emo Spelavondverslag dinsdag 25 november 2014 (Phoenix010)

More
3 years 1 month ago #1

Hedenavond kwamen er 19 spelliefhebbers (m/v) naar Capelle.

Zelf begon mijn avond met een korte uitleg van Waggle Dance aan Michel, Peter en Saskia. Uiteindelijk schoof Jeroen ook aan en gingen ze los.

Inmiddels was Diana er ook met het spel Haas & Schildpad.
DIt spel uit 1978 is een van de oudste spellen in onze collectie en stiekem best leuk :)
Het doel is om met je haas de race te winnen maar onderweg moet je 3 kroppen zien op te eten alvorens je ├╝berhaupt over de finishlijn mag. Racen kost energie en een haas heeft daarvoor worteltjes nodig die je op verschillende manieren kan verdienen.
We speelden met dit spel in de volle bezetting van 6 spelers. Bas, die vanavond voor het eerst was, won uiteindelijk de race. Soms zat het mee en soms zat het tegen. Zo moest ik ergens halverwege het spel een vakje of 15 terug wat mijn medespelers een stuk minder erg bleken te vinden dan ik op dat moment :)

Daarna een paar kortere spelletjes G54, het lijkt op Coup maar heeft veel meer rollen en speelt ten tijde van de communistische revolutie in Guatamala.
Aansluitend 2 potje Bang - the dice game. Een vrolijk dobbelspel met een western thema.
Daarna kwam Formel Fun aan bod. Zelden ging dit zo slecht voor mij als vanavond. Na 2 rondjes stonden mijn witte bolides alweer in de garage :(

Door de vroege uitschakeling in met Formel Fun kon ik wel aanschuiven bij Golden Ages en al gauw was ik bezig met het opbouwen en ontwikkeling van een beschaafd volk.
Uiteindelijk dolf ik ook hier het onderspit en troost ik me aan de Olympische gedachte en het feit dat ik een gezellig avondje spellen heb gespeeld met een heleboel verschillende mensen!

Volgende week kom ik gewoon weer terug en dan gaan we Ivor the Engine spelen.

Last Edit: 3 years 1 month ago by Rob010.

Please Inloggen or Create an account to join the conversation.

More
3 years 1 month ago #2

De olympische gedachte Rob, was dat niet winnen is voor losers? :)

Voor de volledigheid: Gespeelde spellen van vanavond .

Tot volgende week allemaal! :woohoo:

More
3 years 1 month ago #3

Golden Ages, leuk! Het prototype van dit spel is een paar keer gespeeld op Phoenix 071. Toen heette het nog Era of Civilization.

Time to create page: 0.170 seconds
9.png