emo Spelavondverslag 4 juni 071

More
4 years 6 months ago #1

De spelavond begon voor mij met Istanbul, als opwarmertje voor aanstaande zaterdag. Istanbul is een soort worker placer, maar toch niet helemaal. Je loopt als handelaar met je assistenten door de bazaar van Istanbul. Je kunt pas iets doen op een locatie als je daar een assistent achterlaat of als je er een assistent ophaalt. Dat vereist planning, want soms staan je assistenten op plekken waar je ze niet wilt hebben. Een gang naar de fontein is dan noodzakelijk, want daar kan je je assistenten uit alle windstreken weer terug roepen.

Je familielid zit standaard in de gevangenis. Als je in de gevangenis een goed woordje voor hem doet, dan komt je familielid vrij en lan hij voor jou een (waarschijnlijk minder legale) actie doen. Totdat een handelaar van een andere speler je familielid betrapt en hij weer in de bak belandt.

We hebben een hoop lol gehad met het spel. Ik vergiste me voortdurend in mijn spelerskleur. Ik speel normaal gesproken met rood, maar Saskia had deze kleur al gekozen. De eerste ronden werd ik er dan ook steeds maar aan herinnerd dat ik toch echt met wit speelde. Saskia's familielid bleek een echte draaideurcrimineel. Was hij eenmaal uit de gevangenis dan zat hij binnen 2 ronden weer op water en brood. En ondertussen ging Serge maar als een volleerde Job Cohen thee drinken in het theehuis. Volgens mij is dat eigenlijk een gokhol, want steeds kwam hij er rijk uit en deed hij inkopen bij de juwelier.
Serges geldstrategie werkte uiteindelijk het beste en hij werd eerste met 5 robijnen en net één munt meer dan Rob.

Vervolgens kwam Abluxxen ter tafel. Deze combinatie van setjes kaarten spelen en een ander uit de tent lokken om jouw kaart te luxxen, beviel mij erg goed. Na 4 rondjes had ik het spel gewonnen.

Please Inloggen or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.132 seconds
18.png