emo Spelavondverslag dinsdag 10 juni 2014 (Phoenix010)

More
4 years 1 month ago #1

Vanavond 11 bezoekers (m/v), met de volgende spellen:

Gespeelde spellen van vanavond .

Tot volgende week allemaal! :)

Last Edit: 4 years 1 month ago by Robert.

Please Inloggen or Create an account to join the conversation.

More
4 years 1 month ago #2

Vanavond hebben we weer eens een spel uit de kast afgestoft en uitgezocht: Invasions / Viking Fury danwel Wikinger: Die Vergessenen Eroberer. Vooral die laatste want het was een Duits exemplaar. Lang geleden had ik het spel al eens gespeeld in een andere variant (Viking Fury), maar ik wist niet meer hoe het spel ging. Gelukkig had Peter de regels goed doorgenomen, na een gezamenlijk uitpluisactie kozen onze Longboats het ruime sop. De regels zijn ingewikkelder opgeschreven dan ze uiteindelijk zijn en na een rondje of twee konden we al gezellig, roven, koloniseren en handelen ( niet noodzakelijk in die volgorde). Ik vond het een vermakelijk spel :)

Dobbelstenen die je plannen doorkruisen, mede-Vikingen die je uit je zwaar bevochten nederzetting of van je longboat schoppen, de wind die draait waardoor je zeilboot niet vooruit komt. En uiteindelijk een zee aan mogelijkheden om te scoren. Onze chip-leader Maurits was slecht in te halen, met een beetje extra moeite was het misschien gelukt. Een aantal welgemikte runenkaarten en wat manoeuvreren zou geholpen kunnen hebben. Dat moeten we dan een volgende keer maar eens proberen. Relatief eenvoudig, met de mogelijkheid om elkaar te slim af te zijn, ik zeg houwen dat spel en vooral vaker spelen.

Volgende week ben ik eerst wandelen met de kinderen, misschien de week erna. Ik kan voor het weekend de theedoekversie (Viking Fury) wel meenemen. Neem ik ook de plexiglasplaat mee, komt het helemaal goed.

Na het woeste Vikingen geweld, startten we onze bolides en sloeg mijn motor pas als twee na laatste af, alweer een overwinning voor die dekselse Maurits. Dat kan haast geen geluk zijn, Formel Fun is gewoon een kwestie van goed handmanagement! En zo is het! :)

Tot volgende week!

Last Edit: 4 years 1 month ago by Robert.

More
4 years 1 month ago #3

Leuk stukje Robert!

Het spel was inderdaad vermakelijk, duurde een beetje lang, maar dat zal een volgende keer sneller gaan en ik heb me geen moment verveeld.

Wat de score betreft: ik denk toch dat jij had gewonnen Robert. Op het einde ging er iets mis met het scoren en wisten we niet zeker of mijn score klopte.

Uit mijn hoofd: Ik had 40 punten met saga's, 21 voor mijn geplunderde steden, 5*9=45(Ierland/Schotland), 12 (WbDuurstede), 5 Parijs, totaal=123. Verder nog de punten onder de 7 steden en 3 a 4 keer handelen. Dat zou nog ruim 50 moeten zijn (daar kreeg ik op het einde volgens mij te weinig). Die 50 punten moeten er bij mij dan af. Zullen we voor het eerlijke even Dublin bij mij rekenen, Robert, die had ik tenslotte eigenlijke met die kaart wel gewonnen volgens de regels.
Stand wordt dan ongeveer: Robert: 189, Maurits: 181 (mogelijk nog paar puntjes meer), Rob: 145, Peter: 126.

Ik dacht namelijk dat kan toch niet, die vandalen van Robert :lol: veroveren Parijs, Rome en Constant in Opel en nog winnen ze niet. Dus, tenzij ik iets over het hoofd zie alsnog congrats.

Het potje Formel Fun was mijn 25e! Daarmee loop ik ver achter bij de gemiddelde 010-er, maar gisteren zat ik nog in Vikingmodus en raid ik ze er allemaal uit. :evil:

More
4 years 1 month ago #4

Jij draait je arm er niet uit voor een woordverspeling zie ik. Het voelde alsof jij had gewonnen, ik zeg binnenkort Revancheren! Lijkt me leuk. Ik neem de veel minder visueel aantrekkelijke variant mee (als ik 'm kan vinden), als je daar doorheen kunt kijken, spel is er niet minder om.

More
4 years 1 month ago #5

Ja, ik had ook het gevoel te winnen, hoewel ik een paar keer naar jouw zich opstapelende punten wees.

Het zou kunnen dat ik gewoon gewonnen heb, gister voelde dat idd wel zo, dus laten we die gewoon staan. :)

Nog eens lijkt me leuk.

More
4 years 1 month ago #6

Mijn Vikingen moeten eerst op trainingskamp voordat ze weer worden losgelaten.
Er zaten teveel foutjes in de uitvoering van geplande plunderingen, met name Parijs.
De Seine op varen ging nog net maar Parijs plunderen bleek een te hoge horde.
Bootlading na bootlading viking werd tevergeefs voor de muren van de stad afgeleverd.
Des te schokkender was het voor mij dat Viking vanDalen de stad in een klap versloeg en hiervoor met 12 punten werd beloond.
Volgende keer beter....als Thor het wil ;)

Mijn 2e spel was Istanbul.
We speelden de variant met de neutrale assistent.
Jeroen en Edwin lieten geen kruimeltje liggen en het werd een spannende race om de robijnen die uiteindelijk door Edwin werd gewonnen.

Als afzakkertje kwam Formel Fun op tafel.
In eerste instantie kon ik goed mee met Jeroen en zat in de hoek waar de klappen vielen.
Gaandeweg kwam de klad er in en bleef ook mijn eerste auto achter in de genadeloze afvalrace.
Door met nog 2 auto's er eentje op te offeren en de ander met een turboboost goed af te zetten dacht ik mijn kansen te vergroten.
Echter het mocht niet zo zijn. Ik werd nog voorbijgereden door Edwin waardoor ik daarna op de verkeerde startpositie uitkwam en mijn plannetje in duigen viel. Ik mocht als eerste het strijdperk verlaten. Jeroen daarentegen reed met zijn 3 auto's Edwin er vervolgens in een paar beurten af en won aldus overtuigend en met een eervolle vermelding dit spel. GEFELICITEERD!

More
4 years 1 month ago #7

Istanbul, leuk spel :-)

Ik heb Glasstraat naar huis meegenomen om de regels uit te zoeken, die neem ik de volgende keer mee.

Time to create page: 0.196 seconds
21.png