuk. In 7 beurten moet je beslissen over waar je naar olie gaat boren en hoe je het zwarte goud via je logistieke keten naar de consumenten krijgt. Ook hier geldt dat ik dit de volgende keer anders aan ga pakken. Te beginnen met de startposities. Een raffinaderij is iets die je niet al te nonchalant moet neerzetten en meer van dat soort kleine dingetje :woohoo:

More
4 years 10 months ago #3

Het was weer gezellig gisteren. by the way, Robert: 10 days in asia is drie keer gespeeld.

More
4 years 10 months ago #4

Hoppa!!!

Suburbia is niet zo mijn spel, helaas. Misschien vind ik tijdens een beurt je opties iets te beperkt. je koopt bijna nooit het gebouw in de plek van de 10 dollar, gewoon omdat het te duur is en je niet heel veel geld krijgt tijdens dit spel. Dat maakt het bouwen van een meertje eigenlijk weer een omslachtige actie die ze anders hadden kunnen oplossen in de regels van het spel, hmmm. Een verrassende eindscore moet ik wel zeggen, ik had niet verwacht dat er nog zo een sprint aan te pas ging komen. Na Suburbia, even naar de buren gegaan om een potje one night werewolf met de meest slinkse leugenaar ooit ;) hahaha. Goed gespeeld hoor Robert!!! 3 burgers stierven.

Hop! weer terug naar de andere tafel voor een potje Russian Railroads, tenminste na lang tobben en American Rails uitgepakt te hebben, toch maar weer terug gezet ;), komt nog wel aan de beurt heeft geen haast bij blijft nog wel even in de kast staan. Te Gek spel zeg Russian Railroads, mijn eerste overwinning met dit spel ondanks dat het leek alsof ik mij teveel op verschillende gebieden richte (bijna alle sporen wel wat vooruit gegooid, maar door een laatste actie met daarin een dubbel bonusfiche in te tikken kreeg ik nog ruim 50 punten erbij de laatste ronde, naast de meeste engineers en de engineers bonus te krijgen kreeg ik in mijn endgame nog 70 punten extra, wat nipt een overwinning opleverde met 3 punten voorsprong op Bart? 378 ofzo was de eindscore. Hoera, de verschillende manieren om punten te scoren in dit spel maken het iedere keer weer een feest.

Volgende keer Troyes? :D

Groet,

More
4 years 10 months ago #5

Ik vond de uitbereiding van Suburbia wel degelijk iets toevoegen. De inkomsten voor een kanaal wat je aan een bestaande wijk verbond leverde $4 per aangrenzende tegel op. Dit is best wel mooi voor een gratis kanaal.
Ik had eerlijk gezegd niet het gevoel dat ik Suburbia ging winnen omdat Bart op een gegeven moment heel ver was uitgelopen en hem de overwinning niet meer kon ontgaan. Ik heb toen besloten om het beste er van te maken en mijn reputatie als een gek omhoog te brengen ten koste van inkomen dit was goed gelukt, in de laatste ronde stond ik op -5 inkomen en +14 reputatie. Daarvoor was al bekend / werd laten zien wie welk persoonlijk doel had, ik moest de meeste fabrieken bouwen en ben daar ' glansrijk' in geslaagd, ik had er zelf 6 gebouwd en de anderen 4, 3 en 3 (?). Daarnaast had ik ook de volgende doelstelling meeste reputatie op eind van het spel behaald zodat ik 2 x 15 punten kon binnentikken. Dit was genoeg voor de overwinning.

Eindstand: Anton 136, Bart 119, Paul 118 en Jeroen 98.

P.s Jeroen zat eigenlijk in de hoek waar de meeste klappen vielen. Daarnaast heeft het ook erg geholpen om naast te startspeler te zitten, alle leuke dingen zijn er dan nog en Jeroen en Paul zaten in de na-hand en als die wat moesten kiezen waren de meeste leuke / functionele dingen al verkocht / verwijderd uit het spel.

Ik wil deze zeker nog een keer spelen binnenkort!

Last Edit: 4 years 10 months ago by Antonius.

Time to create page: 0.170 seconds
24.png