emo Spelavondverslag dinsdag 20 mei Phoenix010

More
4 years 4 months ago #1

Vanavond 12 bezoekers (m/v), met de volgende spellen:

Gespeelde spellen van vanavond .

Tot volgende week allemaal! :)

Please Inloggen or Create an account to join the conversation.

More
4 years 4 months ago #2

Timing is het woord dat deze avond beschrijft.
Bij het eerste spel 23 was mijn timing niet zo goed.
Ik zette mijn compensatie-fiches te vroeg in en moest de 2e ronde heel veel minpunten incasseren.

Bij 1775 The Rebellion was de timing van Jeroen U. en mij perfect.
Wij speelden de Amerikanen die in opstand kwamen tegen de Britten (Peter en Jeroen G).
Met een mooi huzarenstukje sloten wij het spel precies op tijd af met een fenomenale overwinning af.

Ook Tichu draaide om timing. 2x moest ik in de openingsronde mijn bom inleveren.
Desondanks bleven we dicht bij elkaar en noemden we het een gelijkspelletje.

De laatste timing van deze dag was de fietstocht naar huis.
Ik was amper een kwartiertje thuis toen de hemelsluizen opengingen.

Volgende week staat Inca Empire op het programma.

More
4 years 4 months ago #3

Bij ons was de timing voor de regen niet gunstig. Maurits twan en ik waren net klaar met het dorp toen het begon te hozen. We moesten rennen naar de auto. Gelukkig heb ik mijn spellen droog kunnen houden :) .
Voor mij was het eerst suburbia met uitbreiding. Al lang niet meer gespeeld. In het verleden heb ik dit wel eens met grote verschillen gewonnen, maar vandaag was de concurentie moordend en mocht Twan uiteindelijk de overwinning bijschrijven. Als tweede een potje tichu. Waarbij maurits en ik wisten terug te komen van een 500 punten achterstand! Het spel had een aantal gedenkwaardige momenten!
Daarna zijn we zonder Anton nog aan een pot het dorp begonnen met de uitbreiding de herberg. De uitbreiding zorgt voor meer balans tussen de verschillende tactieken, waardoor de markt niet meer overheersend is. De verschillen waren klein: 61, 59, 58 punten.
Tot volgende week!

More
4 years 4 months ago #4

Ja, de timing was zeer matig. Zal dinsdag eens kijken of dat dak boven de deur wel een dakgoot heeft. Stond echt onder een waterval toen ik de deur op slot deed. :woohoo: Heel hard rennen door een soort sloot, zeiknat de auto in en na 5 minuten rijden werd het droog. :pinch:

Suburbia voor het eerst met uitbreiding gespeeld. Was leuk, hoewel er niet veel borders werden gekocht. Nieuwe stadstegels zijn altijd goed. Anton voorkwam in de laatste beurt dat ik 20 punten kreeg voor laagste reputatie door gelijk te komen, eerder was Bart al het slachtoffer van zo'n actie. Lekker bezig Anton! ;) Twan 128, Maurits 117, Bart 98, Anton: 71.

Tichu begon dramatisch, maar Bart en ik kregen alles net op tijd weer op de rails. 670 - 530.

In het dorp even wennen aan de kaarten van de uitbreiding. De uitslag is altijd spannend bij dit spel, >80% krijg je pas bij de eindtelling. Met heel verschillende tactieken (markt lijkt wel essentieel) was de uitslag: Maurits 61, Bart 59, Twan 58.

Leuke avond gehad, tot volgende week.

Time to create page: 0.163 seconds
14.png