emo Spelavondverslag dinsdag 2 september (Phoenix010)

More
3 years 9 months ago #1

Vanavond 12 bezoekers (m/v), met de volgende spellen:

Gespeelde spellen van vanavond .

Tot volgende week allemaal! :)

Please Inloggen or Create an account to join the conversation.

More
3 years 9 months ago #2

Alexandros is een spel wat van mij gelijk in de prullenbak mag...wat een ....spel zeg
Ondanks de gezelligheid was het spel niet te redden

30 seconds spelletjes variant was niet mijn ding....voor mij zijn de bekende personen, films en liedjes beter te doen :)

de discussie over de verkeerd vertaalde regel van Linko! (beter bekend als abluxxen) was erg amusant.

Al met al een gezellige avond, ondanks de wat minder succesvolle spellen!

Last Edit: 3 years 9 months ago by Anneke.

More
3 years 9 months ago #3

alexandros is als spel ooit deel geweest van het NK bordspel. die ene keer dat ik mee deed. maar ik weet alleen nog dat het een erg ingewikkeld spel was.

More
3 years 9 months ago #4

ejvandekaa wrote:

alexandros is als spel ooit deel geweest van het NK bordspel. die ene keer dat ik mee deed. maar ik weet alleen nog dat het een erg ingewikkeld spel was.

Alexandros is een echte Colovini, vast één van de termen bij 30 seconds of niet Jeroen? :) Ik speelde het met twee dan is het nog wel te pruimen mogelijk een regel verkeerd geïnterpreteerd? Net Abluxxxxen. Wij zaten in ons hoekje een nieuwe kaart van Age of Steam (Old Europe) uit te proberen. Deze keer geen spoor leggen maar landsgrenzen claimen. Ik kwam een beetje laat op stoom (tsching-boem) en werd derde, maar ik vind het een intrigerend kaartje. De andere kant (51st State) werkt op een zelfde manier maar dan natuurlijk anders :) Maurits had een uitdaging hij ging na de tweede ronde falliet, we lieten hem meespelen als hij beloofde niet te zullen winnen, da's gelukt :) (Klinkt naarder dan het was, toch Maurice?).

Als absacker nog Skull King (piraten bridge) gespeeld, geinige boeren bridge/Wizard variant.

Volgende week weer met goede moed en veel plezier en ....

Oh ja de Spaanse les begint 9 september weer dus dat wordt de ruimte bij de ingang voor ons (voor de zekerheid, anders moeten we misschien noodgedwongen verhuizen) .

Last Edit: 3 years 9 months ago by Robert.

More
3 years 9 months ago #5

Heb inderdaad een regel over het hoofd gezien.
Je mag in plaats van een van de 2 kaarten die open liggen ook een handkaart spelen om Alexander te verplaatsen.
Zodoende heb je meer invloed op het ontstaan van provincies en dus op je opbrengsten = punten.

Had deze ook een hele tijd geleden met 2 spelers gespeeld en had er positieve herinnering aan.
Vond het jammer dat het dinsdag niet uit de verf kwam.

Time to create page: 0.163 seconds
13.png