emo Spelweekendverslag 21 en 22 juni

More
3 years 10 months ago #1

Hoe was het spelweekend? Welke spellen zijn er gespeeld? Hoe was de bbq?
Post je verslag hieronder.

Please Inloggen or Create an account to join the conversation.

More
3 years 10 months ago #2

Het weekend was geweldig! We waren het er wel over eens dat we dit volgend jaar nog een keer willen doen. Er was dan ook veel lof en applaus voor de organisatie. Sara, Lisanka en ikzelf hadden wel interesse om hiermee verder te gaan, samen met een aantal mensen van de huidige organisatie.
Robert heeft netjes bijgehouden wat er allemaal gespeeld is (geen garanties op compleetheid ;) ):

Gespeelde spellen van dit weekend

. Volgens mij waren qua plezier ultimate werewolves en 30 seconds de toppers. Dan neem ik het geluidsniveau aan tafel als leidraad ;) .
Voor de rest was het huisje netjes, het weer was geweldig, de BBQ overvloedig en lekker en al mede-Phoenicianen gezellig en ontspannen. Top!
Foto's volgen later. Ik ga eerst even wat slaapachterstand wegwerken :) .

Last Edit: 3 years 10 months ago by bart.

More
3 years 10 months ago #3

Zij die slapen gaan, groeten u.

Lof voor de organisatie van dit lustrumweekend!
Ik heb het hele lange weekend met korte nachten ook als geweldig ervaren.
Naast de lange lijst gespeelde spellen en de voortreffelijke organisatie heb ik ook erg genoten van de gezelligheid van de Phoenix-spelers.
Fijn om te lezen dat de organisatie voor volgend jaar zich al aan het warmlopen is.
Ik wil me bij deze al meteen aanmelden om mee te gaan.

Voor de Capellenaren / Leidenaren - tot dinsdag / tot gauw!

More
3 years 10 months ago #4

FOTO'S!

Attachments:

More
3 years 10 months ago #5

de winnaars van de quiz: Robert (2e), Sara (1e) en Eugene (3e)

Attachments:

More
3 years 10 months ago #6

Het was wat mij betreft inderdaad een erg geslaagd weekend. Zeker voor herhaling vatbaar!

Bij de gespeelde spellen mis ik nog: Metropolis, Hoogspanning, TTR Europa.

Iedereen nogmaals bedankt voor de gezelligheid.

More
3 years 9 months ago #7

Ook ik heb het weekend als echt superleuk ervaren! Veel slaaptekort en veel lol. Dat is de beste manier om het te beschrijven. De organisatie heeft echt fantastisch werk geleverd. De BBQ was zeer geslaagd, de hoeveelheid eten werd alleen overschaduwd door de hoeveelheid spellen die meegenomen waren. Volgens mij genoeg voor 3 weken :P . (en misschien de hoeveelheid bier? :evil: ).

Meest gespeelde spel van het weekend is volgens mij toch Istanbul geworden, want dat heb ik wel 5 keer op tafel zien liggen. (waarvan ik zelf 3 keer meespeelde). Meest luidruchtige spellen ongetwijfeld 30 Seconds en Ultimate Weerwolven. Weerwolven was zo'n succes dat we na het eerste potje nog twee keer speelden (tot een uur of 4, geloof ik :blink: :whistle: ). Jammer alleen dat ik elke keer een dorpeling was, ik had wel eens wat anders willen zijn.

In ieder geval: alle lof voor de organisatie, die veel werk hebben gehad om dit weekend te laten plaatsvinden. En veel dank aan mijn mede-Phoenicianen voor de gezelligheid. Ook ik meld mij bij deze aan voor de volgende keer :cheer: .

Last Edit: 3 years 9 months ago by Saskia.

More
3 years 9 months ago #8

Hoewel ik me qua slaaptijden niet heb laten gaan zoals sommige anderen :P was het inderdaad een vermoeiend maar heel erg gezellig weekend! :silly:
Mooi weer, leuk huis (veel gehoorde opmerking is dat het jammer is dat het niet dichter bij Essen staan ;) ), gezellig gezelschap en veel leuke spellen.

Leuk ook om alle positieve reacties te lezen!
En ook ik ga volgend jaar weer graag mee.

More
3 years 9 months ago #9

Goed te horen (en te zien) dat iedereen het zo naar de zin had! Volgend jaar doe ik graag nog eens mee.

More
3 years 9 months ago #10

Bij deze nog even een verslagje van het hele weekend ;)

Vrijdag om 3 uur reden we met de meiden uit Leiden en een auto vol spellen en andere spullen naar Vierhouten. Toen we daar aankwamen om half 5, waren Rob, Edwin, Marius en Brigitte er al. Nadat we ons in de kamers hadden geïnstalleerd, kwam al snel Istanbul voor de eerste keer dit weekend op tafel. Ik speelde samen met Rob, Saar, Brigitte en Marius. Het liep voor mij niet zo heel erg goed, mede door de vele onderbrekingen van de Albert en de chinees voor het eten. Voor ik het doorhad, had Rob al 4 robijnen en maakte het spel uit. :huh:

Daarna Guildhall en Brugge gespeeld. Ondertussen druppelden de weekendgangers binnen. Rond een uur of 9 kregen we de huisregels en uiteindelijk kwam Klaas nog als laatste binnen. Rond een uur of 1 hielden mijn medespelers het voor gezien en gingen naar bed. Ik heb toen nog een uurtje meegekeken met Sticheln, waar Klaas een ware Sticheln-kampioen bleek en Rob nog even vlak voor het einde -50 punten op zijn bord kreeg :evil: . Nog een potje meegedaan met Wits&Wagers en daarna om 2 uur naar bed.

Na een korte en zeer onderbroken nacht, stond ik om kwart voor 9 op. Het merendeel van de mensen zat toen al aan het ontbijt en een aantal waren al aan het spelen (ondanks dat ze de zon nog op hadden zien komen). Voor mij werd het eerste spel van de dag weer Istanbul. Ditmaal met Brigitte, Marius, David en Bob. Het ging dit keer een stuk beter, maar weer niet gewonnen. Na Istanbul gingen mijn medespelers even naar het dorp en wisselde ik van groep.

Volgende spel: Hoogspanning. De 25 en 26 centrale kwam al vroeg in het spel. En nadat Eugene mij had opgeboden voor de 25 centrale, ging hij er zelf met de 26 voor kostprijs vandoor. Ik had nog net genoeg om 2 kolen te kunnen kopen en zo toch nog te stoken. Later kreeg ik de afvalcentrale 30 te pakken, waarop Eugene zei dat ik het spel gewonnen had. Zelf was ik daar nog niet zo zeker van. Maar door de hele tijd onderaan te blijven staan en weinig centrales te kopen, kon ik in de laatste beurt de 31 centrale en mijn 17e huisje bouwen, waardoor ik toch heb gewonnen. :woohoo: Eugene had het dus goed voorspeld.

Hierna sloten Bob en ik ons aan bij JeroenG en Gitte om buiten in het zonnetje B) , ach ja, waarom ook niet, nog maar een keer Istanbul te spelen. Daar gaf ik door 2 fouten de overwinning net weg aan Bob. Na Istanbul waren Bob en ik een beetje gekookt, dus speelden we binnen verder. Daarna kwam Burgen von Burgund op tafel, waar ik weer, net aan en door mijn eigen fout, van Bob verloor. :pinch:

Burgund werd onderbroken door een heel gezellige BBQ. Er was overvloedig te eten en er werd ook overvloedig gelachen en gepraat. Saar, onze enige vegetarier, grilde onze stukjes vlees tot perfectie en was niet bij de BBQ weg te slaan. Toch wel grappig :cheer: . Na de BBQ Burgund afgespeeld en toen op zoek naar een volgend spel. Dat werd Cherry Picking, maar omdat Gitte even weg was, speelden we het eerste rondje Cherry Picking zonder haar.

Ondertussen was het 11 uur en was ik echt moe. Ik dacht eraan om naar bed te gaan, hoewel er nog een middernacht spel was. Ik sloot me echter aan bij 30 seconds. Dat gaf veel lawaai en veel hilariteit. Iets na middernacht werd iedereen verzameld voor Ultimate Weerwolf, het middernacht spel. Er waren er al twee naar bed gegaan, maar verder deed iedereen mee. Het eerste potje begon moeizaam. Het duurde even voor we de eerste weerwolf, Jacqueline werd ontmaskerd. Onze ziener Saar had moeite spelleider Robert te begrijpen :huh: , waardoor er een weerwolf vrijuit ging en weer een onschuldige burger werd gelynched. Uiteindelijk hebben de dorpelingen gewonnen, doordat burgemeester Johannes overbleef met weerwolf Eugene.

Er was animo voor een tweede ronde en nadat er weer een aantal naar bed waren gegaan, begon de tweede ronde. Ditmaal was Bart de spelleider en deed er ook een leerlooier mee als derde partij. De leerlooier is depressief en wil dood en wint dus als hij dood gaat. Vanaf het begin werd Johannes beschuldigd als weerwolf door Robert, Eugene en JeroenG, maar de rest wilde maar niet met hen meestemmen. Uiteindelijk bleken ze toch gelijk te hebben en was Johannes een weerwolf. Marius wist zichzelf als de heks te redden met een drankje en maakte daarna direct Gitte dood op de bank tegenover hem. Die was daar weer blij mee, want ze was de leerlooier. Aan het einde van het spel wist ziener Lisanka succesvol de twee andere wolven aan te wijzen: Rob en Jacqueline. Grappig moment was de laatste nacht toen de Bart de weerwolf opriep: Bart:”Weerwolf…” Rob: “Ja??” Verder werd er veel gelachen, met name doordat de doden gewoon mee bleven praten. :lol:

Tja, het kon niet achterblijven. Nog maar een derde potje Weerwolven om 3 uur ’s nachts. De eerste dode was Klaas, die ook de ziener was. Ik was wederom een dorpeling en vormde een pact met Robert, Gitte en JeroenU. Na eerst leerlooier Saar en heks JeroenG en een paar dorpelingen per ongeluk omgebracht te hebben :whistle:, kwamen we dan toch de wolven op het spoor en wisten we Edwin, Robbert en, jawel, weer Jacqueline te ontmaskeren.

Na afloop werd de prijsvraag door velen onderhanden genomen en na wat napraten, ging ik om 10 voor 4 naar bed. Op dat moment was er nog een groepje dat nog even Formel Fun ging spelen :blink: . Ach ja…

Zondag was ik pas om kwart over 11 op bed. Brigitte en Marius zaten nog aan het ontbijt, maar verder was iedereen al druk aan het spelen. Na het ontbijt met Brigitte, Marius en Twan T’zolkin gespeeld. Dat hoort toch een serieus spel te zijn, maar we waren allemaal zo melig van de vermoeidheid :silly: , dat we veel gelachen hebben. Het schoot niet erg op, maar ach, we hadden het naar ons zin. Uiteindelijk wisten we het nog net voor de lunch af te maken en ik won net van Brigitte.

Daarna lunch met eigengemaakte soep door Jacqueline en broodjes knakworst.Tijdens de lunch werd er spontaan geëvalueerd en er veel lof voor de organisatie die dit fantastische weekend had georganiseerd. Opnieuw, bedankt voor al jullie inzet. Daarna de uitslag van de prijsvraag. Deze werd gewonnen door Saar, Robert was 2e en Eugene 3e.

Na de lunch 30 seconds gespeeld. Mijn team bestond uit Gitte, JeroenG en Lisanka. Onze tegenstanders waren Bart, Twan, Robert en Saar en zij wonnen uiteindelijk. Daarna een rondje Roodkapje en tot slot nog even een Ave Ceasar, waarbij ik net niet voor de leeuwen ging en daarna het spel nog even won :whistle:. Het was ondertussen half 5 en tijd om op te ruimen. Met vele handen was het klusje toch relatief makkelijk geklaard en rond een uur of 6 reden de laatste mensen weg uit Vierhouten.

More
3 years 9 months ago #11

Beetje late reactie :S
Maar ik wilde David en Saar nog even bedanken voor het bemannen van de bbq!
Dank voor het bakken! :P

Time to create page: 0.215 seconds
19.png