emo Speldagverslag zaterdag 16 november Phoenix010

More
4 years 7 months ago #1

Vandaag meer dan 40 spelers (m/v) met iets meer gespeelde spellen, kijk maar:

Gespeelde spellen van vandaag .

De zogenaamde Widget met afbeeldingen van de gespeelde spellen is verhuisd naar de voorpagina.

Laat hieronder je verslagen los op de argeloze lezertjes, mijn korte samenvatting, Vet Cool! Of Leuk! zoals Jesse (mijn zoon) zegt.

Tot dinsdag, als iedereen komt, verhuizen we wel naar de grote zaal :)

Last Edit: 4 years 7 months ago by Robert.

Please Inloggen or Create an account to join the conversation.

More
4 years 7 months ago #2

Een paar aanvullingen op de gespeelde spellen:

Russian Railroads 2X ipv 1X
Tinners trail

verslag komt later :P

More
4 years 7 months ago #3

Kashgar Handler der Seidenstrasse is ook nog gespeeld.

More
4 years 7 months ago #4

Hier kunnen we ook verslag schrijven en een beetje publiciteit maken.

www.bordspelmania.eu/spellenclubs/topic10427.html

More
4 years 7 months ago #5

Gister o.a. The Castles of Burgundy gespeeld, top spel, goed gezelschap! Leuke middag!

More
4 years 7 months ago #6

Gisteren lekker lang gespeeld, Rokoko, Endeavor, Formel Fun, Crokinole, Loopin' Louie and a legen... wait for it ...dary game of Firefly (zie hieronder).

Robbert, Kees, Robert en ik begonnen aan de missie Niska's Holiday die 2 uur zou moeten duren. Na +/- 4 uur zijn we gestopt na al iets langer te hebben doorgespeeld omdat ik de kans kreeg om de missie te halen.

Dinsdag speelden we het ook en toen kwamen onze vrienden van de Alliance en de Reavers slechts af en toen langs om onze spullen te confisqueren of passagiers op te eten. Ja klinkt gezellig hè? :ohmy: Nu waren ze niet te stoppen en werden onze met moeite vergaarde spullen voor missies afgepakt. Ik zette de toon door het Allianceschip vrij vroeg in het spel naar Robert te sturen. Dat was tegelijk lachen en ook wel sneu, want zo bracht ik hem in grote problemen. Ja, dat hoort bij het spel. :evil:

Kees verloor z'n bemanning en bleef volgens eigen zeggen tegen beter weten in proberen de opdracht te halen. Wat hem dus een achterstand opleverde. Na toch een nieuwe bemanning te hebben ingehuurd, was hij die direct weer kwijt. Het zat niet mee. :angry:

Ondertussen had ik een vrij sterke bezetting van mijn schip Serenity, met Malcolm Reynolds als captain kon het haast niet misgaan. :whistle: Niska's Holiday is echter gewoon heel erg lastig en bij mij was er wel vooruitgang, maar langzaam.

Richting het einde kwam Robbert een paar keer de Alliance tegen. De eerste keer kon hij nog z'n cry baby gebruiken om ze te misleiden. Daarna was het gedaan met de pret en moest hij 4 arrestatiebevelen afbetalen (1000 per stuk) + 8 smokkelwaren inleveren (800 per stuk) + hij verloor z'n sterkste bemanning, hoewel dat ook bij een volgende aanhouding kan zijn geweest. Eén van de 3 doelen voor het behalen van de missie was het overhandigen van 15.000,-, dan kan je een beetje inschatten hoe pijnlijk het verlies van 10.400,- was.

Op het eind had ik goal 1 gehaald, van goal 2 had ik 3 van de 4 opdrachten voor Niska gedaan en was bijna klaar met de 4e. Daarna moest ik slechts een klein stukje terugvliegen naar Niska's planeet om nog de 15.000,- te geven. Ik had 22.200,- dus dat was geen probleem. Maar ja, steeds nog 1 ronde, nee nog 1, dat houdt een keertje op.

Al met al, gelachen en ons zitten ergeren, maar het thema klopt helemaal! Jammer dat het dan niet net iets korter kan (dus niet meer met 4 spelers).

Terug op de fiets om 00:40 werd ik door Robert gebeld of ik de sleutel van het pand nog had. Aan de mensen die in de buurt waren: pardon my language. :blush: Kon ik weer terug fietsen (in de miezer) omdat ik inderdaad de sleutel nog in m'n broekzak had zitten. Oeps. :huh: Wel weer voldoende lichaamsbeweging.

Last Edit: 4 years 7 months ago by Maui.

More
4 years 7 months ago #7

Oh en Nations is natuurlijk nog gespeeld en ik heb nog iets als Capitals? gezien.

More
4 years 7 months ago #8

een paar foto's:

Attachments:

More
4 years 7 months ago #9

Het was weer een prachtige spellendag! Ik kwam om half een binnen en tegen die tijd was het al aardig druk en werd er al aan meerdere tafels druk gespeeld. Ik kon mooi aanschuiven bij Paul voor een potje Bruxelles 1893. Voor mij was dit de tweede keer en daardoor had ik hem al wat beter door. Een aardig spel waarin er meerdere wegen zijn om punten te verzamelen. Het beviel mij de tweede keer beter dan de eerste keer :) .
Daarna kwam mijn spel Russian Railroads op tafel. Dit is het type spel waar ik een zwak voor heb: engine/economie opbouwen om uiteindelijk veel punten te kunnen scoren. Globaal zijn er vier wegen te bewandelen om aan de punten te komen: drie spoorlijnen en het industriespoor. Het lijkt belangrijk om je te focussen op 1 a 2 hiervan en daar ook vol voor te gaan. Een beetje afhankelijk van wat de mede-spelers doen. Wanneer zij de acties blokkeren die jij nodig hebt, zul je een ander plan moeten trekken. Vandaar dat je twee bronnen van punten moet aanboren. Ik verloor de pot, maar het intigeerde mij wel. In de avond is hij nog een keer op tafel gekomen en deze keer draaide de puntenmotor wel goed, maar werd ik nipt verslagen door Ciriel (ik hoop dat ik het goed schrijf).
Voor het eerst in lange tijd Tinners trail weer eens gespeeld. Dit blijft voor mij een van de leukere Wallace spellen. Voor de rest waren het voor mij vooral wat kortere spellen: Sy bye to the Villians (Japanse co-op in Samurai stijl), Incan Gold, Letnisko (Poolse vakantiegangers naar je huisjes lokken) en Stef Stuntpiloot: dat blijft toch leuk vermaak!

More
4 years 7 months ago #10

Ik kwam binnen en kon meteen aanschuiven bij Rokoko. In dit spel ben je kleermaker en koop je stof en dat verwerk je dan met naald en garen tot de mooiste kostuums die je aan het hof levert. Ook verzorg je de muziek in de diverse balzalen van het paleis en tot slot regel je nog een vuurwerk. Een kleurrijk spel met volop keuzes dat ik graag nog eens wil spelen.

Daarna kreeg ik mijn Nations vuurdoop en toen na een kleine 3 uurtjes de stofwolken opgetrokken waren was ik niet eens zo ver verwijderd van de winnaar. Volgende keer doe ik dat stukken beter.

Qua denkwerk zat ik toen aan mijn plafond. Gauw aangeschoven bij Dweebies en vervolgens Las Vegas.
Uiteraard kon ook ik Formel Fun niet laten liggen en in mijn 101e race mocht ik weer op het hoogste treetje staan.
Tussendoor heb ik nog Crokinole en Stef Stuntpiloot gespeeld en de avond werd afgerond met Letnisko.

More
4 years 7 months ago #11

Toen we (Marius en Brigitte) om 14.00 uur binnenkwamen konden we bij 2 heren aanschuiven die ook nog niet aan een spel begonnen waren (Ceryl? en Jeroen). Als eerste maar met Buccaneer Bones begonnen. Een andere tafel was ook bijna klaar. BB is een dobbelspelletje met veel geluk, maar dat mag de pret niet drukken, als een piraat dobbelen om een schat te veroveren is altijd leuk.

Daarna (als nog met dezelfde mensen zonder met de andere tafel te ruilen) Coal Baron gespeeld. De bedoeling is om grondstoffen uit je mijn omhoog te halen en daarmee opdrachten te vervullen voor punten. Maar de 2 tussentijdse en de eindtelling leveren de meeste punten op. Zo wordt er in totaal 3x geteld wie de meeste gele, bruine, grijze of zwarte grondstoffen heeft geleverd, en er wordt 2x geteld wie de meeste grondstoffen met een handkar, paard en wagen, vrachtwagen of trein heeft vervoerd.

Even tussendoor wat drinken gehaald, toen schoven er 2 ander spelers aan (Paul en Regina). We zijn Ugo! op tafel gaan leggen. De truc is niet om zoveel mogelijk slagen binnen te halen, maar gebalanceerd, want je wilt niet alle kleuren kaarten verzamelen, dit levert immers (als je niet genoeg fiches met boeren hebt) veel minpunten op. Dit moet je echt even spelen om de bedoeling goed door te hebben, dus Paul wilde meteen revanche, en we speelden meteen nog een partij.

Terwijl ik de laatste ronde aan het spelen was zag ik een tafel TTR Nederland neerleggen. Gelukkig kon ik nog aanschuiven om het spel met 5 spelers te spelen. Dat waren oa John en nog 3 dames waar ik de namen helaas niet meer van weet. Wel heel erg druk op het bord, en dat in een spel waar het er vooral om gaat om de eerste te zijn die een route caimt. Glansrijk gewonnen en zeker 2 spelers zwaar mopperend achter gelaten.

Ondertussen was het eten gearriveerd. De eerste begon tijdens de puntentelling al aan haar pizza om hem niet koud te laten worden.

Na het eten en een plaspauze besloten we nog een spel te spelen. Bij Tamara en Regina konden we (Marius en Brigitte weer) aanschuiven voor Kashgar. Spel speelt heel erg snel, bijna geen downtime, je bent steeds weer aan de beurt voordat je het weet. Kaartspel/ hand management/deckbuilding. Ik zou het spel graag zelf aanschaffen, het speelt erg lekker. Maar ik wacht dan wel op een NL vertaling want er staat erg veel (Duitse) tekst op de kaartjes.

Tenslotte nog een keer TTR Nederland gespeeld. Ik wilde het graag een 2e keer proberen en Tamara wilde het ook heel graag een keer spelen. John zat nu elders aan een tafel anders had hij ook vast graag nog een keer mee gedaan. Met 4 spelers was het wel iets rustiger op het bord, maar nog steeds erg chaotisch, zorgen dat je de eerste bent op een route, en hopen dat er nog iemand bij komt staan om je geld terug te verdienen. Nu ervoer (ervaarde?) ik dat het wel op geluk aankomt of je eerste 3 routes een beetje gunstig op elkaar aansluiten of niet. Uiteraard weer mijn uiterste best gedaan, maar Marius won zonder moeite op zijn sloffen een ruime overwinning.

Omdat het nu al 22.00 uur was tijd om weer huiswaarts te keren.

Last Edit: 4 years 7 months ago by Bridget.

Time to create page: 0.309 seconds
22.png