emo Spelavondverslag 22 juli 2014 (Phoenix010)

More
3 years 9 months ago #1

Vanavond 14 bezoekers (m/v), met de volgende spellen:

Gespeelde spellen van vanavond .

Tot volgende week allemaal! :) .

Please Inloggen or Create an account to join the conversation.

More
3 years 9 months ago #2

Ik begon de avond met het spel Caylus samen met Edwin en Lisanka.
Even voor de mensen thuis: Als het om worker placement spellen gaat en Lisanka meedoet heb je een geduchte opponent.

Lisanka had zich goed voorbereidt waardoor we meteen konden beginnen. Heel prettig.
Zelf vind ik het in Caylus altijd leuk om de provoost te gebruiken om een beetje te plagen.
En zoals altijd kwam boontje ook ditmaal om zijn loontje. Helaas kreeg ik daardoor een keer niet alleen geen goud maar moest ik ook 2 andere acties laten schieten. Dat was pech.
Ook het variabele speleinde vind ik leuk. Maar ook daarmee kwam ik op de koffie. Het spel eindigde 1 ronde te vroeg waardoor ik geen kasteel voor 25 punten meer kon bouwen. Ook waren mijn gebouwen niet geliefd bij mijn medespelers en leverden deze amper punten op.
Lisanka won met 80 punten. Edwin haalde er 72 en ik moest het met 57 punten doen.

Daarna Egizia - een verborgen toppertje.
Ook hier veegde Lisanka de vloer met Edwin en mij aan en scoorde een mooie 107 punten.
Ik kwam met 96 punten dichtbij. Edwin eindigde met 80 punten.

Om 23 uur waren we nog steeds met 9 spelers aan de gang.
Op een tafel werd een vrolijke Dominion gespeeld en wij besloten na al het geplaats van werkers heel ontspannen Formel Fun te doen.

Jeroen U en Anneke schoven aan en we gingen van start.
Ik had de ultieme valse start. Beide auto's gingen 3 vakjes vooruit.
Toch kon ik ze nog redden door Jeroen's auto in te halen.
De andere auto van Jeroen zagen we niet meer terug.
De ene 10 na de andere maakte korte metten met onze illusies.
Edwin mocht als eerste zijn 2e parkeren. Daarna moest Anneke de strijd staken.
Vervolgens bleek dat Lisanka haar hand niet voldoende had gemanaged.
Zo kwam ik alsnog in de finale. Een mooi resultaat maar toch wil je dan meer he....
het liep echter even anders en Jeroen reed vakkundig de wedstrijd uit - zo gaat dat.

De volgende 3 weken ben ik met vakantie.
Maar ik zal het forum blijven lezen en wens jullie veel speelplezier!

More
3 years 9 months ago #3

Voor mij was het na twee weken afwezigheid weer eens leuk om aan te schuiven. Ik heb ter compensatie maar meteen hultroepen meegenomen :) . Als eerste kwam skull & roses op tafel. Een variant op liar's dice: dus veel bluffen, bieden en gokken. Een vermakelijk spelletje!
Daarna kwam er een herschikking omdat een aantal wielerfanaten gezamenlijk een spel wilden doen. Pepijn en ik kwamen met Jeroen en Anneke aan een tafel terecht en begonnen met King of Tokyo. Het werd een van die zeldzame potjes waar iemand er met de winst vandoor gaat via een puntenoverwinning! Pepijn wist, vooral door veel drieen te gooien, aan het langste eind te trekken. Daarbij was zelfs nog iedereen in leven! een unicum!
Vervolgens maar weer eens een oude gouwe op tafel gelegd: Genius. Een Knizia toen hij nog goede spellen maakte ;) . Na een spannende strijd tussen vooral mij en Anneke wist ik met mijn ervaring aan het langste eind te trekken. In de allerlaatste mogelijke zet, tikte ik het laatste blokje naar de 18 en stelde daarmee de overwinning veilig.
Als laatste nog een spelletje Stone Age. Ook hier eens iets anders dan anders: een van de stapels hutten ging leeg, terwijl er nog kaarten genoeg waren voor zeker drie rondes en moesten twee spelers 10 punten inleveren vanwege voedselgebrek (ikzelf en Jeroen). Hierbij bleek dat de verschillende strategieen elkaar niet veel ontliepen. Met mijn kaartenstrategie wist ik Anneke (weer) net voor te blijven (137 om 132). Pepijn en Jeroen volgde om een iets grotere afstand (rond 120).
Tegen die tijd was de bedtijd van Pepijn al ruim verstreken en was het tijd om snel naar huis te gaan. Uiteraard heeft dat zijn pret niet kunnen bederven! Tot volgende week!

Last Edit: 3 years 9 months ago by bart.

Time to create page: 0.140 seconds
24.png