emo Spelavondverslag dinsdag 23 september 2014 Phoenix010

More
3 years 7 months ago #1

Vanavond 16 bezoekers (m/v), met de volgende spellen:

Gespeelde spellen van vanavond .

Tot volgende week allemaal! :)

Please Inloggen or Create an account to join the conversation.

More
3 years 7 months ago #2

Ik wilde graag Concordia spelen en aangezien Robert had aangegeven hiermee mee te willen spelen, wachten we tot hij kwam. Tot die tijd Duel in Felsental (Draco) gespeeld tegen Jeroen G. Ik speelde de dwergen, hij de draak. Maar zelfs toen in de draak in het net had gevangen, kon ik niet genoeg schade toebrengen. Uiteindelijk rende de draak buiten mijn bereik :evil: en had Jeroen dus gewonnen.

Ondertussen was Robert gearriveerd, dus daarna met Condordia begonnen met Twan, Robert, Jeroen G en Maurits. Tijdens het spel ben ik een aantal keer van strategie veranderd, omdat anderen de kaarten die ik wilde wegkochten. Uiteindelijk toch een goede strategie gevonden en net genoeg beurten om het te laten werken. Bij de eindtelling, vergat ik elke keer Jeroen zijn punten ook te tellen. Waarschijnlijk omdat hij op de eerste plaats eindigde :whistle: . Ik eindigde op de tweede plaats, dankzij de tie-breaker.

Tenminste , dat dacht ik. Want toen ik vannacht in mijn bed lag, realiseerde ik me dat ik bij de eindtelling een grote fout had gemaakt ten nadele van mijzelf. Ik had 4 kaarten x 5 colonisten gerekend en dus 20 punten, terwijl dit 2x4x4 had moeten zijn (en dus 40 punten), waarmee ik op de 101 punten eindigde. Achteraf gezien had/heb ik het spel dus eigenlijk voor de eerste keer gewonnen. Niet zo handig dus :S

Daarna nog een potje Abbluxxen met Robert, Maurits en Jeroen G. Robert en Jeroen waren vanaf het begin bezig om elkaars setjes te jatten. Daar bleek Jeroen het succesvolst mee. Hij haalde elke ronde veel punten en won dus overtuigend.

Last Edit: 3 years 7 months ago by Saskia.

More
3 years 7 months ago #3

Gefeliceiteerd met je eerste Concordia-overwinning :) Ik kreeg mijn machinetje niet aan de praat, zag wel kansen maar had iets te laat door hoe ik die het beste kon benutten. Moesten we nog maar eens spelen.

En abluxxen ook ... :)

Last Edit: 3 years 7 months ago by Robert.

More
3 years 7 months ago #4

Saskia wrote:

Tenminste , dat dacht ik. Want toen ik vannacht in mijn bed lag, realiseerde ik me dat ik bij de eindtelling een grote fout had gemaakt ten nadele van mijzelf. Ik had 4 kaarten x 5 colonisten gerekend en dus 20 punten, terwijl dit 2x4x4 had moeten zijn (en dus 40 punten), waarmee ik op de 101 punten eindigde. Achteraf gezien had/heb ik het spel dus eigenlijk voor de eerste keer gewonnen. Niet zo handig dus :S

Ik weet niet wat je precies geteld hebt. Volgens mij heb je wel een keer 40 punten gekregen, je ging toen van 21 naar 61 geloof ik. Het zal wel. Ik kon iig geen potten breken, toch met plezier gespeeld.

Bij Abluxxen liep het in het begin voor geen meter. Robert moest mij er vriendelijk op wijzen dat ik aan het falen was :evil: , vanaf dat moment liep het als een trein. Blijft lachen dat spel. :P

More
3 years 6 months ago #5

Dank je, Robert. Ik neem Concordia zeker nog weer een keer mee. Dus dan kan je hem weer spelen. Abbluxxen zit zowieso standaard in mijn tas.

Maurits, ik ging inderdaad van 21 naar 61 en toen 81. Maar ik had dus 2x 40 punten moeten springen en dus van 61 naar 101. Maar goed, het maakt op zich niet zoveel uit. Het was gewoon een leuke pot. Alleen kan je soms aan de raarste dingen denken, zo 's nachts in je bed :P

Last Edit: 3 years 6 months ago by Saskia.

Time to create page: 0.167 seconds
17.png